Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 2.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Tomas, Domagoj | 30 |
0 |
0 |
|
Lovaš, Eldina | 0 |
0 |
15 |
Studente uputiti u povijest hrvatskoga iseljeništva od sredine 19. st. do početka Domovinskoga rata u okviru modernizacijskih procesa koji su oblikovali širu društvenu, političku, gospodarsku i kulturnu zbilju.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Pojmovno određenje fenomena iseljeništva i prve i druge modernizacije, tipologija iseljenika, uzroci iseljavanja Hrvata iz Austro-Ugarske Monarhije, filoksera i vinska klauzula, iseljenički valovi u Južnu Ameriku i Sjedinjene Američke Države do Prvoga svjetskog rata, društvena, kulturna i publicistička djelatnost hrvatskoga iseljeništva do Prvoga svjetskog rata, Hrvatska bratska zajednica, političko i ekonomsko iseljeništvo u europskim zemljama između dvaju svjetskih ratova, djelovanje političkih organizacija u iseljeništvu između dvaju svjetskih ratova, Hrvatska seljačka stranka, ustaško-domobranski pokret, iseljenički valovi nakon Drugoga svjetskog rata, saveznički izbjeglički logori za hrvatske izbjeglice nakon Drugoga svjetskog rata, Zavod sv. Jeronima u Rimu i Bratovština sv. Jeronima za pomoć hrvatskim izbjeglicama, publicistička djelatnost hrvatskoga iseljeništva, časopis Hrvatska revija, hrvatska iseljenička književnost, političke organizacije hrvatskoga iseljeništva nakon Drugoga svjetskog rata, hrvatske katoličke misije, Hrvatsko proljeće i hrvatsko iseljeništvo, jugoslavenske obavještajne službe u hrvatskom iseljeništvu, športske aktivnosti hrvatskoga iseljeništva, hrvatsko iseljeništvo u popularnoj kulturi.
predavanja, seminari i radionice, samostalni zadatci, ostalo
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
predavanje heuristički razgovor rasprava |
slušanje samostalna analiza literature aktivno sudjelovanje u raspravi |
definirati pojmove iseljeništva i prve i druge modernizacije | aktivnost na nastavi |
predavanje heuristički razgovor seminarsko izlaganje |
slušanje aktivno sudjelovanje u raspravi samostalna analiza literature |
raščlaniti uzroke i posljedice iseljavanja iz hrvatskih zemalja u 19. i 20. st. | aktivnost na nastavi seminarski rad |
seminarsko izlaganje heuristički razgovor rasprava |
samostalna analiza literature aktivno sudjelovanje u raspravi |
preispitati utjecaj hrvatskoga iseljeništva na društvena, politička, gospodarska i kulturna zbivanja u hrvatskim zemljama | seminarski rad aktivnost na nastavi |
predavanje heuristički razgovor rasprava seminarsko izlaganje |
slušanje samostalna analiza literature aktivno sudjelovanje u raspravi uspoređivanje primjera i zaključivanje |
procijeniti procese integracije, akulturacije i asimilacije među hrvatskim iseljeničkim skupinama | aktivnost na nastavi seminarski rad |
Aktivnost u nastavi, Pisani ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad
pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,38 | 20% |
Pisani ispit | 0,95 | 50% |
Pohađanje nastave | 1,1 | 0% |
Seminarski rad | 0,57 | 30% |
Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihova rada, a prema detaljno razrađenim kriterijima vrednovanja s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Završni ispit je ocjena pismenoga ispita esejskoga tipa te usmenoga ispita. Studenti iz svakoga pojedinog elementa praćenja moraju zadovoljiti minimalno propisane kriterije s kojima su upoznati i koji su im javno dostupni.
Udio pojedinih elemenata vrednovanja u konačnoj ocjeni iskazani ECTS skalom ocjenjivanja su sljedeći:
aktivnost na nastavi 20 %
seminarski rad 30 %
pismeni ispit/usmeni ispit 50 %
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta.
Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studiranju i Pravilnikom o unaprjeđivanju i osiguranju kvalitete obrazovanja Sveučilišta.