Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
PSIHOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 3.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Pavela Banai, Irena | 15 |
0 |
15 |
Cilj predmeta je razumijevanje interakcije endokrinog i živčanog sustava, te prirode odnosa hormona i različitih aspekata ponašanja. Studenti će steći temeljna znanja o učincima pojedinih hormona u domeni reproduktivnog i roditeljskog ponašanja, privrženosti, kognitivnih procesa te agresivnih reakcija.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Endokrinologija ponašanja: određenje područja i predmet proučavanja. Interakcija endokrinog i živčanog sustava. Vrste učinaka hormona. Hormoni i reproduktivna ponašanja muškaraca. Hormoni i reproduktivna ponašanja žena. Cirkulirajuće razine spolnih hormona i ponašanje i doživljavanje kod žena. Indirektne tehnike mjerenja razina spolnih hormona (demonstracije u računalnom programu Praat). Hormoni, privrženost i roditeljska ponašanja. Hormoni i agresivnost. Hormoni i kognitivni procesi.
predavanja, seminari i radionice, samostalni zadatci
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
Predavanje, analiza znanstvenih i stručnih radova, grupna rasprava | Slušanje izlaganja, analiza literature, dijaloška metoda | Objasniti dvosmjernu prirodu odnosa hormona i ponašanja | Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit |
Predavanje, analiza znanstvenih i stručnih radova, grupna rasprava | Slušanje izlaganja, analiza literature, dijaloška metoda | Opisati i identificirati organizacijske i aktivirajuće učinke hormona na ponašanje | Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit |
Predavanje, analiza znanstvenih i stručnih radova, grupna rasprava | Slušanje izlaganja, analiza literature, dijaloška metoda | Opisati ulogu hormona u različitim oblicima ponašanja muškaraca i žena | Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit |
Predavanje, demonstracija rada u računalnim programima, analiza znanstvenih i stručnih radova, grupna rasprava | Slušanje izlaganja, analiza literature, dijaloška metoda | Navesti i opisati tehnike mjerenja hormona u području endokrinologije ponašanja | Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit |
Analiza znanstvenih i stručnih radova, grupna rasprava | Slušanje izlaganja, analiza literature, dijaloška metoda | Kritički analizirati i interpretirati rezultate istraživanja u području endokrinologije ponašanja | Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Procjena kvalitete seminarskog rada |
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|
Kako bi student ostvario pravo na potpis iz kolegija mora sudjelovati na minimalno 70% nastave te ostvariti pozitivnu ocjenu iz seminarskog rada. Kriteriji ocjenjivanja seminara uključuju jasnoću izlaganja/prezentacije, odgovore na postavljena pitanja nakon izlaganja, trajanje izlaganja te aktivnost za vrijeme rasprave o temi seminarskog rada.
Završni pismeni ispit sastoji se od niza zadataka koji sadržajno ravnomjerno pokrivaju cjelokupno nastavno gradivo. U pravilu se radi o zadacima višestrukog izbora, zadacima dopunjavanja i zadacima esejskog tipa. Ocjena iz završnog pismenog ispita izvodi se iz postotka točno riješenih zadataka, i to na temelju sljedeće skale:
0-59% - nedovoljan (1)
60-69% - dovoljan (2)
70-79% - dobar (3)
80-89% - vrlo dobar (4)
90-100% - izvrstan (5)
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz prezentacije seminarskog rada i ocjena iz završnog pismenog ispita: 20% konačne ocjene čini ocjena iz seminarskog rada, a 80% konačne ocjene čini ocjena iz završnog pismenog ispita.
Primjer oblikovanja konačne ocjene:
Student je ostvario ocjenu 4 iz seminarskog rada i ocjenu 5 iz završnog ispita. Konačna ocjena izračunava se prema formuli: (seminarski rad x 0.2) + (pismeni ispit x 0.8).
U našem primjeru taj bi izračun izgledao ovako:
(4 x 0.2) + (5 x 0.8) = 0.8 + 4 = 4.8 = 5.
Konačna ocjena u ovome bi slučaju bila izvrstan (5).
Obveze studenata: Od studenata se očekuje kontinuirano prisustvovanje nastavi (minimalno 70%) i aktivno sudjelovanje u zadacima tijekom izvođenja nastave te prezentiranje seminarskog rada.
Neave, N. (2008). Hormones and behaviour: A psychological approach. Cambridge University Press.
Pinel, J. P. J. (2002). Biološka psihologija. Naklada Slap.
Purves, D. i sur. (2016). Neuroznanost. Medicinska naklada.
Izvorni znanstveni radovi u području endokrinologije ponašanja
Guyton, A. C. i Hall, J. E. (2002). Fiziologija čovjeka i mehanizmi bolesti. Medicinska naklada.
Kalat, J. W. (2009). Biological Psychology. Cengage Learning.
Nelson, R. J. (2005). An Introduction to Behavioral Endocrinology. Sinauer Associates.