Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST UMJETNOSTI - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g., 2.g., 3.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Ćurić, Tomislav | 0 |
0 |
0 |
|
Ruso Brečić, Anita | 30 |
0 |
15 |
U sklopu kolegija cilj je studente upoznati s glavnim protagonistima u povijesti gradogradnje Dubrovnika kroz cijelo razdoblje trajanja Dubrovačke Republike (od 1358. do 1808.). Na dubrovačkim primjerima studenti će imati priliku pratiti povijest oblikovanja arhitektonske struke, povijest naručitelja, u ovom slučaju – države te povijest gradnje odabranih arhitektonskih projekata i to s ciljem upoznavanja s arhitektonskom terminologijom određenih razdoblja. Kroz komparacije dubrovačkih s tijelima venecijanske vlade upoznat će način upravljanja u obje republike te steći znanja o procesima odlučivanja u slučaju državnih narudžbi u polju arhitekture.
Osim toga, cilj je studente upoznati s literaturom suvremenika zlatnog doba Dubrovnika odnosno doba intenzivnih gradnji u 15. st., (Filip de Diversis, Opis slavnog grada Dubrovnika,) kao i s primarnim izvorima suvremenika intenzivnih gradnji koje su uslijedile nakon velike trešnje 1667. (pisma opata Stjepana Gradića) kako bi dobili širi uvid u socio-ekonomske prilike određenih razdoblja Dubrovačke Republike koji su uvjetovali intenzitet gradnje u Dubrovniku, a time i uvoz stranih arhitekata.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Sadržaj predmeta obuhvaća široko povijesno razdoblje u kojem je Dubrovačka Republika djelovala kao naručitelj javnih (profanih i sakralnih) građevina.
Predmet se bavi prikazivanjem Dubrovačke Republike kao naručitelja i to u komparaciji s Venecijanskom Republikom: vladajuća tijela obje republike bila su oblikovana u tri vijeća iz kojih proizlaze i odluke o gradnji; trgovački odnosi dviju republika uvjetovali su njihove odnose i na brojnim drugim razinama uključujući i uvoz arhitekata s Apeninskog poluotoka.
Kolegij obrađuje graditelje i arhitekte koji su u Dubrovniku djelovali kao državni službenici prije velikog potresa 1667. (Onofrio della Cava, Petar Andrijić, Michelozzo Michelozzi) kao i one koji su djelovali u obnovi Dubrovnika nakon Velike trešnje (Francesco Cortese, Paolo Andreotti, Tomaso Napoli, Ilija Katičić). Bit će pojašnjeni njihovi odnosi s naručiteljem, funkcioniranje gradilišta te utjecaj koji su ostavili na oblikovanje dubrovačke arhitekture u određenim razdobljima koja će se i formalno analizirati tijekom seminarskih sati (Onofrijeve fontane, Stradun s fasadama općinskih kuća okrenutih na ulicu, Knežev dvor, Sponza, samostani, crkva sv. Vlaha, katedrala, isusovačka crkva i kolegij).
Osim upoznavanja dubrovačke arhitekture i urbanizma kolegij će se baviti i izučavanjem primarnih i sekundarnih povijesnih izvora iz kojih saznajemo o ekonomskim i kulturološkim prilikama u samoj Dubrovačkoj Republici a koje su neodvojive od procesa gradogradnje.
predavanja, seminari i radionice, obrazovanje na daljinu, terenska nastava, mentorski rad, samostalni zadatci
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4. Metoda procjene |
Predavanje, seminarska nastava | slušanje, bilježenje, diskusije | opisati procese u naručivanju javne arhitekture | anketa i osvrt nastavnika, usmeni ispit (kolokviji) |
Predavanje, seminarska nastava | slušanje, bilježenje, diskusije | objasniti funkcioniranje gradilišta u određenim povijesnim razdobljima | anketa i osvrt nastavnika, usmeni ispit (kolokviji) |
Predavanje, seminarska nastava | slušanje, bilježenje, diskusije | prepoznati primjere dubrovačke sakralne i profane arhitekture čiji je naručitelj Republika | anketa i osvrt nastavnika, usmeni ispit (kolokviji) |
Predavanje, seminarska nastava | slušanje, bilježenje, diskusije | prepoznati arhitekturu s područja Apeninskog poluotoka koja je u određenim slučajevima služila kao model graditeljima grada Dubrovnika ili naručitelj | anketa i osvrt nastavnika, usmeni ispit (kolokviji) |
Predavanje, seminarska nastava | slušanje, analiza literature, rasprava | analizirati razvoj arhitektonske struke i imenovati protagoniste koji su u Dubrovačkoj Republici djelovali kao državni arhitekti | anketa i osvrt nastavnika, usmeni ispit (kolokviji) |
Izrada pisanog rada | samostalno istraživanje i izrada pisanog rada | koristiti pisane izvore i literaturu o gradnji u Dubrovniku kao pomoć pri analizi i vrednovanju dubrovačke arhitekture | izlaganje i rasprava o temi pisanog rada te ocjena pisanog rada |
Izrada pisanog rada | samostalno istraživanje i izrada pisanog rada | koristiti terminologiju iz povijesti arhitekture koja se odnosi na dugačko povijesno razdoblje | izlaganje i rasprava o temi pisanog rada te ocjena pisanog rada |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,5 | 0% |
Pismeni ispit | 0,875 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,125 | 0% |
Seminarski rad | 0,5 | 0% |
Zalaganje studenata za vrijeme diskusije na predavanjima i seminarima, kolokviji, pismeni ispit te seminarski rad.
Ukupna ocjena nastaje kao zbroj sljedećih elemenata:
10% pohađanje nastave i aktivnost
10% seminarski rad
80% kolokviji (ili pismeni ispit)
Zlatno doba Dubrovnika, ur. Ante Sorić (Zagreb, Dubrovnik 1987.), katalog izložbe (odabrana poglavlja)
Razgovor sa studentima za vrijeme seminara te završna evaluacija na kraju semestra. Studentska anketa.
Pohađanje predavanja i seminara. U sklopu kolegija bit će dva kolokvija. Na kraju kolegija potrebno je predati seminarski rad kako bi se stekao uvjet za izlazak na pismeni ispit (pismeni ispit može biti zamijenjen pozitivno ocijenjenim kolokvijima).