Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
PEDAGOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 3.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Pavić, Željko | 0 |
0 |
0 |
|
Spasenovski, Nemanja | 0 |
0 |
45 |
Definirati osnove pojmove sociologije odgoja i obrazovanja u istraživanju polideterminizma odnosa obrazovanja i društva;
analizirati suvremene društvene promjene i obrazovne djelatnosti;razlučiti pretpostavke za shvaćanje obrazovanja kao društvenog čimbenika za individualni i društveni razvoj; iskazati odgovornost prema obvezama.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Sociologija odgoja i obrazovanja u istraživanju polideterminizma odnosa obrazovanja i društva; Društveni kontekst obrazovanja; Povijesno-komparativni pristup istraživanju odnosa obrazovanja i društva.
Društvene promjene i obrazovna djelatnost; Kritička teorija društva; Funkcionalističke i pozitivističke interpretacije obrazovanja; Demokratske vrijednosti između teorije i prakse odgoja; Obrazovne i društvene promjene; Čimbenici demokratizacije obrazovanja.
Socijalna struktura nasuprot obrazovnoj politici; Mehanizmi socijalne selekcije u obrazovnom sustavu; Šanse i uspjeh u obrazovanju; Kritičke primjedbe na ideološke premise pojma permanentnog obrazovanja.
Deduktivno-teorijski i induktivno-empirijski pristup u istraživanju čovjeka, društaobrazovabja i vrednota; Teleologija rada: rad i praxis; rad- znanje-obrazovanje; Dihotomna podjela rada kroz povijest; Rad u svijetlu filozofijskih, sociologijskih. antropologijskih i psihologijskih interpretacija; Stvarnost i utopija oslobađanja rada; Velike korporacije i ljudski resursi; Ergološke osnove organizacije nastave; Fetiški karakter robe; "Carstvo nužnosti" i "carstvo slobode"; Metoda "idealnih tipova" Maxa Webera u istraživanju homooeconomicusa i odgojne vrijednosti rada; Odbojna i/ili odgojna uloga rada; Odgojne vrijednosti rada; Terapijska uloga rada; Princip odgovornosti: temelj funkcioniranja pravne države i uspješnosti u procesu rada i izobrazbe; Instrumenti za ispitivanje zadovoljstva poslom i odnosa prema radu; Pedagogijske implikacije rezultata istraživanja odnosa prema radu; Postsocijalistički povratak u tejlorizam.
Dirigirani kaos i sukob civilizacija; Anarhizam i korporatizam: nasilje po scenariju korporatista i anarhista. Suvremena obitelj na kušnjama; Posljedice (preferiranja) radikalnog moralnog relativizma u odgoju; Konfuzija uloga i kriza identiteta; Stilovi ponašanja i vrijednosne orijentacije; Anarhističke implikacije u teoriji i praksi odgoja; Kriza identiteta mladih kao indikator neorganiziranosti slobodno-vremenskih aktivnosti mladih; Dokumenti, tijek i osnovne karakteristike posljednjih studentskih prosvjeda; Skepticizam i anarhizam izigrane generacije; Pedagoške implikacije oslobađanja od rada; Studentske pobune nekad danas; Od skeptične do bumerang i stečajne generacije.
Perspektive obrazovanja; obrazovanje kao oslobađanje; Novi prostori znanosti i informatizacije društva; Zvanja sutrašnjice; Obrazovna selekcija i profesionalna orijentacija; Kriza autoriteta; Strategije obrazovnih promjena, Izvanškolske potrebe mladih u različitim državama. Konfuzija uloga i kriza identiteta; Stilovi ponašanja i vrijednosne orijentacije; Slobodno vrijeme mladih u procesima modernizacije; Kriza odgoja i ekspanzija suvremenih ovisnosti.
predavanja, mentorski rad, samostalni zadatci, konzultacije
2.1. Nastavna aktivnost | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja |
|
Predavanje, seminarsko izlaganje | Slušanje predavanja, suradnja, aktivno sudjelovanje,izlaganje | Analizirati polideterminizam i njegovu vezu između obrazovanja i društva; | Aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad, pismeni ispit, usmeni ispit |
Grupna rasprava | Postavljanje i rješavanje problema | Definirati odnose između različitih čimbenika društvene sredine i obrazovanja; | Aktivnost studenata u nastavi, pismeni ispit, usmeni ispit |
Suradničko učenje, rasprava | Sustavno opažanje i zaključivanje, rasprava | Razlučiti pretpostavke za shvaćanje obrazovanja kao društvenog čimbenika za individualni i društveni razvoj. | Aktivnost studenata u nastavi |
Suradničko učenje, radionica, seminarsko izlaganje |
Aktivno sudjelovanje, usmeno izlaganje |
Iskazati odgovornost prema obvezama. | Aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad, pismeni ispit, usmeni ispit |
Pisani ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Pisani ispit | 1,25 | 0% |
Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
Seminarski rad | 0,25 | 0% |
Usmeni ispit | 0,75 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz seminara i ocjena iz završnog pismenog ispita: 15% konačne ocjene čini ocjena iz seminara, a 85% konačne ocjene čini ocjena iz završnog pismenog ispita.
Formativna i sumativna evaluacija nastavnika i studenata.