Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 3.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Volner, Hrvoje | 30 |
0 |
15 |
Studentima omogućiti uvid u povijest srednje i jugoistočne Europe od Francuske revolucije (Svištovskoga mira) do kraja Prvoga svjetskog rata, s naglaskom na procese izgradnje modernih nacija, druge političke i tehničke modernizacijske procese na području Habsburške Monarhije/Austro-Ugarske Monarhije i europskoga dijela Osmanskoga Carstva te proces razvoja „istočnoga pitanja“ i njegova rješavanja u kontekstu europskih međunarodnih odnosa.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Pojmovi srednje i jugoistočne Europe kroz povijest, podunavsko-panonski i balkanski zemljopisni prostor, opća kulturno-civilizacijska i povijesno-politička obilježja srednje i jugoistočne Europe, „dugo“ 19. stoljeće, jakobinska urota Ignjata Martinovića, narodi u Habsburškoj Monarhiji, ideje panslavizma, asutroslavizma i jugoslavenstva, Slavenski kongres u Pragu 1848., revolucije 1848. u Habsburškoj Monarhiji, Bachov apsolutizam, Austro-ugarska nagodba 1867., „istočno pitanje“, tanzimat, nacionalna i politička emancipacija nemuslimanskih naroda u europskom dijelu Osmanskoga Carstva, Bosna i Hercegovina pod osmanskom upravom, Hercegovački ustanak 1875. – 1878., Berlinski kongres 1878., Bosna i Hercegovina pod austro-ugarskom upravom, mladoturski pokret, Balkanski ratovi 1912. – 1913., židovska zajednica na tlu srednje i jugoistočne Europe u „dugom“ 19. stoljeću, Sarajevski atentat i Prvi svjetski rat.
predavanja, seminari i radionice, samostalni zadatci, ostalo
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
predavanje heuristički razgovor rasprava |
slušanje samostalna analiza literature aktivno sudjelovanje u raspravi |
objasniti historiografski terminološki konstrukt „dugoga“ 19. stoljeća | aktivnost na nastavi |
predavanje heuristički razgovor rasprava seminarsko izlaganje |
samostalna analiza literature aktivno sudjelovanje u raspravi |
prepoznati kulturno-civilizacijska i povijesno-politička obilježja srednje i jugoistočne Europe | aktivnost na nastavi seminarski rad |
seminarsko izlaganje predavanje heuristički razgovor rasprava |
slušanje samostalna analiza literature aktivno sudjelovanje u raspravi uspoređivanje primjera i zaključivanje |
raščlaniti procese izgradnje modernih nacija na području Habsburške Monarhije/Austro-Ugarske Monarhije i europskoga dijela Osmanskoga Carstva | seminarski rad aktivnost na nastavi |
seminarsko izlaganje predavanje heuristički razgovor rasprava |
slušanje samostalna analiza literature aktivno sudjelovanje u raspravi uspoređivanje primjera i zaključivanje |
identificirati sličnosti i razlike modernizacijskih procesa na području Habsburške Monarhije/Austro-Ugarske Monarhije i Osmanskoga Carstva | seminarski rad aktivnost na nastavi |
predavanje heuristički razgovor rasprava seminarsko izlaganje |
slušanje samostalna analiza literature aktivno sudjelovanje u raspravi |
objasniti pojam „istočnoga pitanja“ | aktivnost na nastavi seminarski rad |
Aktivnost i priprema za nastavu, Pisani ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost i priprema za nastavu | 0,38 | 0% |
Pisani ispit | 0,95 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,1 | 0% |
Seminarski rad | 0,57 | 0% |
Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihova rada, a prema detaljno razrađenim kriterijima vrednovanja s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Završni ispit je ocjena pismenoga ispita te usmenoga ispita. Studenti iz svakoga pojedinog elementa praćenja moraju zadovoljiti minimalno propisane kriterije s kojima su upoznati i koji su im javno dostupni.
Udio pojedinih elemenata vrednovanja u konačnoj ocjeni iskazani ECTS skalom ocjenjivanja su sljedeći:
aktivnost na nastavi 20 %
seminarski rad 30 %
pismeni ispit/usmeni ispit 50 %
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta.
Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studiranju i Pravilnikom o unaprjeđivanju i osiguranju kvalitete obrazovanja Sveučilišta.