Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
PSIHOLOGIJA - DIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 1.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Milić, Marija | 15 |
0 |
15 |
Cilj predmeta je upoznavanje studenata s mogućnostima praktične primjene znanja iz područja kognitivne psihologije u situacijama i problemima koji se javljaju u svakodnevnom životu te u rješavanju konkretnih problema.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Pažnja i percepcija; Razlike u istraživanju pamćenja u i izvan laboratorija; Radno pamćenje i ograničenja izvedbe; Prepoznavanje lica; Ispitivanje pamćenja u sudskim procesima; Lažna sjećanja; Donošenje odluka; Utjecaj konteksta na kogniciju; Kognitivne promjene u starijoj životnoj dobi; Umjetna inteligencija
predavanja, seminari i radionice, samostalni zadatci
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
Predavanje, analiza znanstvenih i stručnih radova, grupna rasprava |
Slušanje izlaganja, analiza literature, dijaloška metoda, izrada projekta | Prepoznati psihologijsku osnovu određenog konkretnog problema u okviru kognitivne psihologije | Kontinuirana provjera znanja, izrada nacrta projektnog prijedloga |
Predavanje, analiza znanstvenih i stručnih radova, grupna rasprava |
Slušanje izlaganja, analiza literature, dijaloška metoda, izrada projekta | Analizirati mehanizme i postupke prilikom donošenja odluka | Kontinuirana provjera znanja, izrada nacrta projektnog prijedloga |
Predavanje, analiza znanstvenih i stručnih radova, grupna rasprava |
Slušanje izlaganja, analiza literature, dijaloška metoda, izrada projekta | Analizirati vrstu i stupanj kognitivnog opterećenja prilikom izvođenja različitih zadataka | Kontinuirana provjera znanja, izrada nacrta projektnog prijedloga |
Predavanje, analiza znanstvenih i stručnih radova, grupna rasprava |
Slušanje izlaganja, analiza literature, dijaloška metoda, izrada projekta |
Objasniti procese pamćenja koji dovode do stvaranja lažnih sjećanja u svakodnevnom životu | Kontinuirana provjera znanja, izrada nacrta projektnog prijedloga |
Predavanje, analiza znanstvenih i stručnih radova, grupna rasprava |
Slušanje izlaganja, analiza literature, dijaloška metoda, izrada projekta | Objasniti odnos kognitivne psihologije i umjetne inteligencije |
Kontinuirana provjera znanja, izrada nacrta projektnog prijedloga |
Predavanje, analiza znanstvenih i stručnih radova, grupna rasprava |
Slušanje izlaganja, analiza literature, dijaloška metoda, izrada projekta | Prepoznati utjecaj konteksta na kogniciju |
Kontinuirana provjera znanja, izrada nacrta projektnog prijedloga |
Predavanje, analiza znanstvenih i stručnih radova, grupna rasprava |
Slušanje izlaganja, analiza literature, dijaloška metoda, izrada projekta | Identificirati promjene u kognitivnom funkcioniranju vezane uz dob | Kontinuirana provjera znanja, izrada nacrta projektnog prijedloga |
Kontinuirana provjera znanja, Pohađanje nastave, Seminarski rad
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kontinuirana provjera znanja | 1,25 | 0% |
Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
Seminarski rad | 1 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene za studente uzimaju se u obzir ocjena iz dva kolokvija i praktičnog zadatka (seminara): svaki od kolokvija nosi 30% konačne ocjene (odnosno, zajedno 60%), a 40% konačne ocjene čini ocjena iz seminara. Završni ispit nije obavezan, ali student ukoliko želi može pristupiti usmenom završnom ispitu tijekom redovitih ispitnih rokova. Na usmenom ispitu polaže se cjelokupno gradivo, a ocjena iz usmenog ispita odnosi se isključivo na 60% ukupno ocjene koju studenti tijekom nastave ostvaruju putem kolokvija.
Skala ocjenjivanja kolokvija je sljedeća: 60 % - 70% = dovoljan (2), 71% - 80% = dobar (3), 81% - 90% = vrlo dobar (4), 91% do 100% = izvrstan (5).
Ocjene se izračunavaju na sljedeći način:
(ocjena iz prvog kolokvija x 0,30) + (ocjena iz drugog kolokvija x 0,30) + (ocjena iz seminara x 0,4)
Primjer izračunavanja ocjene:
ocjena iz seminarskog rada – 5
(4 x 0,30) + (2 x 0,30) + (5 x 0,4) = 3,8; Konačna ocjena u ovome bi slučaju bila vrlo dobar (4)
Polaganje kolokvija i izlaganje seminarskog rada je obavezno. Ukoliko student ne pristupi kolokviju iz tog kolokvija dobiva ocjenu nedovoljan (1). Nedolazak na kolokvij računa se kao izostanak. Ukoliko student ne izloži seminarski rad u unaprijed određenom terminu, ocjenjuje se ocjenom nedovoljan (1).
Prepisivanje tijekom kolokvija kažnjava se oduzimanjem istog i za taj kolokvij student dobiva ocjenu nedovoljan (1).
Esgate, A. i Groome, D.(2005). An introduction to applied cognitive psychology. Psychology Press.
Kolesarić, V., Ivanec, D. i Domijan, D. (2021). Kontekst u psihologiji. Novi redak: Zagreb
Sterbnerg, R. (2005). Kognitivna psihologija. Naklada Slap: Jastrebarsko
Vranić, A. i Tonković, M. (2012). Lažna sjećanja (21. Ljetna psihologijska škola). Zagreb: FF Press
Durso, F. T. i sur. (2007). Handbook of applied cognition. John Wiley & Sons.
Eysenck, M.W., Keane, M. (2000). Cognitive psychology: A student’s handbook. Taylor & Franics Group
Loftus, E. (1996). Eyewitness testimony. Harvard University Press.
Schwartz, B. (2011). Memory. Los Angeles: SAGE.
Smyth i sur. (1987). Cognition in action. London: Lawrence Erlbaum.
Zarevski, P. (1995.). Psihologija učenja i pamćenja. Jastrebarsko: Naklada Slap.
Zarevski, P. (2001.). Struktura i priroda inteligencije. Jastrebarsko: Naklada Slap
Interna evaluacija na razini Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku.
Ažurno vođenje evidencije o studentskom pohađanju kolegijskih predavanja, izvršenim obvezama te rezultatima pismenog dijela ispita.
Primjena stečenog znanja u okviru ovog kolegija, kroz izradu i prezentaciju seminarskog zadatka