Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST UMJETNOSTI - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Ćurić, Tomislav | 0 |
0 |
0 |
|
Ruso Brečić, Anita | 30 |
0 |
30 |
Upoznavanje s najznačajnijim pojavama i djelima svjetske i hrvatske povijest umjetnosti, umjetnicima i osnovnim obilježjima stilskih pojava te kulturno-povijesnim uvjetima u kojima nastaju tijekom 15. i 16. stoljeća.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Kolegij daje pregled europske i hrvatske povijesti umjetnosti s najznačajnijim primjerima iz slikarstva, grafike, skulpture, arhitekture i urbanizma 15. i 16. st.
predavanja, seminari i radionice, obrazovanje na daljinu, terenska nastava, multimedija i mreža, mentorski rad, samostalni zadatci
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
Predavanja, suradničko učenje, analiza primjera, upućivanje studenta na samostalno proučavanje literature, seminarski rad, terenska nastava (ako je moguće) | Prisustvovanje i aktivnost na nastavi, čitanje i rad na tekstu i ilustrativnim primjerima, terenski rad (ako je moguće), pisanje i usmeno izlaganje seminarskog rada, proučavanje literature i nastavnog materijala, priprema i rješavanje samostalnog ili grupnog zadatka, priprema za kolokvij/ispit, demonstracija usvojenog gradiva | prepoznati i opisati osnovna obilježja povijesnog pregleda umjetnosti 15. i 16. stoljeća |
Evidencija pohađanja nastave i aktivnost, evaluacija seminarskih radova, kolokvij, ispit |
Predavanja, suradničko učenje, analiza primjera, upućivanje studenta na samostalno proučavanje literature, seminarski rad, terenska nastava (ako je moguće) | Prisustvovanje i aktivnost na nastavi, čitanje i rad na tekstu i ilustrativnim primjerima, terenski rad (ako je moguće), pisanje i usmeno izlaganje seminarskog rada, proučavanje literature i nastavnog materijala, priprema i rješavanje samostalnog ili grupnog zadatka, prepoznavanje i interpretacija djela europske i nacionalne umjetnosti i njihovih stvaratelja, priprema za kolokvij/ispit, demonstracija usvojenog gradiva | prepoznati i interpretirati karakteristična djela svjetske i nacionalne umjetnosti i njihove stvaratelje od početka 15. do kraja 16. stoljeća |
Evidencija pohađanja nastave i aktivnost, evaluacija seminarskih radova, kolokvij, ispit |
Predavanja, suradničko učenje, analiza primjera, upućivanje studenta na samostalno proučavanje literature, seminarski rad, terenska nastava (ako je moguće) | Prisustvovanje i aktivnost na nastavi, čitanje i rad na tekstu i ilustrativnim primjerima, terenski rad (ako je moguće), pisanje i usmeno izlaganje seminarskog rada, proučavanje literature i nastavnog materijala, priprema i rješavanje samostalnog ili grupnog zadatka, analiza djela europske i nacionalne umjetnosti i njihovih stvaratelja, priprema za kolokvij/ispit, demonstracija usvojenog gradiva |
analizirati djela likovne umjetnosti koristeći se osnovnom povijesno-umjetničkom terminologijom i metodama |
Evidencija pohađanja nastave i aktivnost, evaluacija seminarskih radova, kolokvij, ispit |
Predavanja, suradničko učenje, analiza primjera, upućivanje studenta na samostalno proučavanje literature, seminarski rad, terenska nastava (ako je moguće) | Prisustvovanje i aktivnost na nastavi, čitanje i rad na tekstu i ilustrativnim primjerima, terenski rad (ako je moguće), pisanje i usmeno izlaganje seminarskog rada, proučavanje literature i nastavnog materijala, priprema i rješavanje samostalnog ili grupnog zadatka, prepoznavanje i interpretacija djela europske i nacionalne umjetnosti i njihovih stvaratelja, objasniti kulturno-povijesne okolnosti njihova nastanka te analiza djela, priprema za kolokvij/ispit, demonstracija usvojenog gradiva |
kritički opisati kontekst nastanka umjetničkog djela |
Evidencija pohađanja nastave i aktivnost, evaluacija seminarskih radova, kolokvij, ispit |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad
pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,2 | 0% |
Pismeni ispit | 1,8 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,5 | 0% |
Seminarski rad | 0,5 | 0% |
Ukupnu konačnu ocjenu kolegija čine slijedeći elementi:
10% pohađanje i aktivnost na nastavi
20% priprema i prezentacija seminarskog zadatka
70% pismeni ispit ili položena dva kolokvija
Skala ocjenjivanja je slijedeća:
50-55% = dovoljan (2), 56-70% = dobar (3), 71-85% = vrlo dobar (4), 86-100% =izvrstan (5)
Heinrich Wölfflin, Klasična umjetnost, Uvod u talijansku renesansu, Zagreb: Matica hrvatska, 1969. [Prijevod djela: Die klassische Kunst: eine Einführung in die italienische Renaissance, prvo izdanje 1899.]
