Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
INFORMATOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 1.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Mićunović, Milijana | 30 |
15 |
15 |
Cilj je predmeta upoznati studente s osnovama, oblicima i načinima verbalne i neverbalne komunikacije. Ponuđeni će sadržaji studentima olakšati razumijevanje i tumačenje komunikacije kao procesa i komunikacijskog ponašanja, posebice u području interpersonalne i interkulturalne komunikacije.
Jedan od ciljeva predmeta je i osposobljavanje studenata za što uspješniju i učinkovitiju komunikaciju u suvremenom društvu globalnih trendova, mobilnosti, međukulturnih susreta i umrežene i digitalne komunikacije.
Također, cilj je predmeta uputiti studente u literaturu, izvore i sadržaje koji s društvenog, kulturnog i komunikacijsko-psihološkog, tj. teorijskog i praktičnog motrišta tumače pitanja i izazove komunikacije kao važnog čimbenika u procesu izražavanja ideja, emocija i stavova te uspostavljanja i održavanja odnosa, kako privatnih tako i profesionalnih.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
predavanja, seminari i radionice, vježbe, multimedija i mreža, samostalni zadatci
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
predavanja | slušanje predavanja i sudjelovanje u raspravama |
razlikovati psihološke i sociološke aspekte komunikacijskog procesa razumjeti pozadinske procese koji uvjetuju i utječu na proces komunikacije razlikovati osnovne elemente vlastite i tuđe kulture i kulturnog identiteta |
pismeni ispit (60% ukupne ocjene, odnosno 120 ocjenskih bodova) |
seminari | priprema seminarskog izlaganja i sudjelovanje u seminarskim raspravama |
razumjeti pitanja odnosa kulture, društva i komunikacije razlikovati različite komunikacijske situacije i ponašati se u skladu s njima razviti interkulturalne kompetencije, tj. razviti vještine interkulturalne komunikacije i interkulturalnog ophođenja |
ocjena seminarskog izlaganja (10% ukupne ocjene, odnosno 20 ocjenskih bodova) |
vježbe | izrada zadataka na vježbama | razviti vještine vođenja razgovora i javnoga govora razumjeti standarde i pravila online komunikacije i ponašanja, tj. komunikacije i ponašanja na društvenim medijima |
ocjena izrađenih zadataka na vježbama (15% ukupne ocjene, odnosno 30 ocjenskih bodova) |
samostalni zadatak | provedba mini-istraživanja | razviti vještinu prepoznavanja i tumačenja neverbalnih poruka te usavršiti vještinu neverbalne komunikacije | ocjena izrađenog samostalnog zadatka (15% ukupne ocjene, odnosno 30 ocjenskih bodova) |
Istraživanje, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Praktični rad, Referat
pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Istraživanje | 0,6 | 0% |
Pismeni ispit | 2,4 | 0% |
Pohađanje nastave | 1 | 0% |
Praktični rad | 0,6 | 0% |
Referat | 0,4 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir bodovi iz pisanoga ispita, seminarskog izlaganja (referata), vježbi (praktičnoga rada) i samostalnog zadatka (istraživanja).
Od toga 60% konačne ocjene (120 ocjenskih bodova) čini ocjena pismenog ispita, 15% (30 ocjenskih bodova) ocjena vježbi, 15% (30 ocjenskih bodova) ocjena samostalnog zadatka i 10% (20 ocjenskih bodova) ocjena seminarskog izlaganja.
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti najviše 200 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti najmanje 110 ocjenskih bodova ili 55% ocjene.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: izvrstan (5) – od 180 do 200 bodova, vrlo dobar (4) – od 160 do 179 bodova, dobar (3) – od 125 do 159 bodova; dovoljan (2) – od 110 do 124 boda; nedovoljan (1) – od 0 do 109 bodova
Aktivnost studenata prati se na predavanjima kroz interaktivni dio predavanja, na seminarima tijekom izlaganja i sudjelovanja u grupnim raspravama te kroz održane vježbe. Na početku svakog predavanja slijedi refleksivni osvrt na nastavne sadržaje s prethodno održanoga sata u obliku pitanja i odgovora. Također, na kraju svakog predavanja slijedi refleksivni osvrt na nastavne sadržaje s toga sata, također u obliku pitanja i odgovora. Na seminarima se kroz grupne rasprave nastoji kritički i konstruktivno analizirati problemska pitanja i nastavni sadržaj, dok se na vježbama kroz uspješno odrađene zadatke provjerava usvojeno gradivo.