Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
FILOZOFIJA -PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 3.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Balić, Davor | 0 |
0 |
0 |
|
Papo, Demian | 30 |
0 |
15 |
Cilj je kolegija studente putem predavanja i seminarske nastave uputiti u teorijska obilježja, metode i praktičnu provedbu interdisciplinarnih znanstvenih istraživanja. Da bi taj cilj ostvarili, studenti će biti upoznati s vodećim svjetskim teoretičarima i praktičarima interdisciplinarnosti kao suvremene znanstvene paradigme, čija je svrha prevladavanje nedostataka disciplinarnih pristupa fenomenima 21. stoljeća. Studenti će, uz to, znati razlikovati disciplinarni, multidisciplinarni, transdisciplinarni i interdisciplinarni pristup znanstvenim istraživanjima. Bit će upućeni u aktualne teorije interdisciplinarnosti, a onda i u interdisciplinarne teorije. Jedan od ciljeva kolegija sastoji se i od podučavanja studenata o povezanosti filozofije i interdisciplinarnosti, kao i o mogućnosti uspostave nove filozofske discipline: filozofije interdisciplinarnosti.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Sadržaji predavanja i seminarske nastave su sljedeći:
Nakon što će biti upoznati sa sadržajem kolegija, od studenata se očekuje usvajanje sljedećih znanja, kompetencija i vještina:
predavanja, seminari i radionice, obrazovanje na daljinu
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
predavanje, samostalni istraživački zadatak, zadatak čitanja i analize primjera | slušanje izlaganja, analiza literature | razlikovati disciplinarni, multidisciplinarni, transdisciplinarni i interdisciplinarni pristup znanstvenim istraživanjima u teoriji i praksi |
aktivnost studenata u nastavi, kolokvij, seminarski rad, usmeni ispit |
predavanje, samostalni istraživački zadatak, zadatak čitanja i analize primjera | slušanje izlaganja, analiza literature | objasniti teorijsku osnovu interdisciplinarnosti kao znanstvene paradigme, kao i metode praktične provedbe interdisciplinarnih istraživanja |
aktivnost studenata u nastavi, kolokvij, seminarski rad, usmeni ispit |
predavanje, samostalni istraživački zadatak, zadatak čitanja i analize primjera | slušanje izlaganja, analiza literature | objasniti teorijsku povezanost filozofije i interdisciplinarnosti |
aktivnost studenata u nastavi, kolokvij, seminarski rad, usmeni ispit |
predavanje, samostalni istraživački zadatak, zadatak čitanja i analize primjera | slušanje izlaganja, analiza literature | raspolagati uvidima o mogućoj uspostavi filozofije interdisciplinarnosti kao nove filozofske discipline |
aktivnost studenata u nastavi, kolokvij, seminarski rad, usmeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Kontinuirana provjera znanja, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
usmeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,25 | 0% |
Kontinuirana provjera znanja | 0,5 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,1 | 0% |
Seminarski rad | 0,75 | 0% |
Usmeni ispit | 0,4 | 0% |
1. Jan C. Schmidt, »Towards a philosophy of interdisciplinarity. An attempt to provide a classification and clarification«, Poiesis & Praxis: International Journal of Ethics of Science and Technology Assessment 5/1 (2007), str. 53–69;
2. Jerry A. Jacobs, Scott Frickel, »Interdisciplinarity: A Critical Assessment«, Annual Review of Sociology 35 (2009), str. 43–65;
3. Michael H. G. Hoffmann, Jan C. Schmidt, Nancy J. Nersessian, »Philosophy of and as interdisciplinarity«, Synthese 190/11 (2013), str. 1857–1864;
4. Mary S. Morgan, Till Grüne-Yanoff, »Modeling Practices in the Social and Human Sciences. An Interdisciplinary Exchange«, Perspectives on Science 21/2 (2013), str. 143–156;
5. Robert Frodeman, Sustainable Knowledge: A Theory of Interdisciplinarity (London: Palgrave Pivot, 2014);
6. Uskali Mäki, »Philosophy of Interdisciplinarity. What? Why? How?«, European Journal for Philosophy of Science 6/3 (2016), str. 327–342;
7. David Budtz Pedersen, »Integrating social sciences and humanities in interdisciplinary research«, Palgrave Communications 2/1 (2016), str. 1–7.
8. Allen F. Repko, Rick Szostak, Interdisciplinary research: process and theory, third edition (Los Angeles: Sage Publications, Inc., 2017)
Pohađanje nastave, aktivnost u nastavi, kolokvij, seminarski rad, usmeni ispit