Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
INFORMATOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Hasenay, Damir | 30 |
0 |
0 |
|
Horvat, Ines | 0 |
15 |
0 |
Upoznati studente s osnovnim konceptima zaštite građe u informacijskim ustanovama s posebnim osvrtom na knjižnice i omogućiti im da sagledaju ovu problematiku na znanstvenoj i sveobuhvatnoj razini.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Uvod u problematiku zaštite građe. Terminološki, tipološki i metodološki okviri u pristupu problematici. Preventivna zaštita. Planiranje i provođenje zaštite građe (administrativni, legislativni, organizacijski i sl. okviri). Sigurnost u informacijskim ustanovama; zaštita od požara, poplave i provala. Specifičnosti materijala knjižnične građe (vrste materijala i građe, osnovne značajke materijala) – vrste i uzroci oštećivanja; prirodni procesi starenja; fizikalni, kemijski i biološki uzroci propadanja; elementarne nepogode i ratna razaranja; mikroklimatski čimbenici pohrane knjižnične građe. Evidentiranje knjižnične građe. Operativna razina zaštite građe. Pregled osnovnih tehničkih postupaka za zaštitu knjižnične građe Uloga preformatiranja u zaštiti građe; mikrofilmiranje i digitalizacija. Osnove zaštita digitalnih dokumenata. Osnovne informacije o metapodatcima za zaštitu.
predavanja, vježbe
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
predavanja | slušanje predavanja i sudjelovanje u raspravama | • prepoznati važnost zaštite građe i podataka, poglavito u odnosu na zaštitu kulturne baštine • opisati preventivnu zaštitu • usporediti i vrednovati metode zaštite u određenim okolnostima • razlikovati vrste i uzročnike oštećenja građe |
pismena provjera znanja koja se sastoji od dva kolokvija (60 %): 120; usmeni ispit (10%): 20. |
vježbe | izrada zadataka na vježbama | • samostalno napraviti plan zaštite građe u knjižnici | kontinuirana provjera i ocjenjivanje izvršavanja zadataka i aktivnosti (30 %): 60. |
Aktivnost u nastavi, Pisani ispit, Pohađanje nastave, Usmeni ispit
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,625 | 0% |
Pisani ispit | 0,9 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,125 | 0% |
Usmeni ispit | 0,35 | 0% |
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 200 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 110 ocjenskih bodova ili 55% ocjene.
Po elementima vrednovanja to znači da student može ostvariti sljedeći maksimalan broj ocjenskih bodova: praktičan rad na vježbama: 60 (30 %); pismena provjera znanja koja se sastoji od dva kolokvija: 2x60=120 (60 %); usmeni ispit 20 (10 %).
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 110-125 ocjenskih bodova (55%-62%) = dovoljan (2), 126-159 ocjenskih bodova (63%-79%) = dobar (3), 160-179 ocjenskih bodova (80%-89%) = vrlo dobar (4), 180-200 ocjenskih bodova (90%-100%) = izvrstan (5).
Obveze studenata:
redovito pohađanje nastave (uvjet za potpis – prema važećem Pravilniku o u studijima i studiranju)
• aktivno sudjelovanje u nastavi
• polaganje ispita koji se sastoji od pismenog i usmenog dijela
Baza podataka o prisustvovanju nastavi, pročitanoj literaturi i aktivnosti studenata; raspravišta u kojima se studentima omogućuje da iznesu primjedbe i prijedloge. Završna se kvaliteta provjerava studentskom anketom.