Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
INFORMATOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 3.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Dukić, Gordana | 30 |
30 |
0 |
Cilj je kolegija upoznati studente s osnovama statistike na način da stečena znanja mogu implementirati u područjima svog budućeg djelovanja te ih osposobiti da samostalno, uz korištenje računala, pripreme i provedu statističko istraživanje, izaberu odgovarajuće metode analize podataka te primjereno interpretiraju i prezentiraju dobivene rezultate.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
- osmisliti istraživanje i formirati uzorak
- odabrati odgovarajuće metode deskriptivne i inferencijalne statistike
- primijeniti odgovarajuće metode deskriptivne i inferencijalne statistike
- interpretirati i prezentirati dobivene rezultate
- koristiti statističke programske pakete
- koristiti računalo u svim fazama istraživanja
Pojam i svrha statistike. Statistički skup, osnovni skup i uzorak. Vrste varijabli i njihova svojstva. Izvori podataka. Formiranje statističkog niza. Tablično i grafičko prikazivanje podataka. Relativni brojevi. Srednje vrijednosti. Mjere disperzije. Mjere asimetrije. Mjera zaobljenosti. Standardizirano obilježje.
Vremenski nizovi. Individualni indeksi. Linearni trend. Linearna regresija.
Metoda uzorka. Distribucije procjenitelja parametara. Procjene parametara. Testiranje statističkih hipoteza. Statističke pogreške i snaga statističkog testa. Odabrani parametarski testovi (testiranje hipoteze o aritmetičkoj sredini osnovnog skupa, testiranje hipoteze o razlici aritmetičkih sredina dvaju osnovnih skupova, testiranje hipoteze o jednakosti aritmetičkih sredina tri ili više osnovnih skupova (ANOVA)). Odabrani neparametarski testovi (hi-kvadrat test, Mann-Whitneyev test, Kruskal-Wallisov test).
U okviru vježbi predviđeno je korištenje odgovarajući programskih paketa (SPSS, Statistica) pri čemu će biti obrađeno: definiranje varijabli, priprema i unos podataka, grafički prikaz podataka, analiza podataka.
predavanja, vježbe, obrazovanje na daljinu, samostalni zadatci
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene | ||
---|---|---|---|---|---|
predavanja |
|
|
- polaganje teorijskog dijela dva kolokvija ili završnog pismenog ispita (30% ukupne ocjene, odnosno 60 ocjenskih bodova) | ||
vježbe, učenje na daljinu | izrada zadataka na vježbama, konzultacije putem e-maila, preuzimanje zadataka za vježbanje kod kuće | primijeniti odgovarajuće metode deskriptivne i inferencijalne statistike - koristiti statističke programske pakete |
- izrada zadataka na vježbama i predaja zadaća - polaganje praktičnog dijela dva kolokvija ili završnog pismenog ispita (40% ukupne ocjene, odnosno 80 ocjenskih bodova) |
||
istraživanje, učenje na daljinu | provođenje statističkog istraživanja, konzultacije u vezi istraživanja | - interpretirati i prezentirati dobivene rezultate - koristiti računalo u svim fazama istraživanja |
ocjena samostalnog istraživačkog rada (30 % ukupne ocjene, odnosno 60 ocjenskih bodova) | ||
Aktivnost u nastavi, Istraživanje, Pisani ispit, Pohađanje nastave
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0 | 0% |
Istraživanje | 1 | 30% |
Pisani ispit | 1,4 | 70% |
Pohađanje nastave | 1,5 | 0% |
Na kolegiju student može ostvariti maksimalno 200 ocjenskih bodova što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu potrebno je minimalno 110 ocjenskih bodova, odnosno 55%.
Maksimalni broj ocjenskih bodova koje studenti mogu ostvariti za pojedine elemente praćenja i provjeravanja iznosi: dva kolokvija ili završni pismeni ispit: 140 (70%) bodova, samostalno istraživanje 60 (30%) bodova.
Pretvaranje ocjenskih bodova u ocjenu vrši se prema sljedećoj skali: 110-124 ocjenskih bodova (55%-62%) = dovoljan (2), 125-159 ocjenskih bodova (63%-79%) = dobar (3), 160-179 ocjenskih bodova (80%-89%) = vrlo dobar (4), 180-200 ocjenskih bodova (90%-100%) = izvrstan (5).
Baza podataka o prisustvovanju nastavi, obavljenim zadatcima i aktivnosti studenata; upitnik o poteškoćama u svladavanju gradiva.