Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 2.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Vlašić, Anđelko | 30 |
0 |
0 |
|
Lovaš, Eldina | 0 |
0 |
15 |
Upoznati studente s fenomenom progona vještica u Hrvatskoj i u svijetu tijekom srednjega i ranoga novog vijeka s naglaskom na komparativni pristup spomenutom fenomenu u Hrvatskoj i u drugim europskim zemljama
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Društvenopolitički kontekst početka progona vještica u kasnome srednjem vijeku, počeci progona vještica diljem Europe, razvoj sudstva s posebnim osvrtom na inkviziciju i istrage vještičarenja, obilježja sudskih postupaka za vještičarenje i kazne, progoni vještica u njemačkim i ugarskim zemljama, progoni vještica u Engleskoj, Francuskoj i drugim državama, suđenja vješticama u hrvatskim zemljama, ključni događaji i osobe u progonima vještica, etnološki i kulturnoantropološki aspekti progona vještica, prosvjedi protiv progona vještica, prestanak progona vještica u Europi i svijetu, prestanak progona vještica u hrvatskim zemljama
predavanja, seminari i radionice, obrazovanje na daljinu, samostalni zadatci, ostalo
predavanje heuristički razgovor rasprava |
usmjereno slušanje samostalna analiza literature aktivno sudjelovanje u raspravi |
opisati relevantne činjenice o progonima vještica u srednjem i ranom novom vijeku | aktivnost na nastavi esej |
predavanje seminarsko izlaganje heuristički razgovor rasprava |
usmjereno slušanje usmeno izlaganje aktivno sudjelovanje u raspravi |
usporediti obilježja progona vještica u Hrvatskoj s obilježjima progona u Europi i svijetu | aktivnost na nastavi seminarski rad esej |
predavanje heuristički razgovor rasprava |
usmjereno slušanje samostalna analiza literature aktivno sudjelovanje u raspravi |
vrednovati specifične elemente fenomena progona vještica | aktivnost na nastavi esej |
upućivanje studenata na samostalno proučavanje literature i izvora rad na tekstu rasprava |
samostalna analiza izvora i literature aktivno sudjelovanje u raspravi |
analizirati historiografski tekst | aktivnost na nastavi usmeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Esej, Pisani ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad
pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,2 | 10% |
Esej | 0,5 | 25% |
Pisani ispit | 1 | 50% |
Pohađanje nastave | 1,1 | 0% |
Seminarski rad | 0,2 | 15% |
Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihova rada prema kriterijima vrednovanja s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Završni ispit sastoji se od pisanog ispita. Studenti iz svakog pojedinog elementa praćenja moraju zadovoljiti minimalno propisane kriterije.
1. Ivan Krstitelj Tkalčić, „Parnice proti vješticam u Hrvatskoj“, Rad Jugoslavenske akademije znanosti i umjetnosti. Razredi filologičko-historički i filosofičko-juridički 103 (1891): 83–116
2. Tomislav Hruškovec, Đavlu zapisane. O vješticama u Zagrebu i Hrvatskoj (Zagreb: Imprime, 1998)
Darren Oldridge, The Witchcraft Reader (London; New York: Routledge, 2002)
3. Nikolina Klasić, „Orko, Macić i copernice: progoni vještica i praznovjerje u središnjoj Hrvatskoj“, Lucius 12 (2013), br. 18–19: 171–196
4. Hrvoje Petrić, „O praznovjerju i progonima 'vještica' u Koprivnici u 17. stoljeću“, Scientia Podraviana 22 (2008): 20–21
5. Montague Summers, The History of Witchcraft and Demonology (London; New York: Routledge, 1998)
6. Robert Mandru, Opsednutost đavolom i vradžbine u XVII veku. Neobjavljeni tekstovi (Novi Sad: Književna zajednica Novog Sada, 1988)
7. Zoran Čiča, Vilenica i vilenjak. Sudbina jednog pretkršćanskog kulta u doba progona vještica (Zagreb: Institut za etnologiju i folkloristiku, 2002)
8. Richard Olson, „Duhovi, vještice i znanost: zbog čega je razvoj znanosti poticao vjeru u nadnaravno u Engleskoj 17. stoljeća?“ (prevela Morana Labura), Lucius 3 (2004), br. 4–5: 313–323
9. Louise Jackson, „Vještice, supruge i majke: progoni čarobnjaštva i ispovijedi žena u Engleskoj 17. stoljeća“ (preveli Sanja Šimić, Stipe Tutiš i Tonija Vladislavić), Lucius 3 (2004), br. 4–5: 325–343
10. Mirna Brkić Vučina, Noćno lice žene. Suvremena kazivanja o vilama, vješticama i morama Hrvata u Bosni i Hercegovini (Zagreb; Sarajevo: Synopsis, 2013)
11. Suzana Marjanić, „Astralna metla i levitacijski performansi vještičjega tijela“, Treća 4 (2002), br. 1: 226–249
12. Luka Šešo, „Which woman is a witch? The stereotypic notions about witches in Croatian traditional beliefs“, Studia ethnologica Croatica 24 (2012): 195–207
13. Luka Šešo, Živjeti s nadnaravnim bićima. Vukodlaci, vile i vještice hrvatskih tradicijskih vjerovanja (Zagreb: Naklada Jesenski i Turk, 2016)
14. Kosana Jovanović i Julija Trstenjak, „Incantatrix, fattuccheira, višćica, čarobnica, vražarica, čarnica: percepcija vještica u srednjemu i ranome novom vijeku“, Croatica Christiana periodica 42 (2018), br. 81: 55–80
15. Krešimir Kužić, „Djelovanje Francesca II. da Carrara, zvanog 'Novello', u Hrvatskoj“, Zbornik Odsjeka za povijesne znanosti Zavoda za povijesne i društvene znanosti Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti 35 (2017): 47–60
16. Ante Jureta, „Demonska bića u Zagori“, Ethnologica Dalmatica 24 (2017): 43–57
17. Marija Šarović, Veštica. Kulturno-istorijski kontekst (Beograd: Institut za književnost i umetnost, 2018)
18. Deniver Vukelić, „Progoni vještica na zagrebačkom području“, Hrvatska revija 9 (2009), br. 3: 88–92
19. Deniver Vukelić, „Utjecaj Katoličke crkve na svjetovne progone vještica u Zagrebu u ranom novom vijeku“, Radovi Zavoda za hrvatsku povijest 41 (2009): 201–208
20. Nataša Polgar, „Vještica kao anti-majka: psihoanalitička interpretacija zapisnika sa suđenja“, Narodna umjetnost 52 (2015), br. 2: 215–239
21. Zdenko Balog, „Magda Logomer Herucina“, Cris 18 (2016), br. 1: 119–132
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta. Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studiranju i Pravilnikom o unapređivanju i osiguranju kvalitete obrazovanja Sveučilišta.