Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Đukić, Zlatko | 0 |
0 |
0 |
|
Lacković, Franjo | 0 |
0 |
0 |
|
Milivojević, Feđa | 30 |
0 |
0 |
|
Fremec, Ivan | 0 |
0 |
15 |
Augustovo doba formativno je razdoblje za nastanak i političko, ekonomsko, društveno i kulturno oblikovanje Rimskoga Carstva, a koje je imalo ključan utjecaj na naredna razdoblja europske povijesti i stvaranje europske kulturne baštine. Ovaj pregledno-analitički kolegij pruža studentima i studenticama uvid u razne vrste izvora, znanstvene paradigme i metode te političku, društveno-ekonomsku i kulturnu povijest Augustova doba i čitava ranog carskog razdoblja (Principat).
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Geografija i ekologija Italije i Mediterana, demografija; životni standard; kućanstvo i rodna ideologija; tehnologija; rimski republikanski imperijalizam i razdoblje kasne Republike; kriza Republike; reformatori braća Grakho, Gaj Marije i Sula; reforma vojske; Spartakov ustanak; Ciceron kao političar i intelektualac; Prvi trijumvirat i Cezarova diktatura; rimska religija u doba Republike i uloga religije u stvaranju rimskog imperija; Drugi trijumvirat i Oktavijan; August i stvaranje Principata; pax Romana i ekonomska integracija rimskog svijeta; grad Rim kao svjetski megalopolis; izgradnja Carstva: provincijska perspektiva; Augustova propaganda; August i rimska religija: tradicija i inovacije; žene u doba Augusta; Vergilijeva Eneida i Ovidijeve Metamorfoze kao svjetska literatura; Principat: julijevsko-klaudijevska, flavijevska i antoninska dinastija; značajni aspekti političke, ekonomske, društvene i kulturne povijesti Principata; rimski imperijalizam i proces romanizacije.
predavanja, seminari i radionice, terenska nastava, multimedija i mreža, samostalni zadatci, ostalo
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
Predavanje Heuristički razgovor Rasprava |
Vođeno čitanje literature Samostalna analiza literature Aktivno praćenje predavanja Sudjelovanje u raspravi Samostalna izrada seminarskog rada |
Imati uvid u različite vrste rimske građe i sagledati je u njenom povijesnom i kulturnom kontekstu | Aktivnost na nastavi Pisani ispit Usmeni ispit Seminarski rad |
Predavanje Heuristički razgovor Rasprava |
Vođeno čitanje literature Samostalna analiza literature Aktivno praćenje predavanja Sudjelovanje u raspravi Samostalna izrada seminarskog rada |
Razumjeti mogućnosti i ograničenja pojedinih vrsta izvora za razumijevanje rimskoga svijeta i za povijesnu interpretaciju | Aktivnost na nastavi Pisani ispit Usmeni ispit Seminarski rad |
Predavanje Heuristički razgovor Rasprava |
Vođeno čitanje literature Samostalna analiza literature Aktivno praćenje predavanja Sudjelovanje u raspravi Samostalna izrada seminarskog rada |
Prepoznati što je to povijesna interpretacija i ocijeniti značaj pojedine interpretacije | Aktivnost na nastavi Pisani ispit Usmeni ispit Seminarski rad |
Predavanje Heuristički razgovor Rasprava |
Vođeno čitanje literature Samostalna analiza literature Aktivno praćenje predavanja Sudjelovanje u raspravi |
Znati značenje i točno upotrebljavati termine specifične za rimski svijet i za znanost o antičkom Rimu | Aktivnost na nastavi Pisani ispit Usmeni ispit Seminarski rad |
Predavanje Heuristički razgovor Rasprava |
Vođeno čitanje literature Samostalna analiza literature Aktivno praćenje predavanja Sudjelovanje u raspravi Samostalna izrada seminarskog rada |
Razumjeti strukture koje su činile temelj rimskoga svijeta (ekologija, demografija, kućanstvo i rod, ekonomske institucije i tehnologija) | Aktivnost na nastavi Pisani ispit Usmeni ispit Seminarski rad |
Predavanje Heuristički razgovor Rasprava |
Vođeno čitanje literature Samostalna analiza literature Aktivno praćenje predavanja Sudjelovanje u raspravi Samostalna izrada seminarskog rada |
Imati solidan korpus znanja o događajima, institucijama i osobama važnih za rimski svijet. | Aktivnost na nastavi Pisani ispit Usmeni ispit Seminarski rad |
Predavanje Heuristički razgovor Rasprava |
Vođeno čitanje literature Samostalna analiza literature Aktivno praćenje predavanja Sudjelovanje u raspravi Samostalna izrada seminarskog rada |
