Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
INFORMATOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 1.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Lacović, Darko | 30 |
0 |
0 |
|
Gilman Ranogajec, Mirna | 0 |
0 |
30 |
Cilj je predmeta upoznati studente s različitim tipovima korisnika i njihovim potrebama i pravima u okviru informacijskih ustanova, s posebnim naglaskom na specifičnostima potencijalno isključenih korisničkih skupina. Radi boljeg razumijevanja problematike i osposobljavanja za primjenu stečenih spoznaja, teme će biti obrađene uz pomoć primjera dobre prakse, opisanih u relevantnoj literaturi.
Očekuje se da će se studenti moći:
Sadržaj ovog predmeta treba studentima ponuditi teorijski okvir za razumijevanje prava korisnika (aktualnih i potencijalnih) na informaciju u sustavu ljudskih prava, te korisničkih potreba – individualnih i potreba posebnih korisničkih skupina. Studenti se upoznaju s različitim interpretacijama korisničkih potreba te ih sagledavaju sa socioloških, pedagoških i komunikacijskih aspekata u okviru informacijske službe. Obrađuju se sljedeće teme: pravo na informaciju i cjeloživotno učenje u sustavu ljudskih prava, prava korisnika informacijskih ustanova, tipologija korisnika, korisničke potrebe, posebne korisničke skupine (invalidi, društveno isključeni, potrebe starijih građana), korisničke potrebe u multikulturalnom društvu, rad s korisnicima u knjižnici, komunikacija s korisnicima, planiranje i evaluacija rada s korisnicima, obrazovanje korisnika, volonteri kao posebna skupina korisnika. Na seminarima se studenti upoznaju s primjerima dobre prakse u radu s korisnicima u informacijskim ustanovama, poglavito u knjižnicama različitih vrsta. Na seminarima studenti rade grupne i individualne aktivnosti vezane uz upoznavanje primjera dobre prakse.
predavanja, seminari i radionice, obrazovanje na daljinu, samostalni zadatci
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
predavanja predavanja |
slušanje i aktivno sudjelovanje na predavanjima slušanje i aktivno sudjelovanje na predavanjima slušanje i aktivno sudjelovanje na predavanjima slušanje i aktivno sudjelovanje na predavanjima |
|
kolokviji |
seminari | izrada seminarskog rada i izlaganje |
|
seminarski rad i izlaganje, praćenje aktivnosti |
seminari | izrada seminarskog rada i izlaganje |
|
seminarski rad i izlaganje, praćenje aktivnosti |
Aktivnost u nastavi, Kontinuirana provjera znanja, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Zadaće
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,17 | 0% |
Kontinuirana provjera znanja | 1,75 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,5 | 0% |
Seminarski rad | 1,05 | 0% |
Zadaće | 0,525 | 0% |
Boduje se seminarski rad i kolokviji odnosno pisani ispit. Kolokviji donose 100 ocjenskih bodova, seminarski rad 60 ocjenskih bodova, zadaci 30, a aktivnost 10 ocjenskih bodova.
Anketa, aktivnost na Moodleu.