Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 3.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Belaj, Branimir | 30 |
0 |
0 |
Upoznavanje studenata s uzrocima i motivima pojave funkcionalnih kognitivnih pristupa jeziku, s njihovim osnovnim postavkama i teorijskim okvirima, u prvom redu s kognitivnom leksičkom semantikom i konstrukcijskim pristupima gramatici, u prvom redu s kognitivnom gramatikom. Osposobiti studente za:
a ) razlikovanje formalnoga od funkcionalnog u lingvistici,
b ) uočavanje širokoga spektra činitelja koji sudjeluju u analizi značenja,
c ) primjenu kognitivne gramatike na gramatiku hrvatskoga jezika.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Osnovne razlike između generativne gramatike, tradicijskoga funkcionalizma (funkcionalnih sintaksa) i konstrukcijskih gramatika, teorija prototipova, radijalna kategorizacija i značenjske mreže, konceptualna i konvencionalna metafora i metonimija, odnos znanja o jeziku i znanja o svijetu (enciklopedijskoga znanja), temeljne i apstraktne kognitivne domene, razlikovanje odnosa profil – baza – domena – okvir. Upoznavanje s osnovama kognitivne gramatike te njezina primjena u hrvatskoj fonologiji, morfosintaksi i tvorbi riječi - kognitivna analiza hrvatskoga pasiva, bezličnih rečenica, izravnoga i neizravnoga objekta, subjekta, glagolskih prefiksa i prijedloga, struktura imenske skupine.
predavanja, seminari i radionice, samostalni zadatci
2.1. Nastavna aktivnost | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4. Metoda procjene |
predavanja seminarsko izlaganje |
sudjelovanje u nastavi, samostalno proučavanje literature, seminarski radovi | upotrebljavati osnovne pojmove iz kognitivne lingvistike | kolokviji pismeni ispit |
predavanja seminarsko izlaganje |
sudjelovanje u nastavi, samostalno proučavanje literature, seminarski radovi | opisati ukratko najvažnije podteorije kognitivne lingvistike i njihove temeljne pojmove | kolokviji pismeni ispit |
predavanje uspoređivanje pojmova grupna rasprava zadatak analize primjera |
slušanje izlaganja, aktivno sudjelovanje u raspravi, suradnja, sustavno opažanje i zaključivanje, traženje i analiziranje primjera | pokazati vezu kognitivne lingvistike s interdisciplinarnim granama lingvistike kao što su psiholingvistika, neurolingvistika, sociolingvistika, antropolingvistika te etnolingvistika | seminarski rad kolokviji pismeni ispit |
predavanje seminarsko izlaganje grupna rasprava zadatak analize primjera |
slušanje izlaganja, aktivno sudjelovanje u raspravi, suradnja, sustavno opažanje i zaključivanje, traženje i analiziranje primjera | razlikovati formalno od funkcionalnog u lingvistici, | seminarski rad kolokviji pismeni ispit |
seminarsko izlaganje grupna rasprava |
izrada seminarskog rada, prezentacija seminarskog rada | demonstrirati primjenu ideja kognitivne lingvistike na hrvatski jezik | izlaganje seminarskog rada aktivnost na nastavi |
seminarsko izlaganje grupna rasprava |
izrada seminarskog rada, prezentacija seminarskog rada | zastupati svoje zaključke uz znanje i argumente koji ih podupiru | izlaganje seminarskog rada aktivnost na nastavi |
Kontinuirana provjera znanja, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kontinuirana provjera znanja | 0,3 | 0% |
Pismeni ispit | 0,3 | 0% |
Pohađanje nastave | 0,8 | 0% |
Seminarski rad | 0,3 | 0% |
Usmeni ispit | 0,3 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz kolokvija i ocjena iz završnoga pisanog ispita: 50% konačne ocjene čini ocjena iz kolokvija, a 50% konačne ocjene čini ocjena iz završnoga pisanog ispita. Ukoliko student ne ostvari pozitivnu ocjenu iz kolokvija, ocjena iz završnoga pisanog ispita čini 100% konačne ocjene.
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 60 ocjenskih bodova ili 60% ocjene.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 60%–69,9% = dovoljan (2), 70%–79,9% = dobar (3), 80%–89,9% = vrlo dobar (4), 90%–100% = izvrstan (5).
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 60 ocjenskih bodova ili 60% ocjene.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 60%–69,9% = dovoljan (2), 70%–79,9% = dobar (3), 80%–89,9% = vrlo dobar (4), 90%–100% = izvrstan (5).
Studentska anketa.