Rudolf Wittkower, Art and Architecture in Italy, 1600-1750 (novo izdanje, ur. Joseph Connors and Jennifer Montagu). New Haven: Yale University Press, 1999. [1958.]. (poglavlja koja se odnose na slikarstvo i skulpturu)
Peter i Linda Murray, The Art Of The Renaissance. London: Thames & Hudson, 1985.
P. Murray, The architecture of the Italian Renaissance. London: Schocken, 1986.
Milan Pelc, Renesansa. Zagreb: Naklada Ljevak 2007. (odabrana poglavlja)
AAVV, Hrvatska renesansa, (ur.) Miljenko Jurković, Alain Erlande-Brandenburg, Zagreb: Galerija Klovićevi dvori, 2004., str. 134-220 i kataloške jedinice.
Giorgio Vasari, Životi slavnih slikara, kipara, arhitekata, CID-Nova, 2007. [Prijevod djela: Le Vite de' più eccellenti pittori, scultori, ed architettori, prvo izdanje 1550.]
W. Lotz, Architecture in Italy 1500-1600, New Haven: Yale University Press, 1995.
Sculpture, from the Renaissance to the present day, part III, Taschen, 2006.
The Art of the Italian Renaissance: Architecture, Sculpture, Painting, Drawing, (ur.) Rolf Toman, Konemann, 1998.
Ch.L.Frommel, The Architecture of the Italian Renaissance. London: Thames & Hudson, 2007.
Jacob Burckhard, Kultura renesanse u Italiji. Zagreb: Prosvjeta, 1997. [Prijevod djela: Die Cultur der Renaissance in Italien, prvo izdanje 1860.] (odabrana poglavlja)
Lionello Venturi, Od Giotta do Chagalla. Zagreb: Mladost, 1957. [Prijevod djela: Pittura. Come si guarda un quadro, prvo izdanje 1947.]
Milan Pelc, Povijest umjetnosti u Hrvatskoj. Zagreb: Naklada Ljevak, 2012. (poglavlja koja se odnose na likovne umjetnosti, arhitekturu i urbanizam 15. i 16. stoljeća)
Hrvatska i Europa, Sv. II, Srednji vijek i renesansa. (ur.) I. Golub, Zagreb: HAZU, 2003. (poglavlja koja se odnose na arhitekturu, urbanizam i likovne umjetnosti 15. i 16. stoljeća)
Julije Klović – najveći minijaturist renesanse. Katalog izložbe, Zagreb: Galerija Klovićevi dvori, 2012.
Zlatno doba Dubrovnika XV. i XVI. stoljeće. Katalog izložbe, (ur.) V. Marković. Zagreb: Muzejski prostor, 1987.
Renesansa i renesanse u umjetnosti Hrvatske. Zbornik Dana Cvita Fiskovića, (ur.) J. Gudelj i P. Marković. Zagreb: Institut za povijest umjetnosti, 2008. (odabrani tekstovi)
Sveti trag, 900 godina umjetnosti Zagrebačke nadbiskupije 1094.-1994., (ur.) Milan Pelc, Muzej Mimara, Zagreb, 1994.
AAVV, Manirizam, Zagreb: Institut za povijest umjetnosti, 2000.
Razgovori sa studentima tijekom kolegija i praćenje napredovanja studenta. Sveučilišna anketa.