Psihologija sporta

 

Naziv kolegija:
Psihologija sporta
Šifra ISVU:
43223
Šifra MOZVAG:
PSOP6
ECTS:
2
Jezik izvođenja:
hrvatski
Preduvjeti upisa:
Odsjek:
ODSJEK ZA PSIHOLOGIJU

Studij
Godina
Semestar
Status
PSIHOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij)
3.g.
ljetni
izborni

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Pavela Banai, Irena
0
15
15

 

Ciljevi i zadaci:

Izborni predmet "PSIHOLOGIJA SPORTA" namijenjen je prezentaciji specifične primjene psihologijskih znanja u sportu uz naglasak na sposobnosti, motivaciju i osobine ličnosti sportaša.

Ishodi učenja:

Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:

  • Poznavati metode i tehnike psihološke pripreme sportaša za natjecanje.
  • Primijeniti ekspresne tehnika dijagnosticiranja psihološkog stanja sportaša.
  • Primijeniti tehniku smirivanja i uspostavljanja optimalnog psihičkog stanja sportaša za natjecanje.

Sadržaj predmeta:

Kratki prikaz povijesti nastanaka i razvoja psihologije sporta; definiranje predmeta znanstvene i primijenjene sportske psihologije; fenomenologiju glavnih sastavnica sportske borbe, interindividualnog takmičenja i sportske igre (uključujući prikaz primjene 'Teorije igara" u razvijanju sportskog mišljenja i pripremi sportaša za takmičenje); sastavnice talenta i metodologiju utvrđivanja specifičnih osobina sportaša u pojedinim sportovima; psihodijagnostička sredstva i metodologiju dijagnostičkog testiranja sportaša; fenomenologiju motoričkog učenja i metodologiju formiranja i uvježbavanja psihomotoričkih vještina (uvježbavanja ideomotoričke izvedbe pokreta); problematiku opće psihološke pripreme sportaša: unutarnji govor u razvijanju specifične receptivnosti i percepcije sportaša, formiranju vizualnih proprioceptivnih i psihomotoričkih predodžbi izvođenja pokreta; prikaz elemenata pripreme sportaša za takmičenje; Vježbe obuhvaćaju; praktičnu primjenu dijagnostičkih sredstava za izradu i interpretaciju pokazatelja psihološkog profila sportaša; primjenu ekspresnih tehnika dijagnosticiranja psihološkog stanja sportaša uoči takmičenja; ciklografsko i kinografsko snimanje pokreta pri izvedbi sportskih zahvata; uvježbavanje tehnika psihološke pripreme sportaša; koncentracije, mobilizacije i opuštanja na treningu i uoči takmičenja.

Vrste izvođenja nastave:

seminari i radionice, vježbe

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

NASTAVNA METODA AKTIVNOST STUDENTA ISHOD UČENJA
 
METODA PROCJENE
predavanje, vježbe, rasprava slušanje izlaganja, analiza literature, izrada ppt prezentacije, izlaganje primijeniti metode i tehnike psihološke pripreme sportaša za natjecanje aktivnost na nastavi, usmeno izlaganje, pismeni ispit
predavanje, vježbe, seminarski rad, rasprava slušanje izlaganja, uvježbavanje, rasprava, izrada ppt prezentacije primijeniti ekspresne tehnika dijagnosticiranja psihološkog stanja sportaša aktivnost na nastavi, usmeno izlaganje
predavanje, vježbe, seminarski rad, rasprava slušanje izlaganja, uvježbavanje, rasprava primijeniti tehniku smirivanja i uspostavljanja optimalnog psihičkog stanja sportaša za natjecanje aktivnost na nastavi, usmeno izlaganje, pismeni ispit
rasprava, prikaz slučaja rasprava usporediti načine rada psihologa u različitim sportovima aktivnost na nastavi (vježbama)

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Usmeno izlaganje

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

usmeno i pismeno

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Aktivnost u nastavi 0,25 20%
Pismeni ispit 0,8 60%
Pohađanje nastave 0,75 0%
Usmeno izlaganje 0,2 20%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

Kako bi student ostvario pravo na potpis iz kolegija mora sudjelovati na minimalno 70% nastave te ostvariti pozitivnu ocjenu iz seminarskog rada.

Tijekom semestra će se održati dva kolokvija.

Uspjeh na kolokvijima izražava se u % na sljedeći način:

             0-59%       -   nedovoljan (1)

             60-69%     -   dovoljan (2)

             70-79%     -   dobar (3)

             80-89%     -   vrlo dobar (4)

             90-100%   -   izvrstan (5)

 

Ukoliko student ne pristupi kolokviju, student iz tog kolokvija dobiva 0%, odnosno ocjenu nedovoljan (1). Studenti koji nisu položili jedan ili oba kolokvija polažu završni pismeni ispit iz cijelog gradiva u terminima ispitnih rokova.

Završni pismeni ispit sastoji se od niza zadataka koji sadržajno ravnomjerno pokrivaju cjelokupno nastavno gradivo. U pravilu se radi o zadacima višestrukog izbora, zadacima dopunjavanja i zadacima esejskog tipa.  Uspjeh na ispitu izražava se na sljedeći način:

0-59% - nedovoljan (1)

60-69% - dovoljan (2)

70-79% - dobar (3)

80-89% - vrlo dobar (4)

90-100% - izvrstan (5)

U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz prezentacije seminarskog rada i ocjena iz kolokvija ili završnog pismenog ispita: 20% konačne ocjene čini ocjena iz seminarskog rada, a 80% konačne ocjene čini ocjena iz kolokvija ili završnog pismenog ispita. 

Primjer izračunavanja ocjene:

Student je ostvario ocjenu 4 iz seminarskog rada i ocjenu 5 iz završnog ispita. Konačna ocjena izračunava se prema formuli: (seminarski rad x 0.2) + (pismeni ispit x 0.8).

U našem primjeru taj bi izračun izgledao ovako:

(4 x 0.2) + (5 x 0.8) = 0.8 + 4 = 4.8 = 5.

Konačna ocjena u ovome bi slučaju bila izvrstan (5).

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

Obveze i praćenje rada studenta:

Od studenata se očekuje kontinuirano prisustvovanje nastavi (minimalno 70%) i aktivno sudjelovanje u zadacima tijekom izvođenja nastave te prezentiranje rada koji proizađe iz samostalnih zadataka koje će student odrađivati tijekom semestra u sklopu vježbi.

 

 

Obavezna literatura:

Cox, R, H, (2005). Psihologija sporta, Jastrebarsko, Naklada "Slap", Jastrebarsko.

Izvorni znanstveni radovi u području

Dopunska literatura:

Kaćoč Lj., Stimac, O., Zulić, A (1999). Psihološka priprema Sportaša, Zagreb, Hrvatski sportsko medicinski vjesnik, br. 2-3

 

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Ostale informacije: