Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
INFORMATOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Lakuš, Jelena | 30 |
0 |
15 |
Cilj je predmeta studente upoznati sa suvremenim metodološkim pristupima u istraživanju povijesti knjige i čitanja te s raznovrsnošću izvora koji se pritom koriste. Studenti će se u okviru predmeta upoznati s različitim fenomenima vezanim uz knjigu i čitanje, uočit će osnovne utjecaje koje je knjiga imala/ima na društvo te će razumjeti socijalne i psihološke mehanizme pomoću kojih se ta interakcija u različitim društvenim i političkim sustavima zbiva/la.
- prepoznati različite fenomene vezane uz povijest knjige i čitanja
- razlikovati istraživačke mogućnosti raznovrsnih izvora za povijest knjige i čitanja
- kritički vrednovati najreprezentativnija, kao i najrecentnija istraživanja, naslove i autore iz područja povijesti knjige i čitanja
- razlikovati prednosti i nedostatke sustava cenzure i propagande u različitim društvenim i političkim sustavima
Odabrani fenomeni iz područja povijesti knjige i čitanja: Bibliomanija, bibliofilija i profil bibliomana kroz povijest. Oznake vlasništva nad knjigom (rukopisne posvete, uvez i supralibrosi, knjižne kletve, pretplatničke liste, oporuke, darovnice, ugovori o vraćanju knjiga, cenzorski spisi, katalozi privatnih knjižnica, korespondencija, dnevnici i memoari, putni zapisi, narudžbenice i računi, itd.). Tragom čitateljskih navika kroz povijest i izvori za povijest čitanja: dnevnici, autobiografije i memoari, „commonplace“ knjige, pisma urednicima, pisma spisateljima, recenzije i kritički osvrti, sociološke i antropološke studije suvremenika, dokumentarna fotografija, umjetnička djela, itd. Rukopisne bilješke (marginalije) i čitatelj na digitalnim marginama. Pučka knjiga i pučka knjižna kultura, „razdoblja“ hrvatske pučke knjige. Djeca kao čitatelji i slušateljske i čitateljske prakse djece prije i poslije pojave književnosti namijenjene djeci. Žene u svijetu knjige: žene kao čitateljice, tiskarice i knjižničarke. Knjiga i pisana riječ u totalitarističkim državama: Austrijsko Carstvo i Kraljevina Jugoslavija. Knjiga kao sredstvo promidžbe u NDH. Knjiga kao „instrument revolucije“ u socijalističkoj Jugoslaviji. „Bijela“ knjiga i crne liste u socijalističkoj Jugoslaviji. Šund romani i pornografija u doba socijalističke Jugoslavije. „Knjigocid“: uništavanje knjiga u Hrvatskoj 1990-ih godina. Društveno čitanje i suvremeni čitatelj na digitalnim marginama.
predavanja, seminari i radionice
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
seminarsko izlaganje | seminarska prezentacija, slušanje izlaganja, rasprava | usporediti različite fenomene vezane uz povijest knjige i čitanja | aktivno sudjelovanje na seminarima, seminarski rad |
predavanje | slušanje izlaganja, sustavno opažanje, analiza literature | analizirati i usporediti različitost čitateljskih navika kroz povijest | aktivno sudjelovanje na predavanjima, dva kolokvija/pismeni završni ispit/usmeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje | slušanje izlaganja, sustavno opažanje, seminarska prezentacija, rasprava, analiza literature | prepoznati i kritički vrednovati najreprezentativnija, kao i najrecentnija istraživanja, naslove i autore iz područja povijesti knjige i čitanja |
aktivno sudjelovanje na seminarima i predavanjima, dva kolokvija/pismeni završni ispit/usmeni ispit, seminarski rad |
predavanje | slušanje izlaganja, sustavno opažanje, analiza literature | razlikovati prednosti i nedostatke sustava cenzure i propagande u različitim društvenim i političkim sustavima | aktivno sudjelovanje na predavanjima, dva kolokvija/pismeni završni ispit/usmeni ispit |
Pisani ispit, Seminarski rad, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Pisani ispit | 2 | 0% |
Seminarski rad | 0,5 | 0% |
Usmeni ispit | 0,5 | 0% |
U oblikovanju se konačne ocjene uzima u obzir ocjena pismenog ispita (dvaju kolokvija), seminarski rad i usmeni ispit. Skala ocjenjivanja je sljedeća: 110-125 ocjenskih bodova (55%-62%) = dovoljan (2), 126-159 ocjenskih bodova (63%-79%) = dobar (3), 160-179 ocjenskih bodova (80%-89%) = vrlo dobar (4), 180-200 ocjenskih bodova (90%-100%) = izvrstan (5)
Obveze studenata
Pohađanje nastave, pisani/usmeni ispit, seminarski rad i sudjelovanje u seminarskim raspravama.
Bilježe se podaci o prisustvovanju studenata nastavi. Prati se aktivnost studenata u seminarskoj nastavi. Kritička prosudba predanih seminarskih radova. Pismenim i usmenim ispitom provjerava se usvojenost sadržaja. Završna se kvaliteta provjerava studentskom anketom.