Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
PSIHOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 3.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Križanić, Valerija | 15 |
15 |
30 |
Ciljevi predmeta uključuju: pronalaženje te proučavanje relevantnih recentnih istraživanja i spoznaja vezanih uz ljudske snage; upoznavanje s novijim metodama istraživanja te spoznajama o razvoju i posljedicama različitih snaga karaktera, zastupljenosti i primjerima pristupa procjeni snaga karaktera u praksi, kao i kritičko promišljanje o ovim temama.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
1. Detektirati aktualna pitanja u istraživanjima pojedinih snaga karaktera i obrazložiti relevantnost istaknutih tema.
2. Navesti recentne pristupe u istraživanjima pojedinih snaga karaktera te usporediti prednosti i nedostatke pojedinih pristupa.
3. Sistematizirati najsnažniju evidenciju o razvoju i posljedicama pojedinih snaga karaktera.
4. Komentirati zastupljenost metoda procjene snaga karaktera u različitim područjima rada psihologa.
5. Prepoznati različite manifestacije pojedinih snaga karaktera te predložiti moguće načine njihova prepoznavanja.
6. Zastupati svoje stajalište o prikladnosti pojedinih metoda procjene određene snage karaktera.
7. Usporediti na temelju dostupne evidencije dobiti i rizike pojedinih snaga karaktera na osobnoj, interpersonalnoj i društvenoj razini funkcioniranja.
Sadržaj predmeta se svake akademske godine ažurira najnovijim istraživanjima različitih snaga karaktera. No na generalnoj razini, sadržaji se grupiraju oko dvije općenitije teme: a) metodologija znanstvenih istraživanja snaga karaktera te aktualne spoznaje o razvoju i posljedicama pojedinih snaga karaktera; b) procjena ljudskih snaga u različitim područjima prakse te interdisciplinarni pogled na prednosti, ali i moguće rizike pojedinih snaga karaktera na osobnoj, interpersonalnoj i društvenoj razini funkcioniranja.
predavanja, seminari i radionice, vježbe, obrazovanje na daljinu, terenska nastava, multimedija i mreža, laboratorij, samostalni zadatci, konzultacije, ostalo
2. POVEZIVANJE ISHODA UČENJA, NASTAVNIH METODA I PROCJENA ISHODA UČENJA | |||
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
Predavanje, upućivanje studenata na samostalno proučavanje literature, seminarsko izlaganje |
Slušanje izlaganja, pretraga i analiza izvora literature. | Detektirati aktualna pitanja u istraživanjima pojedinih snaga karaktera i obrazložiti relevantnost istaknutih tema. | Seminarski rad Usmeni ispit |
Predavanje, upućivanje studenata na samostalno proučavanje literature, seminarsko izlaganje, grupna rasprava, diskusija |
Slušanje izlaganja, pretraga i analiza izvora literature | Navesti recentne pristupe u istraživanjima pojedinih snaga karaktera te usporediti prednosti i nedostatke pojedinih pristupa. | Kontinuirana provjera znanja Seminarski rad Aktivnost na nastavi Usmeni ispit |
Seminarsko izlaganje, grupna rasprava, suradničko učenje, analiza primjera |
Slušanje izlaganja, pretraga analiza izvora literature, suradnja, sudjelovanje u raspravi |
Sistematizirati najsnažniju evidenciju o razvoju i posljedicama pojedinih snaga karaktera. | Aktivnost na nastavi Seminarski rad Usmeni ispit |
Samostalni istraživački / terenski zadatak: prikupljanje informacija od psihologa iz prakse |
Prikupljanje podataka, suradničko učenje |
Komentirati zastupljenost metoda procjene snaga karaktera u različitim područjima rada psihologa. | Portfolio Aktivnost na nastavi |
Predavanje, demonstracija, suradničko učenje | Slušanje izlaganja, sudjelovanje u zadatcima za procjenu pojedinih snaga, rješavanje problema, demonstracija | Prepoznati različite manifestacije pojedinih snaga karaktera te predložiti moguće načine njihova prepoznavanja. | Kontinuirana provjera znanja Aktivnost na nastavi Usmeni ispit |
Demonstracija, grupna rasprava, diskusija |
Sudjelovanje u raspravi |
Zastupati svoje stajalište o prikladnosti pojedinih metoda procjene određene snage karaktera. |
Aktivnost na nastavi Seminarski rad Usmeni ispit |
Seminarsko izlaganje, grupna rasprava, diskusija |
Slušanje izlaganja, sudjelovanje u raspravi, oblikovanje seminara |
Usporediti na temelju dostupne evidencije dobiti i rizike pojedinih snaga karaktera na osobnoj, interpersonalnoj i društvenoj razini funkcioniranja. | Aktivnost na nastavi Seminarski rad Usmeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Eksperimentalni rad, Istraživanje, Kontinuirana provjera znanja, Pohađanje nastave, Portfolio, Seminarski rad, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,2 | 0% |
Eksperimentalni rad | 0,2 | 0% |
Istraživanje | 0,2 | 0% |
Kontinuirana provjera znanja | 0,6 | 30% |
Pohađanje nastave | 1,5 | 0% |
Portfolio | 0,3 | 0% |
Seminarski rad | 0,4 | 40% |
Usmeni ispit | 0,6 | 30% |
U oblikovanju konačne ocjene uzima se u obzir ocjena na temelju kontinuiranog praćenja studenta u aktivnostima na nastavi, ocjene iz seminarskog rada te ocjene iz završnog usmenog ispita: 30% konačne ocjene čini ocjena na temelju kontinuiranog praćenja, 40% konačne ocjene čini ocjena seminarskog rada i 30% ocjena iz usmenog ispita.
Primjer izračunavanja ocjene:
Ako student ostvari ocjenu vrlo dobar (4) na temelju kontinuiranog praćenja, ocjenu izvrstan (5) iz seminarskog rada, te ocjenu dobar (3) iz usmenog ispita, ocjena se formira na idući način; (4 X 0,30) + (5 X 0,40) + (3 X 0,30) = 1,20 + 2,00 + 0,90 = 4,10 što predstavlja konačnu ocjenu vrlo dobar (4).
Student ostvaruje pravo na potpis i pravo izlaska na završni usmeni ispit ako ispuni sljedeće uvjete:
1) Predani svi izvještaji o provedenim vježbama i projektnim aktivnostima te pripadajući prilozi (portfolio)
2) Sudjelovanje u nastavnim aktivnostima bar 70% nastavne satnice predviđene studijskim programom
3) Predan seminarski rad koji zadovoljava uvjete za prolaznu ocjenu te aktivno sudjelovanje studenta u
izradi toga seminarskog rada.
(pregledni radovi i recentna izvorna istraživanja s fokusom na konstrukte iz područja ljudskih snaga).
Napredovanje studenata kontinuirano se prati analizom uradaka na različitim nastavnim zadatcima, kao i pomoću informacija pruženih kroz aktivno sudjelovanje studenata u dijalozima i raspravama na nastavi.
Kod potreba uočenih na takve načine, dodatni mehanizmi stjecanja znanja, vještina i kompetencija omogućavaju se kroz redovite konzultacije, ali i specifičnije usmjereni predavački, mentorsko-savjetodavni i praktični rad sa studentima tijekom nastave.
Povratne informacije studenata prikupljaju se redovito tijekom semestra te se na temelju njih u daljnjem nastavnom procesu po potrebi pojedini elementi nastavnog rada prilagođavaju iskazanim potrebama studenata.
Razina ostvarenih izlaznih ishoda procjenjuje se na temelju seminarskog rada, studentske ankete na kraju semestra te uspjeha na usmenom ispitu.