Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST UMJETNOSTI - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g., 3.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Matek, Ljubica | 15 |
0 |
15 |
Cilj kolegija je uputiti studente u međusobnu povezanost likovne umjetnosti i književnosti kako bi se bolje orijentirali u kontekstu sadržaja, metoda i terminologije povijesti i teorije književnosti što će ih pripremiti za rad u multidisciplinarnom kontekstu.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Kolegij će prikazati razvoj teorijske misli o povezanosti i međusobnom odnosu likovnih umjetnosti i književnosti od Horacijeve pjesme Pjesničko umijeće (Ars Poetica) naovamo, uzimajući u obzir kako povijesni tako i književnoteorijski aspekt tog odnosa. Razmatrat će se ekfraza kao specifičan spoj vizualnosti i retorike. Analizirat će se, interpretirati i uspoređivati likovna i književna djela koja ilustriraju problematiku odnosa dvaju vrsta umjetnosti. Ta je problematika uvjetovana specifičnim kontekstom proizvodnje i recepcije umjetničkih djela, o čemu će također biti riječi. Analizirat će se odabrana reprezentativna književna i likovna djela, uključujući radove predrafaelita, Williama Blakea, Georgea Herberta i drugih.
predavanja, seminari i radionice
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene | ||
---|---|---|---|---|---|
|
slušanje kritičko razmišljanje argumentiranje |
kritički opisati kontekst nastanka umjetničkih djela koristeći primjerenu povijesnoumjetničku i književnoteorijsku terminologiju | aktivnost na nastavi usmeno izlaganje seminarski rad |
||
predavanje heuristički razgovor rasprava usmeno izlaganje |
slušanje kritičko razmišljanje argumentiranje izlaganje |
identificirati i opisati osnovne koncepte koji utječu na oblikovnu, značenjsku i strukturnu razinu umjetničkog djela | aktivnost na nastavi usmeno izlaganje seminarski rad |
||
heuristički razgovor rasprava usmeno izlaganje |
aktivno sudjelovanje u raspravi kritičko razmišljanje samostalna analiza umjetničkog djela uspoređivanje primjera zaključivanje |
analizirati i interpretirati likovno i književno djelo koristeći relevantne argumente | aktivnost na nastavi usmeno izlaganje seminarski rad |
||
rad na tekstu upućivanje studenata na samostalno proučavanje literature i izvora |
slušanje kritičko razmišljanje argumentiranje uspoređivanje primjera izlaganje usmeno i pismeno izražavanje kritičko razmišljanje etičko ponašanje samostalan rad na literaturi samostalno analiziranje umjetničkog djela |
objasniti međuodnos likovne umjetnosti i književnosti u različitim (kulturnim, povijesnim, teorijskim) kontekstima |
aktivnost na nastavi usmeno izlaganje seminarski rad |
||
usmeno i pismeno izražavanje kritičko razmišljanje samostalno analiziranje umjetničkog djela zaključivanje etičko ponašanje samostalan rad na literaturi |
primjenjivati etičke standarde pri izradi zadataka (izbjegavati neovlašteno kopiranje i plagiranje) |
usmeno izlaganje seminarski rad |
|||
samostalno istraživati, prikupljati podatke, sintetizirati ih i napisati seminarski rad/pripremiti izlaganje |
usmeno izlaganje seminarski rad |
Aktivnost u nastavi, Istraživanje, Pohađanje nastave, Referat, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,1 | 0% |
Istraživanje | 0,25 | 0% |
Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
Referat | 0,4 | 0% |
Seminarski rad | 0,5 | 0% |
Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihovoga rada, a prema detaljno razrađenim kriterijima vrednovanja s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Konačna ocjena sastoji se od ocjene 1 usmenog izlaganja (40%), 1 seminarskog rada (50%), te ocjene sudjelovanja u nastavi (10%). Udjeli pojedinih elemenata vrednovanja u konačnoj ocjeni iskazani ECTS skalom ocjenjivanja:
aktivnost u nastavi 10%
seminarski rad 50%
referat (usmeno izlaganje) 40%.
Jukić, Tatjana. Zazor, nadzor, sviđanje: dodiri književnog i vizualnog u britanskom 19. stoljeću. Zagreb: Zavod za znanost o književnosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2002.
Lessing, Gotthold Ephraim. Laokoon ili O granicama slikarstva i poezije: s uzgrednim objašnjenjima raznih tačaka stare istorije umetnosti. Preveo Svetislav Predić. Beograd: Kultura, 1954.
Eventualna dodatna potrebna literatura studentima će se podijeliti u obliku uručaka tijekom nastave.
Eliot, T. S. "William Blake". Dante/Blake/Baudelaire: tri glasa poezije. Priredio, preveo i pogovor napisao Marko Grčić Zagreb : Matica hrvatska, 2009. str. 57-64.
Mitchell, W.J.T. Iconology: Image, Text, Ideology. University of Chicago Press, 1986.
Mitchell, W.J.T. Picture Theory: Essays on Verbal and Visual Representation. University of Chicago Press, 1994
Pevsner, Nikolaus. Englesko u engleskoj umjetnosti. Preveo i priredio Nikica Petrak. Zagreb : Matica hrvatska, 2009.
Swinglehurst, Edmund. Prerafaeliti: umjetnička djela. Prevela Ankica Zec. Zagreb: Mozaik knjiga, 1998.
Eventualna dodatna dopunska literatura studentima će se podijeliti u obliku uručaka tijekom nastave.
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta.
Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studiranju i Pravilnikom o unaprjeđivanju i osiguranju kvalitete obrazovanja Sveučilišta.