Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
INFORMATOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 2.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Petr Balog, Kornelija | 15 |
0 |
0 |
|
Feldvari, Kristina | 0 |
30 |
0 |
Cilj predmeta je upoznati studente s osnovama organizacije informacija. Na predavanjima studenti slušaju uvodna predavanja o: svrsi i razlozima organizacije informacija, sadržajnoj i formalnoj organizaciji informacija, knjižničnim katalozima (na listićima i online), ciljevima abecednih, stvarnih i online kataloga; najvećim klasifikacijskim shemama (Univerzalna decimalna klasifikacija, Deweyeva klasifikacijska shema); predmetnim katalozima (Predmetni katalog Kongresne knjižnice, predmetna obrada u hrvatskim knjižnicama), tezaurusima, kataložnim pravilnicima (Eva Verona, AACR, RDA), konceptualnom modelu FRBR.
Na vježbama studenti uče razlikovati različite vrste građe, standardne brojeve, CIP zapis, dijelove knjige, elemente kataložnog opisa. Također, na vježbama studenti se upoznaju s osnovnim vrstama pristupnica/odrednica u abecednim katalozima.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Sadržaj predavanja i vježbi:
Svrha organizacije informacija, vrste tehnika i pomagala za organizaciju informacija, kriteriji za organizaciju informacija, sadržajna organizacija informacija, klasifikacijske sheme (UDK, DDK), predmetni katalozi (LCSH), tezaurusi, formalna organizacija infrmacija, abecedni katalozi, ciljevi abecednih kataloga (Cutter, Verona), IFLA-ini ciljevi kataloga, bibliografska obitelj, FRBR, metapodaci
predavanja, vježbe, samostalni zadatci
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
Predavanja | Slušanje predavanja; rasprava |
|
|
Vježbe | Vježbanje naučenog, izrada zadataka na satu i kod kuće |
|
|
Aktivnost u nastavi, Kontinuirana provjera znanja, Pohađanje nastave, Samostalni zadatak
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,18 | 0% |
Kontinuirana provjera znanja | 0,94 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,13 | 0% |
Samostalni zadatak | 0,75 | 0% |
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 200 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 110 ocjenskih bodova ili 55% ocjene. Na usmeni ispit mogu izaći studenti koji nisu zadovoljni ocjenom, a do više im ocjene nedostaje 8 bodova (4% od ukupne ocjene).
Po elementima vrednovanja to znači da student može ostvariti sljedeći maksimalan broj ocjenskih bodova: kontinuirana provjera znanja(50%): 100; aktivnost na nastavi (10%): 20; zadaci na predavanjima i vježbama(40%): 80.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 110-125 ocjenskih bodova (55%-62%) = dovoljan (2), 126-159 ocjenskih bodova (63%-79%) = dobar (3), 160-179 ocjenskih bodova (80%-89%) = vrlo dobar (4), 180-200 ocjenskih bodova (90%-100%) = izvrstan (5).
3. Sečić, D. Informacijska služba u knjižnici. Lokve : Benja, 2006.
4. KAM: pravilnik za opis i pristup građi u u knjižnicama, arhivima i muzejima. 2021. Dostupno na: https://www.kam.hr/
5. Verona, Eva. Pravilnik i priručnik za izradbu abecednih kataloga: odrednice i redalice. Zagreb: Hrvatsko bibliotekarsko društvo, 1986.
Baza podataka o prisustvovanju nastavi, obavljenim zadacima, pročitanoj literaturi i aktivnosti studenata; rasprave kojima se studentima omogućuje da iznesu primjedbe i prijedloge. Završna se kvaliteta održane nastave provjerava studentskom anketom.