Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
PSIHOLOGIJA - DIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 2.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Vrbešić-Ravlić, Narcisa | 30 |
0 |
0 |
Cilj kolegija je upoznavanje studenata s temeljnim pojmovima, deifinicijama i teorijama o ranjivim skupinama i time razviti svijest o razlikama u društvu i potrebi socijalne inkluzije. Kroz prezentirani sadržaj na kolegiju studenti će steći osnovna znanja o borbi protiv socijalne isključenosti, siromaštva i diskriminacije. Studenti će upoznati zakonodavni okvir i mehanizme zaštite ranjivih skupina te mogućnosti zaštite od diskriminacije. Kroz naučene sadržaje student će moći prepoznati primjere narušavanja ljudskih prava i diskriminacije ranjivih skupina te povezati s primjenom mehanizama zaštite i time steći specifične kompetencije.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
temeljni pojmovi i definicije ranjivih skupina
(Ustav, zakoni, strategije, Nacionalni plan borbe protiv siromaštva i socijalne isključenosti
2021. – 2027.)
- utjecaj ekonomske, gospodarske i pandemijske krize na ranjive skupine i njihova prava,
stvaranje novih ranjivih skupina
predavanja, obrazovanje na daljinu, multimedija i mreža, samostalni zadatci
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene | |
---|---|---|---|---|
Predavanje, razgovor, rasprava | Slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | Imenovati i definirati temeljne pojmove vezane uz grupe ranjivih skupina | Aktivnost studenta na nastavi | |
Predavanje, zadatak čitanja i analize sadržaja i literature, grupna rasprava | Slušanje izlaganja, sustavno opažanje, analiza literature, rasprava | Definirati pravne mehanizme u zaštiti ranjivih skupina | Aktivnost studenta na nastavi, pripremljena aktivnost u grupama | |
|
Slušanje izlaganja, sustavno opažanje i zaključivanje, analiza literature, rasprava | Definirati i analizirati diskriminaciju u pravnom okviru uz poznavanje primjera | Aktivnost studenta na nastavi, prikaz slučaja/rad u grupama | |
Predavanje, grupna rasprava, čitanje i analiza primjera, debata | Slušanje izlaganje, analiza literature i primjera, izrada radne mape primjera, rasprava |
Argumentirano izražavati terminologiju vezanu uz socijalnu isključenost | Aktivnost studenta na nastavi | |
Projektno istraživanje, analiza sadržaja, suradničko učenje |
Analiza literature, sustavno opažanje i zaključivanje, rješavanje problema, izrada projekta, suradnja | Prepoznati i definirati problematiku povrede prava ranjivih skupina i diskriminacije i povezati s primjerima | Samostalno istraživanje/projektna aktivnost, esej |
Aktivnost u nastavi, Esej, Istraživanje, Pohađanje nastave
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,25 | 0% |
Esej | 1,8 | 0% |
Istraživanje | 0,2 | 0% |
Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir: aktivnost na nastavi - 20%, esej - 80% (esej čini: poznavanje podjele ranjivih skupina i socijalne isključenosti 30% + poznavanje pravnog okvira zaštite nacionalne i/ili međunarodne razine 30% + opis primjera kršenja prava ranjive skupine i rješenje 40%).
Usmeni razgovori sa studentima. Kratke evaluacije. Provođenje ankete o razumijevanju i kvaliteti sadržaja kolegija.