Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Jelaš, Danijel | 30 |
0 |
0 |
|
Plantosar, Petra | 0 |
0 |
15 |
Cilj predmeta je studente upoznati s temeljnim činjenicama, pojavama i procesima vezanim za povijest srednjovjekovnih gradskih naselja te osnovnim teorijskim konceptima vezanim za pojam grada, s posebnim naglaskom na grad hrvatskog srednjovjekovlja te mogućnosti implementacije navedenih spoznaja u nastavu povijesti.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Historiografija i izvori, pojam srednjovjekovnog grada, ostaci antičke urbanizacije i pitanje kontinuiteta, urbogeneza i fizionomija srednjovjekovnog grada, novi val urbanizacije u razvijenom srednjem vijeku i kolonizacija, jadranske komune, slobodni kraljevski gradovi, crkveni i velikaški gradovi i trgovišta, urbano pravo, povlastice i statuti, urbana ekonomija, cehovi i bratovštine, grad i crkva, urbana demografija, gradska svakodnevica, urbana kultura
predavanja, seminari i radionice, obrazovanje na daljinu, terenska nastava
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
predavanje |
slušanje samostalna analiza literature aktivno sudjelovanje u raspravi |
prepoznavati i rabiti osnovnu terminologiju vezanu za urbanu povijest |
pismeni ispit |
seminarsko izlaganje heuristički razgovor rasprava |
samostalna analiza literature aktivno sudjelovanje u raspravi |
razlikovati vrste i tipove gradskih naselja |
seminarsko izlaganje aktivnost u nastavi |
seminarsko izlaganje heuristički razgovor rasprava |
samostalna analiza literature aktivno sudjelovanje u raspravi |
objasniti tijek razvoja urbanizacije u europskim, a napose hrvatskim, zemljama od kasne antike do kraja srednjega vijeka | seminarsko izlaganje aktivnost na nastavi pismeni ispit |
predavanje heuristički razgovor rasprava seminarsko izlaganje |
slušanje samostalna analiza literature aktivno sudjelovanje u raspravi uspoređivanje primjera i zaključivanje |
identificirati i razumjeti različite aspekte urbane povijesti (upravna, društvena, kulturna itd.) |
aktivnost na nastavi seminarski rad pismeni ispit |
predavanje heuristički razgovor rasprava seminarsko izlaganje |
slušanje samostalna analiza literature aktivno sudjelovanje u raspravi |
sagledati navedene aspekte u spektru historiografskih razmatranja političke, društvene i kulturne povijesti | seminarsko izlaganje aktivnost u nastavi pismeni ispit |
predavanje heuristički razgovor rasprava seminarsko izlaganje |
slušanje samostalna analiza literature aktivno sudjelovanje u raspravi uspoređivanje primjera i zaključivanje |
analizirati historiografski izvor i tekst | seminarsko izlaganje aktivnost u nastavi |
seminarski zadatak | samostalna analiza literature uspoređivanje primjera i zaključivanje primjena metodičkih znanja |
kreativno uklopiti navedene spoznaje u nastavu povijesti | metodička aktivnost |
Aktivnost u nastavi, Pisani ispit, Pohađanje nastave, Praktični rad, Referat
pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,2 | 0% |
Pisani ispit | 1 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,1 | 0% |
Praktični rad | 0,3 | 0% |
Referat | 0,4 | 0% |
Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihova rada, a prema detaljno razrađenim kriterijima vrednovanja s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Završni ispit uključuje faktografska pitanja te kraći esejski zadatak ili nekoliko pitanja koja zahtijevaju opsežniji odgovor. Studenti iz svakoga pojedinog elementa praćenja moraju zadovoljiti minimalno propisane kriterije s kojima su upoznati i koji su im javno dostupni.
Udio pojedinih elemenata vrednovanja u konačnoj ocjeni iskazani ECTS skalom ocjenjivanja su sljedeći:
seminarsko izlaganje 25 %
metodički zadatak 15%
pismeni ispit 60 %
Studenti iznimnim i konstruktivnom zalaganjem na nastavi mogu uvećati konačnu ocjenu.
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta.
Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studiranju i Pravilnikom o unaprjeđivanju i osiguranju kvalitete obrazovanja Sveučilišta.