Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST UMJETNOSTI - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Zec, Daniel | 15 |
0 |
30 |
Cilj je predmeta približiti studentima pojam i ulogu likovne kritike unutar povijesti umjetnosti te ih zadatcima poticati da sami za vrijeme trajanja kolegija pišu vlastite osvrte na posjećene izložbe u obliku eseja. Nadalje, cilj je da studenti nauče kritički čitati tekstove likovnih kritičara, analizirati ih i o njima donositi vlastite sudove.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Primijeniti i demonstrirati temeljnu kritičku terminologiju i analizu u usmenom i pismenom obliku
Na predmetu se studente upoznaje s osnovnim strategijama kritičarskog pisanja o umjetnosti. Uz pomoć primjera kritičkih tekstova domaćih i stranih likovnih kritičara analiziraju se različiti način pisanja likovne kritike kao i mogući pristupu valorizaciji umjetničkoga djela ili projekta. Uz teorijsko znanje, studente se potiče na puno samostalnog rada kako bi stečena znanja primijenili u praksi.
predavanja, vježbe, terenska nastava, samostalni zadatci
2.1. Nastavna aktivnost | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4 Metoda procjene |
Predavanja, samostalni rad, rasprave, eseji |
Dolazak na predavanja, sudjelovanje u raspravama o tekstovima zadanima za svako pojedino predavanje, pisanje četiri kritička eseja od koji svaki treba imati 4-6 kartica teksta. Eseji trebaju biti strukturirani i pisani na način kako se piše likovna kritika. | Prepoznati, imenovati i objasniti temeljne komponente vrednovanja umjetničkog djela |
Evidencija dolazaka i aktivnosti, strukturna i sadržajna analiza eseja |
Predavanja, samostalni rad, rasprave, eseji | Dolazak na predavanja, sudjelovanje u raspravama o tekstovima zadanima za svako pojedino predavanje, pisanje četiri kritička eseja od koji svaki treba imati 4-6 kartica teksta. Eseji trebaju biti strukturirani i pisani na način kako se piše likovna kritika. | Znati opisati, analizirati, interpretirati i donijeti sud o umjetničkom djelu |
Evidencija dolazaka i aktivnosti, strukturna i sadržajna analiza eseja |
Predavanja, samostalni rad, rasprave, eseji | Dolazak na predavanja, sudjelovanje u raspravama o tekstovima zadanima za svako pojedino predavanje, pisanje četiri kritička eseja od koji svaki treba imati 4-6 kartica teksta. Eseji trebaju biti strukturirani i pisani na način kako se piše likovna kritika. | Razlikovati vrste i kategorije pisanih izvora vezanih za predmetna područja povijesti i teorije umjetnosti | Evidencija dolazaka i aktivnosti, strukturna i sadržajna analiza eseja |
Predavanja, samostalni rad, rasprave, eseji | Dolazak na predavanja, sudjelovanje u raspravama o tekstovima zadanima za svako pojedino predavanje, pisanje četiri kritička eseja od koji svaki treba imati 4-6 kartica teksta. Eseji trebaju biti strukturirani i pisani na način kako se piše likovna kritika. | Razlikovati vrste i kategorije vizualnih izvora vezanih za predmetna područja povijesti i teorije umjetnosti |
Evidencija dolazaka i aktivnosti, strukturna i sadržajna analiza eseja |
Predavanja, samostalni rad, rasprave, eseji | Dolazak na predavanja, sudjelovanje u raspravama o tekstovima zadanima za svako pojedino predavanje, pisanje četiri kritička eseja od koji svaki treba imati 4-6 kartica teksta. Eseji trebaju biti strukturirani i pisani na način kako se piše likovna kritika. | Koristiti pisane i vizualne izvore za rješavanje zadataka primjerene složenosti |
Evidencija dolazaka i aktivnosti, strukturna i sadržajna analiza eseja |
Predavanja, samostalni rad, rasprave, eseji | Dolazak na predavanja, sudjelovanje u raspravama o tekstovima zadanima za svako pojedino predavanje, pisanje četiri kritička eseja od koji svaki treba imati 4-6 kartica teksta. Eseji trebaju biti strukturirani i pisani na način kako se piše likovna kritika. | Primijeniti i demonstrirati temeljnu kritičku terminologiju i analizu u usmenom i pismenom obliku | Evidencija dolazaka i aktivnosti, strukturna i sadržajna analiza eseja |
Aktivnost u nastavi, Esej, Pohađanje nastave
pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,4 | 0% |
Esej | 2,5 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,1 | 0% |
Ocjenjivanje se vrši na sljedeći način:
10% pohađanje nastave
10% aktivnost u raspravama i kontinuirano čitanje zadanih tekstova
80 % četiri napisana seminarska rada (svaki seminarski rad nosi 20% ukupne ocjene).
Ješa Denegri, Umetnička kritika u drugoj polovici XX veka, Svetovi, Novi Sad 2006.
James Elkins, What Happend to Art Criticism?, Prickly Paradigm Press, Chicago 2003.
Paul Barolsky, David Carrier, Ivan Gaskell, Joseph Kosuth, Linda Schele, „Writing (and) the History of Art“, The Art Bulletin, Vol. 78, No. 3, 1996., 398–416.
Frederick Antal, „Remarks on the Method of Art History I“, u: The Burlington Magazine 551/XCI, London: The Burlington Magazine Publications (Feb., 1949), 49–52;
Frederick Antal, „Remarks on the Method of Art History II“, u: The Burlington Magazine 552/XCI, London: The Burlington Magazine Publications (Mar., 1949), 73–75.
James Elkins; Michael Newman (eds.), The State of Art Criticism (The Art Seminar), Routledge, New York – London 2007.
Kerr Houston, Introduction to Art Criticism, An: Histories, Strategies, Voices, Maryland Institute College of Art, Pearson, UK/USA 2012.
Gillian Perry, Paul Wood (ur.), Themes in Contemporary Art, The Open University & Yale University Press, London 2004.
URL: https://archive.org/details/themesincontempo0000unse_y4s1/page/n3/mode/2up
Milivoj Solar, Predavanja o lošem ukusu, Politička misao, Zagreb 2004.
Miško Šuvaković, Pojmovnik suvremene umjetnosti, Horetzky, Zagreb 2005.
Belting, Dilly, Kemp, Sauerländer, Warnke (ur.), Uvod u povijest umjetnosti, Fraktura, Zagreb 2005. Poglavlje „Utvrđivanje stanja skulptura i slika“, 55–85.
John Murdoch, „Attribution and the Claim to Objectivity“, u: International Journal of Cultural Property 2/II, New York, Berlin: Walter de Gruyter & Co, 1993., 319–334.
Dubravka Oraić Tolić, Akademsko pismo: strategije i tehnike klasične retorike za suvremene studentice i studente, Zagreb: Naklada Ljevak, 2011.
Ana Tkalac Verčić, Dubravka Sinčić Ćorić, Nina Pološki Vokić, Priručnik za metodologiju istraživačkog rada: kako osmisliti, provesti i opisati znanstveno i stručno istraživanje, M.E.P. d.o.o., Zagreb 2010.
Ratko Zelenika, Metodologija i tehnologija izrade znanstvenog i stručnog djela, Ekonomski fakultet Rijeka, Rijeka, 2000.
Časopisi: Peristil, Radovi instituta za povijest umjetnosti, Život umjetnosti, Kvartal, Osječki zbornik, Kontura, Muzeologija, Informatica Museologica…
Razgovor sa studentima, analiza napretka na temelji kontinuiranoga pisanja eseja, sveučilišna anketa.