Likovna umjetnost i književnost

 

Naziv kolegija:
Likovna umjetnost i književnost
Šifra ISVU:
241092
Šifra MOZVAG:
ECTS:
3
Jezik izvođenja:
hrvatski
Preduvjeti upisa:
Odsjek:
KATEDRA ZA POVIJEST UMJETNOSTI

Studij
Godina
Semestar
Status
POVIJEST UMJETNOSTI - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij)
2.g., 3.g.
zimski
izborni

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Matek, Ljubica
15
0
15

 

Ciljevi i zadaci:

Cilj kolegija je uputiti studente u međusobnu povezanost likovne umjetnosti i književnosti kako bi se bolje orijentirali u kontekstu sadržaja, metoda i terminologije povijesti i teorije književnosti što će ih pripremiti za rad u multidisciplinarnom kontekstu.

Ishodi učenja:

Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:

  • kritički opisati kontekst nastanka umjetničkih djela koristeći primjerenu povijesnoumjetničku i književnoteorijsku terminologiju
  • identificirati i opisati osnovne koncepte koji utječu na oblikovnu, značenjsku i strukturnu razinu umjetničkog djela
  • analizirati i interpretirati likovno i književno djelo koristeći relevantne argumente
  • objasniti međuodnos likovne umjetnosti i književnosti u različitim (kulturnim, povijesnim, teorijskim) kontekstima
  • primjenjivati etičke standarde pri izradi zadataka (izbjegavati neovlašteno kopiranje i plagiranje)
  • samostalno istraživati, prikupljati podatke, sintetizirati ih i napisati seminarski rad/pripremiti izlaganje.

Sadržaj predmeta:

Kolegij će prikazati razvoj teorijske misli o povezanosti i međusobnom odnosu likovnih umjetnosti i književnosti od Horacijeve pjesme Pjesničko umijeće (Ars Poetica) naovamo, uzimajući u obzir kako povijesni tako i književnoteorijski aspekt tog odnosa. Razmatrat će se ekfraza kao specifičan spoj vizualnosti i retorike. Analizirat će se, interpretirati i uspoređivati likovna i književna djela koja ilustriraju problematiku odnosa dvaju vrsta umjetnosti. Ta je problematika uvjetovana specifičnim kontekstom proizvodnje i recepcije umjetničkih djela, o čemu će također biti riječi. Analizirat će se odabrana reprezentativna književna i likovna djela, uključujući radove predrafaelita, Williama Blakea, Georgea Herberta i drugih. 

Vrste izvođenja nastave:

predavanja, seminari i radionice

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

Nastavna aktivnost Aktivnost studenta Ishod učenja Metoda procjene
predavanje
heuristički razgovor
rasprava
usmeno izlaganje
slušanje
kritičko razmišljanje
argumentiranje
kritički opisati kontekst nastanka umjetničkih djela koristeći primjerenu povijesnoumjetničku i književnoteorijsku terminologiju  aktivnost na nastavi
usmeno izlaganje
seminarski rad
predavanje
heuristički razgovor
rasprava
usmeno izlaganje
slušanje
kritičko razmišljanje
argumentiranje
izlaganje
identificirati i opisati osnovne koncepte koji utječu na oblikovnu, značenjsku i strukturnu razinu umjetničkog djela aktivnost na nastavi
usmeno izlaganje
seminarski rad
heuristički razgovor
rasprava
usmeno izlaganje
aktivno sudjelovanje u raspravi
kritičko razmišljanje
samostalna analiza umjetničkog djela
uspoređivanje primjera zaključivanje
analizirati i interpretirati likovno i književno djelo koristeći relevantne argumente aktivnost na nastavi
usmeno izlaganje
seminarski rad
rad na tekstu
upućivanje studenata na samostalno
proučavanje literature i izvora


 
slušanje
kritičko razmišljanje
argumentiranje
uspoređivanje primjera
izlaganje
usmeno i pismeno izražavanje
kritičko razmišljanje
etičko ponašanje
samostalan rad na literaturi
samostalno analiziranje umjetničkog djela
 
objasniti međuodnos likovne umjetnosti i književnosti u različitim (kulturnim, povijesnim, teorijskim) kontekstima
 
aktivnost na nastavi
usmeno izlaganje
seminarski rad
   
  usmeno i pismeno izražavanje
kritičko razmišljanje
samostalno analiziranje umjetničkog djela
zaključivanje
etičko ponašanje
samostalan rad na literaturi
 
primjenjivati etičke standarde pri izradi zadataka (izbjegavati neovlašteno kopiranje i plagiranje)
 
usmeno izlaganje
seminarski rad
    samostalno istraživati, prikupljati podatke, sintetizirati ih i napisati seminarski rad/pripremiti izlaganje

 
usmeno izlaganje
seminarski rad
   

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Aktivnost u nastavi, Istraživanje, Pohađanje nastave, Referat, Seminarski rad

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Aktivnost u nastavi 0,1 0%
Istraživanje 0,25 0%
Pohađanje nastave 0,75 0%
Referat 0,4 0%
Seminarski rad 0,5 0%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihovoga rada, a prema detaljno razrađenim kriterijima vrednovanja s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Konačna ocjena sastoji se od ocjene 1 usmenog izlaganja (40%), 1 seminarskog rada (50%), te ocjene sudjelovanja u nastavi (10%).  Udjeli pojedinih elemenata vrednovanja u konačnoj ocjeni iskazani ECTS skalom ocjenjivanja:

aktivnost u nastavi  10%

seminarski rad 50%

referat (usmeno izlaganje) 40%.

Primjer izračunavanja ocjene:

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

 

 

Obavezna literatura:

Jukić, Tatjana. Zazor, nadzor, sviđanje: dodiri književnog i vizualnog u britanskom 19. stoljeću. Zagreb: Zavod za znanost o književnosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2002.

Lessing, Gotthold Ephraim. Laokoon ili O granicama slikarstva i poezije: s uzgrednim objašnjenjima raznih tačaka stare istorije umetnosti. Preveo Svetislav Predić. Beograd: Kultura, 1954.

 

Eventualna dodatna potrebna literatura studentima će se podijeliti u obliku uručaka tijekom nastave.  

Dopunska literatura:

Eliot, T. S. "William Blake". Dante/Blake/Baudelaire: tri glasa poezije. Priredio, preveo i pogovor napisao Marko Grčić Zagreb : Matica hrvatska, 2009. str. 57-64.

Mitchell,  W.J.T. Iconology: Image, Text, Ideology. University of Chicago Press, 1986.

Mitchell,  W.J.T. Picture Theory: Essays on Verbal and Visual Representation. University of Chicago Press, 1994

Pevsner, Nikolaus. Englesko u engleskoj umjetnosti. Preveo i priredio Nikica Petrak. Zagreb : Matica hrvatska, 2009.

Swinglehurst, Edmund. Prerafaeliti: umjetnička djela. Prevela Ankica Zec. Zagreb: Mozaik knjiga, 1998.

 

Eventualna dodatna dopunska literatura studentima će se podijeliti u obliku uručaka tijekom nastave.  

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta.

Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studiranju i Pravilnikom o unaprjeđivanju i osiguranju kvalitete obrazovanja Sveučilišta.

 

Ostale informacije: