Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST UMJETNOSTI - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g., 2.g., 3.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Zec, Daniel | 30 |
0 |
15 |
Kolegij ima za cilj upoznati studente s umjetnošću kiparstva kao zasebnom granom likovne umjetnosti, sa specifičnostima skulpture kao likovne tehnike te s najznačajnijim (odabranim) umjetnicima i primjerima kiparstva u razdoblju od prapovijesti sve do suvremenog doba.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Kolegij pridonosi razumijevanju kiparstva kao zasebne grane likovnih umjetnosti kroz bavljenje različitim temama iz povijesti kiparstva, odnosno putem analize i interpretacije odabranih umjetničkih djela iz različitih razdoblja povijesti umjetnosti. Studenti uz to stječu i specifična znanja o konceptu i funkciji skulpture, o njezinim izražajnim sredstvima te stilsko-morfološkim i tipološkim specifičnostima. Na Akademiji za umjetnost i kulturu u Osijeku upoznaju se sa skulpturalnim tehnikama i materijalima na praktičan način te dobivaju zadatak izrade kiparskog djela.
predavanja, seminari i radionice, vježbe, terenska nastava
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
Predavanje | aktivnost na nastavi, slušanje, proučavanje literature |
Analizirati, interpretirati, kontekstualizirati i vrednovati kiparska djela |
Izlaganje, kolokviji, pismeni ispit . |
Predavanje, izvanučionična nastava | aktivnost na nastavi, slušanje, proučavanje literature; obilazak muzeja i muzejskih depoa, terenska nastava uz skulpture u funkciji javnih spomenika; obilazak kiparskih ateljea; posjet ljevaonici skulptura |
Prepoznavati i identificirati kiparske tehnike (procijeniti i obrazložiti njihove temeljne sličnosti i razlike). |
Izlaganje, kolokviji, pismeni ispit, praktični rad |
Predavanje, priprema praktičnog rada | aktivnost na nastavi, slušanje, proučavanje literature, samostalna analiza literature; priprema praktičnog rada, diskusija |
Poznavati određene primjere skulpture u europskom povjesnoumjetničkom kontekstu te u sklopu nacionalne kulturno-povijesne baštine | Priprema praktičnog rada, izlaganje, |
Izlaganje, rasprava, predaja praktičnog rada, vrednovanje | aktivnost na nastavi, slušanje, proučavanje literature, samostalna analiza literature; predaja praktičnog rada, diskusija |
Valorizirati umjetnička djela i spomenike kulture. Integrirati stečena znanja, korištenjem literature, u izradi praktičnog rada -razlikovati kiparske tehnike u praktičnom i teorijskom pristupu |
Predaja praktičnog rada, izlaganje, kolokviji, pismeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Praktični rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,2 | 0% |
Pismeni ispit | 0,5 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,1 | 0% |
Praktični rad | 0,2 | 0% |
Završna ocjena donosi se na temelju dva kolokvija (ili na temelju rezultata završnog pismenog ispita, ako student nije izlazio na kolokvije), a uz to i na temelju rezultata izlaganja seminarske teme te aktivnog sudjelovanja u radu seminara.
Kolokviji iznose 70 % ocjene, a svaki od kolokvija donosi 35 % ocjene. 10 % ocjene odnosi se na radni zadatak (video-analiza), a 20 % ocjene odnosi se na pisanje seminarskog rada. Prvi kolokvij je planiran sredinom semestra, drugi krajem semestra. Kolokviji obuhvaćaju do tada obrađene tematske jedinice. Ako student/ica ne položi oba kolokvija koji obuhvaćaju sadržaje predavanja iz navedene ispitne literature, morat će pristupiti završnom pismenom ispitu. Isto vrijedi i ukoliko student/ica nije zadovoljna postignutim uspjehom na kolokvijima. Uspješno polaganje ispita podrazumijeva pozitivnu ocjenu te pohađanje predavanja, obavljanje radnog zadatka i pisanje seminarskog rada.
Segmenti kolegija vrednovati će se dosljedno tijekom cijelog semestra praćenjem dolazaka i aktivnosti unutar nastavnog procesa.
Pohađanje predavanja i seminara.
Rješavanje on-line kvizova i radnih zadataka
Pisanje seminarskog rada. Ocijenjen seminarski rad uvjet je za izlazak na kolokvij i na pismeni ispit
izlazak na kolokvije ili na ispit
- bilješke s predavanja
- Rudolf Wittkower, Sculpture: Processes and Principles, Penguin Books, 1991.
URL: https://archive.org/details/sculptureprocess0000witt/page/n5/mode/2up
- Rosalind E. Krauss, Passages in Modern Sculpture, The MIT Press, 1981.
