Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST UMJETNOSTI - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Zec, Daniel | 30 |
0 |
15 |
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će:
Pregled povijesti muzeja i razvoja muzeologije (heritologije) kao znanosti; osnove teorije muzeologije i osnove funkcioniranja muzeološke institucije i muzejske ustanove; osnove muzeografije kao primijenjene muzeologije s naglaskom na muzeološke funkcije prikupljanja, zaštite, dokumentiranja, istraživanja i prezentacije (komuniciranja) muzejskih predmeta. Stjecanje znanja o klasifikaciji (tipologiji) i organizaciji muzeja, načinu upravljanja muzejima, o pojmu mreže i matičnosti muzeja, o organizaciji muzejske građe po zbirkama. Upoznavanje s profesionalnim kodeksom muzejske struke i Zakonom o muzejima u Republici Hrvatskoj. Posebni segment predavanja, seminara i terenske nastave predstavlja upoznavanje s konceptom i praktičnom razradom muzejske izložbe, odnosno upoznavanje s temeljnim postavkama muzejske izložbe na teorijskoj i na praktičnoj razini, od povremenih izložbi u muzejima i galerijama do muzejskih stalnih postava. Predmet je primarno vezan uz umjetničke muzeje i zadržava se na stjecanju elementarnih znanja i vještina neophodnih za rad u toj vrsti muzeja.
predavanja, seminari i radionice, terenska nastava, samostalni zadatci
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
Predavanje | aktivnost na nastavi, slušanje, proučavanje literature |
usvojiti znanja o povijesti muzeja; osnovna teorijska i metodološka načela unutar područja muzeologije | aktivnosti studenata u nastavi, zadatci, kolokvij, pismeni ispit |
Predavanje, izvanučionična nastava | aktivnost na nastavi, slušanje, proučavanje literature; obilazak muzeja i upoznavanje s radom muzeja; obilazak izložbi u galerijama i muzejima |
steći znanja o funkciji i organizaciji muzeja te usvojiti i znati primjenjivati znanja i vještine vezane za muzeološke funkcije prikupljanja, zaštite, dokumentiranja, istraživanja i prezentacije muzejskih predmeta | aktivnosti studenata u nastavi, izlaganje, kolokviji, pismeni ispit |
Predavanje, priprema seminarskog rada | aktivnost na nastavi, slušanje, proučavanje literature, samostalna analiza literature; priprema seminarskog rada, diskusija |
razviti sposobnost upotrebe znanja iz muzejske teorije i prakse u analizi, interpretaciji i valorizaciji izložbi i stalnih muzejskih postava te integrirati stečena znanja, za upravljanje muzejskim predmetima i muzejskim zbirkama | aktivnosti studenata u nastavi, zadatci, kolokvij, pismeni ispit |
Izlaganje, rasprava, predaja seminarskog rada, vrednovanje | aktivnost na nastavi, slušanje, proučavanje literature, samostalna analiza literature; predaja seminarskog rada, diskusija |
primijeniti stečeno znanje na samostalan rad te planiranje, organiziranje i osnovno oblikovanje različitih načina komuniciranja baštine u muzeju ili srodnim ustanovama | predaja seminarskog rada, izlaganje, kolokviji, pismeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad
pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,2 | 0% |
Pismeni ispit | 1,5 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,1 | 0% |
Seminarski rad | 0,2 | 0% |
Konačna ocjena nastaje kao zbroj sljedećih elemenata:
• 10% aktivnost u nastavi
• 20% pisanje seminarskoga rada
• 70% pismeni ispit (ili zbroj postotaka s dva kolokvija)
Ivo Maroević, Uvod u muzeologiju, Zavod za informacijske studije, Zagreb, 2003.
Tomislav Šola, Eseji o muzejima i njihovoj teoriji – prema kibernetičkom muzeju, Hrvatski nacionalni komitet ICOM-a, Zagreb, 2003.
Etički kodeks za muzeje, ICOM, Sarajevo – Zagreb, 2007.
Zakon o muzejima, NN 142/98, 65/09 - http://www.zakon.hr/z/302/Zakon-o-muzejima
Pravilnik o sadržaju i načinu vođenja muzejske dokumentacije o muzejskoj građi, NN 108, Zagreb, 1992, http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/309509.html 1
André Gob, Noémie Drouguet, Muzeologija: Povijest, razvitak, izazovi današnjice, Antibarabrus, Zagreb, 2007.
Tomislav Šola, Marketing u muzejima, ili o vrlini i kako je obznaniti, Hrvatsko muzejsko društvo, Zagreb, 2001.
Želimir Koščević, „Muzej u prošlosti i sadašnjosti“, Muzeologija, Vol. No. 21, 1977., 13–74.
Nikola Albaneže, „Interpretacija i izložbena komunikacija“, Zbornik II. Kongresa povjesničara umjetnosti RH, https://www.ipu.hr/content/knjige/Zbornik-II-kongresa_233-236_Albaneze.pdf
Branka Šulc, „Muzeji potkraj 20. stoljeća: Nove osnovne muzejske orjentacije u evropskim i izvanevropskim zemljama u prezentaciji“, Informatica museologica, Vol. 20 No. 1-2, 1989., 8–13.
Jadranka Vinterhalter, „Novi muzejski postavi“, Informatica museologica, Vol. 20 No. 1-2, 1989., 5–7.
Časopisi Muzeologija i Informatica Museologica (ovisno o temi seminarskih radova studenata), http://www.mdc.hr/hr/mdc/publikacije/informatica-museologica/arhiva-casopisa/)
Studentska anketa.