Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
INFORMATOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 1.g. |
zimski |
obavezan |
INFORMATOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Faletar, Sanjica | 30 |
0 |
30 |
Predmet ima za cilj upoznati studente s temeljnim pojmovima i razvojnim pravcima informacijskih i komunikacijskih znanosti te pripadajućih grana unutar polja. Pored usvajanja znanja o osnovnim teorijskim premisama, predmet ima za cilj upoznati studente s temeljnim načelima i obilježjima suvremenog informacijskog okruženja i informacijske djelatnosti. Kroz ovaj kolegij studenti se upoznaju s informacijskom aktivnosti i kriterijima za kategorizaciju i djelatnošću informacijskih ustanova pri čemu se posebna pozornost posvećuje specifičnim zadaćama i funkcijama pojedinih tipova knjižnica (nacionalna, visokoškolska, školska, narodna, specijalna, spomenička), arhiva i muzeja te pojašnjava utjecaj novih tehnologija i korisničkih zahtjeva na zbližavanje AKM disciplina (arhivistika, knjižničarstvo, muzeologija). Na tom tragu, posebna se pozornost posvećuje temeljnim etičkim načelima, kompetencijama i vrijednostima informacijskih profesija (npr. demokracija, neutralnost, raznolikost, intelektualne slobode, društvena pravda, društveno uključivanje) i konceptu kritičkog knjižničarstva. Studenti se upoznaju s identitetom, društvenim položajem i percepcijom informacijskih stručnjaka u društvu, te konceptom javnog zagovaranja u knjižničarstvu. Na seminarima se studenti osposobljavaju za kritičko čitanje, razumijevanje i izlaganje o temeljnim problemima i fenomenima vezanim uz tematiku kolegija.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Predmet obuhvaća sljedeće sadržaje: Polje informacijskih i komunikacijskih znanosti - osnovna obilježja, pojmovi i problemi. Grane u polju informacijskih i komunikacijskih znanosti – obilježja, ciljevi, obrazovanje. Suvremeno informacijsko okruženje. Informacijske djelatnosti – načela, procesi, proizvodi, osobe. Informacijske ustanove – funkcije i tipologija. Posjeti različitim informacijskim ustanovama. Zadaće informacijskih stručnjaka - profesionalizacija informacijskih zanimanja. Kompetencije i obrazovanje. Profesionalna udruženja. Etička pitanja i problemi. Etički kodeksi pojedinih profesija. Vrijednosti informacijskih profesija. Kritičko i knjižničarstvo. Identitet i percepcija informacijskih stručnjaka. Javno zagovaranje.
predavanja, seminari i radionice, terenska nastava
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
predavanja | slušanje i aktivno sudjelovanje na predavanjima |
|
pismena i usmena provjera znanja |
seminari | kritičko proučavanje literature i aktivno sudjelovanje u raspravi |
|
vođenje bilješki i aktivno sudjelovanje u seminarskim raspravama |
terenska nastava | slušanje izlaganja, rasprava |
|
vođenje bilješki i aktivno sudjelovanje u seminarskim raspravama |
Kontinuirana provjera znanja, Pohađanje nastave, Usmeni ispit
usmeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kontinuirana provjera znanja | 3 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,5 | 0% |
Usmeni ispit | 0,5 | 0% |