Odrediti i razumjeti povijesne procese specifične za rimski svijet | Aktivnost na nastavi Pisani ispit Usmeni ispit Seminarski rad |
Predavanje Heuristički razgovor Rasprava |
Vođeno čitanje literature Samostalna analiza literature Aktivno praćenje predavanja Sudjelovanje u raspravi Samostalna izrada seminarskog rada |
Prepoznati ulogu Rima u oblikovanju antičkog Mediterana, kontinentalne Europe te Bliskog i Srednjeg istoka. | Aktivnost na nastavi Pisani ispit Usmeni ispit Seminarski rad |
Predavanje Heuristički razgovor Rasprava |
Vođeno čitanje literature Samostalna analiza literature Aktivno praćenje predavanja Sudjelovanje u raspravi Samostalna izrada seminarskog rada |
Prepoznati domete Rimskog Carstva u kontekstu drugih predmodernih imperija. | |
Predavanje Heuristički razgovor Rasprava |
Vođeno čitanje literature Samostalna analiza literature Aktivno praćenje predavanja Sudjelovanje u raspravi Samostalna izrada seminarskog rada |
Prepoznati ulogu i važnost antičke rimske kulturne baštine za nastanak europske kulture. | Aktivnost na nastavi Pisani ispit Usmeni ispit Seminarski rad |
Predavanje Heuristički razgovor Rasprava |
Vođeno čitanje literature Samostalna analiza literature Aktivno praćenje predavanja Sudjelovanje u raspravi Samostalna izrada seminarskog rada |
Jasno razmišljati i jasno se izražavati u usmenom i pisanom obliku. | Aktivnost na nastavi Pisani ispit Usmeni ispit Seminarski rad |
Predavanje Heuristički razgovor Rasprava |
Vođeno čitanje literature Samostalna analiza literature Aktivno praćenje predavanja Sudjelovanje u raspravi Samostalna izrada seminarskog rada |
Unaprijediti kritičko čitanje i mišljenje te empatičnu maštovitost. | Aktivnost na nastavi Pisani ispit Usmeni ispit Seminarski rad |
Predavanje Heuristički razgovor Rasprava |
Vođeno čitanje literature Samostalna analiza literature Aktivno praćenje predavanja Sudjelovanje u raspravi Samostalna izrada seminarskog rada |
Poštovati etiku akademske zajednice. | Aktivnost na nastavi Pisani ispit Usmeni ispit Seminarski rad |
Aktivnost u nastavi, Pisani ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,3 | 0% |
Pisani ispit | 0,5 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,1 | 0% |
Seminarski rad | 0,4 | 0% |
Vrednuju se i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja studentskog rada prema jasno izloženim i dostupnim kriterijima. Studenti i studentice iz svakog pojedinog elementa praćenja moraju zadovoljiti minimalno propisane kriterije.
Udio pojedinih elemenata vrednovanja u konačnoj ocjeni:
Suvremena literatura:
1. Mary Beard, S. P. Q. R. ((Zagreb: Školska knjiga, 2016).
2. Robin Lane Fox, Klasični svijet ((Zagreb: Naklada Ljevak, 2008), odabrana poglavlja.
3. Stoljeće hrabrih: Rimsko osvajanje i otpor starosjedilaca u Iliriku za vrijeme Augusta i njegovih nasljednika, ur. Marina Milićević Bradač i Dino Demicheli (Zagreb: FF Press, 2018), odabrana poglavlja.
Rimski autori:
3. Apijan, Rimski građanski ratovi, prev. B. Stevanović (Beograd: Kultura, 1967), odabrana poglavlja
4. August, Djela Božanskog Augusta, pred. Robert Matijašić (Zagreb: Izdanja Antibarbarus, 2007), odabrana poglavlja
5. Ovidije, Metamorfoze, prev. T. Maretić (Zagreb: Europapress holding, 2008 ili bilo koje druge izdanje), odabrani stihovi.
6. Svetonije, Dvanaest rimskih careva, prev. Stjepan Hosu (Zagreb: Naprijed, 1978), odabrana poglavlja.
7. Tacit, Anali, prev. J. Miklić (Zagreb: Matica hrvatska, 2006), odabrana poglavlja.
8. Vergilije, Eneida, prev. B. Klaić (Zagreb: Matica hrvatska, 1970), odabrani stihovi.
. The Cambridge Ancient History, sv. X (2nd, Cambridge, CUP: 1996), odabrana poglavlja.
2. The Cambridge Companion to the Age of Augustus, ed. K. Galinsky (Cambridge: CUP, 2007).
2. Peter Garnsey and Richard Saller, et al. The Roman Empire: Economy, Society and Culture (2nd, London: Bloomsbury, 2014).
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta. Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studiranju i Pravilnikom o unapređivanju i osiguranju kvalitete obrazovanja Sveučilišta.