Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST UMJETNOSTI - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Marušić, Matko Matija | 30 |
0 |
0 |
|
Ruso Brečić, Anita | 0 |
0 |
30 |
Cilj kolegija je upoznati studente s naznačajnijim spomenicima i primjerima kulturno-povijesne baštine istočne Hrvatske. Kolegij daje pregled povijesti umjetnosti, unutar stilskih mijena i umjetničkih pojava. Upoznaje sa najznačajnijim spomenicima arhitekture, skulpture i slikarstva. Razvijanje pismenog i usmenog izražavanja studenata. Naglasak na upoznavanju i valorizaciji industrijske i plemićke baštine istočne Hrvatske koja predstavlja, neistraženo i nedovoljno dobro prezentirano područje naše kulturne povijesti. Europske veze osobito su izražene u kontekstu likovne baštine, koja je nastajala u europskim centrima umjetnosti. Cilj je razviti kritički osvrt prema ulozi kulturno-povijesne baštine te njenom korištenju u suvremenom društvenom razvoju te mogućnosti praktične primjene u funkcioniranju društva i razvojnoj strategiji ovog dijela Hrvatske.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Uvodno predavanje upoznavanje studenata sa sadržajem kolegija, programom i načinom rada te s obvezama i uvjetima za polaganje ispita. Dati pregleda kulturnih spomenika istočne Hrvatske, u korelaciji s nacionalnim i europskim primjerima.
Obilazak lokaliteta, crkava, dvoraca, kurija, kapela i muzejskih postava. Razvijanje pismenog i usmenog izražavanja studenata.
predavanja, seminari i radionice, terenska nastava
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
Predavanje, seminarski rad, izlaganje, rasprava | aktivnost na nastavi, slušanje, proučavanje litarature, samostalna analiza literature, | prepoznati i identificirati kulturno-povijesnu baštinu istočne Hrvatske | Priprema pp. prezentacije, izlaganje, kolokviji, pismeni ispit |
Predavanje, izvanučionična nastava, priprema seminarskih tema | aktivnost na nastavi, slušanje, proučavanje litarature, samostalna analiza literature, priprema pp. prezentacija, usmena prezentacija, diskusija | usporediti, interpretirati i kontekstualizirati kulturno-povijesnu baštinu ovog kraja | Priprema pp. prezentacije, izlaganje, kolokviji, pismeni ispit |
Predavanje, seminarski rad, izlaganje, rasprava | aktivnost na nastavi, slušanje, proučavanje litarature, samostalna analiza literature, priprema pp. prezentacija, usmena prezentacija, diskusija | razlikovati, umrežavati i integrirati kulturno-povijesnu baštinu |
Priprema pp. prezentacije, izlaganje, kolokviji, pismeni ispit |
Predavanje, seminarski rad, izlaganje, rasprava | aktivnost na nastavi, slušanje, proučavanje litarature, samostalna analiza literature, priprema pp. prezentacija, usmena prezentacija, diskusija | primjena usvojenog znanja u praktične primjere za samostalni rad i u razvojnoj strategiji ovog područja | Priprema pp. prezentacije, izlaganje, kolokviji, pismeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Pisani ispit, Pohađanje nastave
pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,5 | 0% |
Pisani ispit | 1,5 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,5 | 0% |
Završna ocjena donosi se na temelju dva kolokvija (ili rezultata završnog pismenog ispita, ako student nije izlazio na kolokvije) te rezultata izlaganja seminarske teme te priprema pp. prezentacije kao i sudjelovanja u radu seminara.
Kolokviji iznose 80 % ocjene svaki od kolokvija donosi 40 % ocjene, dok 20 % ocjena odnosi se na usmeno izlaganje seminarske teme i sudjelovanje u radu seminara. Prvi kolokvij je planiran sredinom semestra, drugi zadnji sat u semestru i obuhvaćaju do tada obrađene tematske jedinice. Seminarske teme se obrađuju u formi power point prezentacije, gdje će se ocjenjivati usmeno izlaganje teme i osmišljena prezentacija. Ako polaznik ne položi oba kolokvija koji obuhvaćaju sadržaje predavanja iz navedene ispitne literature morat će pristupiti završnom pismenom ispitu. Isto vrijedi i ukoliko pristupnik nije zadovoljana postignutim uspjehom na kolokvijima. Uspješno polaganje ispita podrazumijeva pozitivne ocjena, pohađanje nastave i izlaganje seminarske teme te sudjelovanje u radu seminara.
Švajcer, Oto, Hugo Conrad Hötzendorf; Zagreb: Društvo povjesničara umjetnosti Hrvatske, Knjiga XXIX i Galerija likovnih umjetnosti, Osijek; Zagreb, 1982.
Švajcer, Oto, Adolf Waldinger; Galerija lkovnih umjentosti, Osijek i Institut za povijst umjentosti Centra za povijesne znanosti Sveučilišta u Zagrebu -
Ambruš, Jelica, Vladimir Filakovac; Osijek: Galerija likovnih umjetnosti, Osijek i Institut za povijest umjetnosti, Zagreb; Osijek, Zagreb, 2009.; -
Purgar, Krešimir (ur.), Slika i antislika. Julije Knifer i problem reprezentacije; Zagreb: Centar za vizualne studije, 2017.;
katalozi i knjige o sljedećim umjetnicima: Ivan Faktor, Kata Mijatović, Vladimir Frelih; izložbena institucija Slavonsko bijenale
Studentska anketa.