Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
FILOZOFIJA -PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Perić, Zdravko | 15 |
0 |
15 |
Upoznavanje s temeljnim pojmovima i problemima političke antropologije i njihovom ulogom u tumačenju političkih fenomena i globalnog političkog poretka
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Koncept moći; Globalni poredak i transnacionalna moć; Imperijalizam; Politički relativizam; Država i neoliberalizam; Rat i militarizacija; Politički koncept nejednakost/jednakost, Civilno društvo; Nacionalizam i demokracija; Politička tolerancija; Društveni pokreti i demokracija; Ideologija, Liberalna demokracija
predavanja, seminari i radionice
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
Predavanje | Aktivno slušanje predavanja i postavljanje pitanja | Objasniti i interpretirati različita stajališta o globalnom poretku moći u 21. stoljeću Vrednovati ulogu društvenih pokreta i civilnog društva u održavanju stabilnog demokratskog poretka Interpretirati pojam političke tolerancije te granice tolerancije unutar demokratskog poretka Interpretirati pojam liberalne demokracije i mogućnosti "neliberalne demokracije" u globalnom kontekstu Interpretirati i kritički analizirati utilitaristički koncept politike i pravednosti |
Pohađanje nastave, aktivnost u nastavi |
Predavanje, seminarsko izlaganje, analiza primjera, grupna rasprava | Slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | Objasniti i argumentirati filozofsko-političke stavove Interpretirati pojam političke tolerancije te granice tolerancije unutar demokratskog poretka |
Pohađanje nastave, aktivnost u nastavi, seminarski rad, usmeni i pismeni ispit |
Predavanje, seminarsko izlaganje | Slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | Objasniti i argumentirati filozofsko-političke stavove Interpretirati i kritički analizirati utilitaristički koncept politike i pravednosti |
Pohađanje nastave, aktivnost u nastavi, seminarski rad, usmeni i pismeni ispit |
Seminarsko izlaganje, analiza primjera, grupna rasprava | Slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | Objasniti i interpretirati različita stajališta o globalnom poretku moći u 21. stoljeću |
Pohađanje nastave, aktivnost u nastavi, seminarski rad, usmeni i pismeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,25 | 0% |
Pismeni ispit | 0,5 | 0% |
Pohađanje nastave | 0,25 | 0% |
Seminarski rad | 0,5 | 0% |
Usmeni ispit | 0,5 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene za studente uzimaju se u obzir pohađanje i aktivnost u nastavi (10%), usmeno izlaganje seminarskog ocjena seminarskog rada (40%), pismeni ispit (25%) i usmeni ispit (25%).
Seminarski rad
Student priprema samostalno istraživanje u okviru seminarske nastave. Istraživanje se putem usmenog izlaganja ocjenjuje na sljedeći način:
Element
Razina postignuća
Ocjena
Seminarski rad
Izlaganje je teorijsko-metodološki točno oblikovano, logički dobro strukturiran, činjenično točan, izražava izvoran pristup obradi teme, uz uporabu opsežne relevantne literature.
5
Izlaganje je točno u najvažnijim sadržajno-strukturnim elementima, zadovoljava formalne kriterije, ne izražava izvornost pristupa uz manje pogreške logičko-metodološkog strukture i obrade sadržaja, većinom primjerene literature uz manje pojmovno-kategorijalne pogreške.
4
Izlaganje izostavlja važne činjenice vezane uz temu, obrada je manjkava ili netočna, logički postoje propusti, zadovoljeni su formalni kriteriji bez originalnosti, s neprimjerenim brojem bibliografskih jedinica od preporučenoga, koje nisu relevantne i recentne.
3
Izlaganje izostavlja temeljne elemente, strukturno-sadržajno je nedorečeno i nepotpuno, obrada teme je većim dijelom promašena uz značajnije pogreške na sadržajno-logičkom planu, formalne kriterije zadovoljava samo djelomice, bez originalnog pristupa obradi teme, s minimalnim i zastarjelim brojem nerelevantnih bibliografskih jedinica.
2
Student nije usmeno izlagao seminarski rad.
1
Seminarski rad
Iz seminarskog rada izvodi se iz postotka uspjeha obrade teme, i to na temelju sljedeće ljestvice:
Postotak uspjeha obrade seminarske teme
Ocjena
90-100
5
80-89
4
70-79
3
60-69
2
Obaveze studenata na predmetu su sljedeće:
- redovito pohađanje nastave (prisutnost preko 70 % – uvjet za potpis);
- aktivno sudjelovanje u nastavi;
- izrada i prezentiranje seminarskoga rada;
- predaja pismenog seminarskog rada nakon završetka nastave.
- Edmund Burke, Razmišljanja o Francuskoj revoluciji i o raspravama nekih društava u Londonu u svezi s tim događaje. Priredio Slaven Ravlić. Preveo Nikica Petrak, Zagreb, Politička kultura, 1993.
- Jean Jacques Rousseau, Rasprava o porijeklu i osnovama nejednakosti među ljudima. Društveni ugovor, Zagreb, Školska knjiga, 1978.
- Douglas Murray, Čudna smrt Europe, Zagreb, 2018;
- Bauman Zygmunt, Donskis Leonidas, Tekuće zlo, Zagreb, 2017;
- Bauman Zygmunt, Tekuća modernost, Zagreb, 2011;
- August Friedrich von Hayek, Put u ropstvo, Zagreb, 2000;
- Bourdieu Pierre, Što znači govoriti: ekonomija jezičnih razmjera, Zagreb, 1992;
- Girard Rene, Nasilje i sveto, Nasilje i sveto, Novi Sad 1990
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta. Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studiranju i Pravilnikom o unapređivanju i osiguranju kvalitete obrazovanja Sveučilišta. Praćenje i analiza kvalitete sadržaja predmeta u skladu s procjenom Stručnog vijeća studija filozofije.
Obaveze studenata na predmetu su sljedeće:
- redovito pohađanje nastave (prisutnost preko 70 % – uvjet za potpis);
- aktivno sudjelovanje u nastavi;
- izrada i prezentiranje seminarskoga rada;
- predaja pismenog seminarskog rada nakon završetka nastave.