URL 1: https://archive.org/details/passagesinmodern0000krau/page/n9/mode/2up
URL 2: https://archive.org/details/kraussrosalindepassagesinmodernsculpture_202003/page/n21/mode/2up
- M. Šr., „Skulptura“, u: Enciklopedija likovnih umjetnosti, sv. 4 (Portr – Ž) (Zagreb, Jugoslavenski leksikografski zavod, 1966.), str. 218–220.
- Jadranka Damjanov, Likovna umjetnost 1 (Zagreb: Školska knjiga, 2007.). Poglavlje: „Skulptura“, str. 53–86.
- Igor Fisković (ur.), Tisuću godina hrvatskog kiparstva, Muzejsko galerijski centar, Zagreb, 1997.
- Bogdan Mesinger, Traktat o medalji: prolegomena za jednu semiološku teoriju medalje, Treći Memorijal Ive Kerdića, Galerija likovnih umjetnosti, Osijek, 1987.
- Vera Horvat Pintarić, Svjedok u slici: Nove figure za nove stvarnosti u eri moderne (Zagreb: Matica hrvatska, 2001.). Poglavlje: „Prometej među barbarima, str. 163–191.
- Vera Horvat Pintarić, Tradicija i moderna (Zagreb: HAZU, Gliptoteka, 2009.). Poglavlje: „Paradigma Ivan Meštrović“, str. 583–689.
- Vera Horvat Pintarić, Umijeće opisivanja (Zagreb: HAZU, Gliptoteka, 2015.). Poglavlja; „Zašto opisi“ (pasus o skulpturi: str. 28 – 37); „Tri točke pogleda“ (pasus o skulpturi: str. 136 – 141.)
- Nicholas Penny, The Materials of Sculpture (New Haven and London: Yale University Press, 1993.)
URL: https://archive.org/details/materialsofsculp00penn/mode/2up?q=Nicholas+Penny%2C+The+Materials+of+Sculpture
- Geraldine A. Johnson, „The very impress of the object“, photographing sculpture from Fox Talbot to the present day (Leeds: Henry Moore Institute, 1995.)
URL: https://www.academia.edu/628102/The_very_impress_of_the_object_Photographing_sculpture_from_Fox_Talbot_to_the_present_day
- Geraldine A. Johnson, „Introduction“, u: Geraldine A. Johnson, ur., Sculpture and photography, envisioning the third dimension (Harvard University, Massachusetts, 1999.
URL: https://www.academia.edu/1462328/Sculpture_and_Photography_Introduction_Sculpture_and_Photography_Envisioning_the_Third_Dimension_
- Matko Peić, Pristup likovnom djelu (Zagreb: Školska knjiga, 1968.). Poglavlje: „Kiparske tehnike“, str. 89–105.
- H. W. Janson, Anthony F. Janson, Povijest umjetnosti (Varaždin: Stanek, 2005.)
- Germain Bazin, A concise history of world sculpture (London: Newton Abbot, David & Charles, 1981.)
URL: https://archive.org/details/concisehistoryof0000bazi_l4y1/page/n5/mode/2up
URL 2: https://archive.org/details/concisehistoryof0000bazi/page/n7/mode/2up
- Herbert Read, Modern Sculpture, A Concise History (London: Thames and Hudson, 1996.)
URL: https://archive.org/details/concisehistoryof0000read_g9g9/page/8/mode/2up?q=Modern+Sculpture%2C
- Georges Duby, Jean-Luc Daval, ur., Sculpture: From Antiquity to the Middle Ages, Vol 1 (Köln: Taschen, 2006.)
- Georges Duby, Jean-Luc Daval, ur., Sculpture: From the Rennaissance to the Present Day, Vol 2 (Köln: Taschen, 2006.)
- Judith Collins, Sculpture Today, Phaidon Press, 2014.
- Grgo Gamulin, Hrvatsko kiparstvo XIX. i XX. stoljeća, Naprijed, Zagreb, 2001.
- Jasminka Poklečki Stošić, Barbara Vujanović, ur., Rodin u Meštrovićevu Zagrebu, katalog izložbe, 5. 5. 2015. – 20. 9. 2015. (Zagreb: Umjetnički paviljon; Muzeji Ivana Meštrovića; Musée Rodin, Paris)
- Ive Šimat Banov, Robert Frangeš Mihanović, prilog povijesti modernoga hrvatskoga kiparstva, Zagreb, Art studio Azinović, 2005.
- Ive Šimat Banov, Hrvatsko kiparstvo od 1950. do danas, Naklada Ljevak, Zagreb, 2013.
- Daniel Zec, Osječki kipari prve polovice 20. stoljeća: Leović, Živić, Nemon, Švagel-Lešić, Muzej likovnih umjetnosti, Osijek, 2014.
- Monografije posvećene pojedinim umjetnicima