Metodika nastave psihologije

 

Naziv kolegija:
Metodika nastave psihologije
Šifra ISVU:
229007
Šifra MOZVAG:
ECTS:
4
Jezik izvođenja:
hrvatski
Preduvjeti upisa:
Odsjek:
ODSJEK ZA PSIHOLOGIJU

Studij
Godina
Semestar
Status
PSIHOLOGIJA - DIPLOMSKI (jednopredmetni studij)
1.g., 2.g.
ljetni
izborni

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Šincek, Daniela
15
0
15

 

Ciljevi i zadaci:

Cilj predmeta je pripremiti studente za planiranje i izvođenje nastave iz predmeta psihologija.

Ishodi učenja:

Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:

  • definirati ishode učenja
  • analizirati nastavne planove i programe
  • izraditi pismenu pripremu za nastavni sat primjenjujući cjelokupan metodički instrumentarij
  • raščlaniti udžbeničku jedinicu

Sadržaj predmeta:

Planiranje i programiranje nastave iz predmeta psihologija. Ishodi učenja. Nastavni sustavi. Nastavni oblici i metode, metodički postupci. Ustroj nastavnoga sata. Pismena priprema za nastavni sat. Nastavni izvori (udžbenik), nastavna sredstva i pomagala. Nastavna načela. Temelji nastave

Vrste izvođenja nastave:

predavanja, seminari i radionice, obrazovanje na daljinu, mentorski rad, samostalni zadatci, ostalo

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

2. 1. Nastavna aktivnost 2. 2. Aktivnost studenta 2. 3. Ishod učenja 2. 4 Metoda procjene
Predavanja, seminarska nastava, rad u grupi
 
Praćenje nastave, rad na samostalnim i grupnim zadacima, usmeno izlaganje definirati ishode učenja Seminarski rad, portofolio
Predavanja, seminarska nastava, rad u grupi
 
Praćenje nastave, rad na samostalnim i grupnim zadacima, usmeno izlaganje analizirati nastavne planove i programe Seminarski rad, portofolio
Predavanja, seminarska nastava, rad u grupi
 
Praćenje nastave, rad na samostalnim i grupnim zadacima, usmeno izlaganje izraditi pismenu pripremu za nastavni sat primjenjujući cjelokupan metodički instrumentarij Seminarski rad, portofolio
Predavanja, seminarska nastava, rad u grupi
 
Praćenje nastave, rad na samostalnim i grupnim zadacima, usmeno izlaganje raščlaniti udžbeničku jedinicu Seminarski rad, portofolio

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Aktivnost u nastavi, Pohađanje nastave, Portfolio

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Aktivnost u nastavi 0,25 0%
Pohađanje nastave 0,75 0%
Portfolio 1,5 100%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

Studenti na kolegiju mogu ostvariti 100 ocjenskih bodova ili 100% ocjene kroz seminarski rad i izvršavanje zadataka u okviru portofolia. U okviru seminarskog rada, studenti trebaju proučiti udžbenike iz metodike i primijeniti na ostvarivanje zadataka – 1) određivanje ishoda, 2) analizu nastavnih planova i programa, 3) izradu pripreme i 4) raščlanjivanje nastavne jedinice.

Svaki dio nosi po 25 ocjenskih bodova po načelu: izvrsno odrađen zadatak= 25 ocjenskih bodova, vrlo dobro odrađen zadatak= 20 ocjenskih bodova, dobro odrađen zadatak= 15 ocjenskih bodova, jedva zadovoljavajuće odrađen zadatak= 10 ocjenskih bodova i nezadovoljavajuće odrađen zadatak= 0 ocjenskih bodova.

Skala ocjenjivanja je sljedeća:

50-64,99 ocjenskih bodova – dovoljan (2)

65 – 79,99 ocjenskih bodova – dobar (3)

80 – 89,99 ocjenskih bodova – vrlo dobar (4)

90-100 ocjenskih bodova – izvrstan (5)

Primjer izračunavanja ocjene:

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

Redovito pohađanje nastave i izvršavanje zadataka.

Do 30% nastave će se odvijati kao nastava na daljinu

 

 

Obavezna literatura:

Bežen, A (2009). Metodika - znanost o poučavanju nastavnog predmeta. Zagreb: Profil International i Učiteljski fakultet u Zagrebu

Kyriacou, C. (1997). Temeljna nastavna umijeća: metodički priručnik za uspješno poučavanje i učenje. Zagreb: Educa.

Dopunska literatura:

Srednjoškolski udžbenici iz psihologije

 

Vizek-Vidović, V., Vlahović-Štetić, V., Rijavec, M. i Miljković, D., (2014). Psihologija obrazovanja (2. Izdanje). Zagreb: IEP d.o.o.

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Procjene i mišljena polaznika o različitim aspektima kvalitete nastave (razumljivost, pristupačnost, zanimljivost, korisnost predavanja i seminara) kroz razgovor i /ili skale procjene.

 

Ostale informacije: