Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
ENGLESKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g., 3.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Milić, Goran | 15 |
0 |
15 |
Cilj je kolegija pružiti studentima što je moguće obuhvatnije razumijevanje metoda koje se upotrebljavaju u tekstnoj lingvistici i (najšire shvaćenoj) analizi diskursa kao dijelu društvenih znanosti i prenijeti im praktične vještine potrebne za uporabu tih metoda.
Cilj je vježbi upoznati studente s načinima rada na različitim vrstama podataka prikupljenima iz medija jezične uporabe kao korpusa za znanstveno bavljenje jezikom, uključujući među ostalim službene dokumente, (raz)govore te intervjue u njihovu izvornom i transkribiranom obliku, i uputiti ih u njihovu važnost za suvremena istraživanja unutar analize diskursa kao konceptualnog i metodološkog pristupa komunikaciji.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija studenti će moći:
Kolegij Metode analize diskursa prirodno se nadovezuje na izborni kolegij Analiza diskursa. Iako je poželjno da su studenti odslušali potonji kolegij, kao kolegij više usmjeren na uvod i (odabrane) teorijske postavke analize diskursa, isti nije nužan preduvjet za njegov izbor budući da će studenti predavanjima te čitanjem relevantne literature dobiti adekvatan uvod u vidove na koje se stavlja fokus.
Općeprihvaćeno, prikladno i opravdano shvaćanje analize diskursa kao skupa metodoloških pristupa proučavanju jezika u njegovoj stvarnoj uporabi, a ne strogo zaokružene znanstvene discipline prirodnom potrebom, čini upoznavanje studenata s u tu svrhu najčešće korištenim kvalitativnim i kvantitativnim metodama opravdanjem za njihovu primjenu u svrhu dolaženja do adekvatnih spoznaja o svrhama i funkcioniranju jezika. Studenti će u tu svrhu dobiti poduku iz osnova transkribiranja izvora govorenoga jezika (u prvom dijelu kolegija) te biti upoznati s tipovima i osnovama provođenja intervjua kao izvora stvarne jezične uporabe (u drugom dijelu kolegija) i njihove statističke obrade.
Nadalje, kolegij će razmotriti jedno od temeljnih polazišta analize diskursa – raznolikost medija jezične i nejezične uporabe (i njihovu neizostavnu interakciju), od govorenog jezika do tipova pisanih dokumenata, te raznovrsnost načina i svrhe njihove organizacije u konkretnim slučajevima uporabe jezika.
Ovaj je kolegij stoga usmjeren na praktične probleme, strategije i metode istraživanja jezične uporabe, odnosno na pitanja: Što tražiti u jezičnoj uporabi? Gdje, dakle, u kojim domenama/ medijima jezične uporabe to tražiti? te Kako SAMOSTALNO donositi zaključke iz vlastite analize?
Odgovore na navedena pitanja kolegij će ponuditi kroz predstavljanje pomno izabranih oglednih primjera (metoda) analiza priznatih znanstvenika u polju koji će služiti kao početna točka za primjenu na podatcima osobno prikupljenima od strane studenata iz izvora na engleskome i hrvatskome jeziku.
predavanja, seminari i radionice, samostalni zadatci
Nastavna metoda | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
|
|
|
|
|
strukturirati (pitanja za) intervjue u različite svrhe | ||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pohađanje nastave, Referat, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Pohađanje nastave | 0,7 | 0% |
Referat | 0,8 | 0% |
Seminarski rad | 1,5 | 0% |
Ocjene iz pisane zadaće iz transkripcije vlastitoga izabranog govorenog teksta, pisanog testa i sastavljanja intervjua na zadanu temu te na satu predstavljenoga seminarskog rada s prijedlogom istraživanja.
Pisana zadaća iz transkripcije vlastitoga izabranog govorenog teksta (30%), pisani test iz sastavljanja intervjua na zadanu temu (30%), seminarski rad s prijedlogom istraživanja (30%) te redovito pohađanje nastave i sudjelovanje u seminarskim diskusijama (10%). Za priznavanje bodova potrebno je zadovoljiti 80% uvjeta.
Weiss, Gilbert, Ruth Wodak, ur. (2007): Critical Discourse Analysis: Theory and Interdisciplinarity. Palgrave McMillan: New York.
Izbor članaka iz znanstvenih časopisa
Pisana zadaća iz transkripcije vlastitoga izabranog govorenog teksta (30%), pisani test iz sastavljanja intervjua na zadanu temu (30%), seminarski rad s prijedlogom istraživanja (30%) te redovito pohađanje nastave i sudjelovanje u seminarskim diskusijama (10%). Za priznavanje bodova potrebno je zadovoljiti 80% uvjeta