Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
PSIHOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 1.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Kurtović, Ana | 0 |
0 |
0 |
|
Marinić, Damir | 30 |
0 |
15 |
Upoznati studente s temeljnim obilježjima suvremenog globalnog društva, te sustava vrijednosti na kojima počivaju uravnoteženi i zdravi odnosi u takvom društvu, kako bi mogli u radu s grupama i zajednicama različitih karakteristika i profila prepoznati specifična polazišna stanja i postupno ih dovesti do zdrave i, u globalnom kontekstu, održive međusobne povezanosti.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Organizirati i provesti grupne postupke i intervencije u svrhu rasta i razvoja zajednice, u skladu s obilježjima suvremenog globalnog društva.
Obilježja suvremenog globalnog društva: međuovisnost i kompleksnost. Uloga odgoja i obrazovanja u društvu. Karakteristike nove generacije. Važnost utjecaja socijalne okoline na razvoj pojedinca. Praktični aspekti procesa izgradnje zajednice: radionica, okrugli stol, igre, refleksija, vođenje dnevnika. Faze izgradnje zajednice. Oblikovanje emocionalnog procesa izgradnje zajednice. Pristup i uloga psihologa u radu sa zajednicama. Priprema za rad sa zajednicom. Sličnosti i razlike u radu s homogenim i heterogenim grupama. Simulacije procesa rada sa specifičnim grupama: grupa u domu umirovljenika, grupa voditelja nevladinih organizacija, grupa zatvorenika, grupa pacijenata s terminalnim dijagnozama, grupa nezaposlenih, grupa problematičnih tinejdžera.
Predmet je oblikovan kao niz iskustvenih radionica i predavanja koji se temelje na suvremenim spoznajama iz područja odgoja i obrazovanja, karakteristikama današnjeg globalnog društva, te znanosti o mrežama, kao i praktičnim aspektima radu sa grupama i zajednicama. Studenti uče o gore navedenim temama kroz refleksiju o iskustvima koja su stekli na radionicama. Kao rezultat tog procesa, studenti trebaju u malim grupama osmisliti proces izgradnje grupe za određenu heterogenu malu grupu, i taj proces prikazati, s kratkim osvrtom u svom seminarskom radu.
predavanja, seminari i radionice, vježbe, samostalni zadatci
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
Predavanje, grupna rasprava | Slušanje izlaganja, rasprava | Razumjeti osnovna teorijska i praktična načela rada s grupama i zajednicama, neovisno o njihovim specifičnim karakteristikama, profilima i potrebama | Pohađanje nastave, aktivnost u nastavi, pismeni ispit |
Predavanje, grupna rasprava, praktične radionice | Slušanje izlaganja, rasprava, praktični rad | Prepoznati, razlikovati i usporediti načela suvremenog globalnog društva i način na koji ista djeluju u odnosu pojedinca i njegove socijalne okoline | Pohađanje nastave, aktivnost u nastavi, pismeni ispit |
Predavanje, seminarsko izlaganje, analiza primjera, grupna rasprava, praktične radionice | Slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava, praktični rad, izrada seminara | Kritički analizirati i adekvatno primijeniti postupke i intervencije na pojedinim razvojnim stadijima zajednice, uzimajući u obzir obilježja suvremenog globalnog društva | Pohađanje nastave, aktivnost u nastavi, seminarski rad, pismeni ispit |
Predavanje, seminarsko izlaganje, analiza primjera, grupna rasprava, praktične radionice | Slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava, praktični rad, izrada seminara | Organizirati i provesti grupne postupke i intervencije u svrhu rasta i razvoja zajednice, u skladu s obilježjima suvremenog globalnog društva | Pohađanje nastave, aktivnost u nastavi, seminarski rad, pismeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0 | 0% |
Pismeni ispit | 0,75 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,1 | 0% |
Seminarski rad | 0,75 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene za studente uzimaju se u obzir pohađanje i aktivnost u nastavi (20%), usmeno izlaganje seminarskog rada (40%), i ocjena seminarskog rada (40%).
Seminarski rad
Student priprema samostalno istraživanje u okviru seminarske nastave. Istraživanje se putem usmenog izlaganja ocjenjuje na sljedeći način:
Seminarski rad
Izlaganje je teorijsko-metodološki točno oblikovano, logički dobro strukturiran, činjenično točan, izražava izvoran pristup obradi teme, uz uporabu opsežne relevantne literature.
5
Izlaganje je točno u najvažnijim sadržajno-strukturnim elementima, zadovoljava formalne kriterije, ne izražava izvornost pristupa uz manje pogreške logičko-metodološkog strukture i obrade sadržaja, većinom primjerene literature uz manje pojmovno-kategorijalne pogreške.
4
Izlaganje izostavlja važne činjenice vezane uz temu, obrada je manjkava ili netočna, logički postoje propusti, zadovoljeni su formalni kriteriji bez originalnosti, s neprimjerenim brojem bibliografskih jedinica od preporučenoga, koje nisu relevantne i recentne.
3
Izlaganje izostavlja temeljne elemente, strukturno-sadržajno je nedorečeno i nepotpuno, obrada teme je većim dijelom promašena uz značajnije pogreške na sadržajno-logičkom planu, formalne kriterije zadovoljava samo djelomice, bez originalnog pristupa obradi teme, s minimalnim i zastarjelim brojem nerelevantnih bibliografskih jedinica.
2
Student nije usmeno izlagao i pismeno dostavio seminarski rad.
1
Završni ispit
Završni ispit sastoji se pismenog ispita koji sadržajno pokriva cjelokupni nastavni sadržaj. Ocjena iz završnog pismenog ispita izvodi se na temelju broja postignutih bodova, i to na temelju sljedeće ljestvice:
Broj bodova
Ocjena
90-100
5
80-89
4
70-79
3
60-69
2
Obaveze studenata na predmetu su sljedeće:
- redovito pohađanje nastave;
- aktivno sudjelovanje u nastavi;
- izrada i prezentiranje seminarskoga rada;
- predaja pismenog seminarskog rada nakon završetka nastave.
Christakis, N.A. i Fowler, J.H. (2010). Povezani: Iznenađujuća moć društvenih mreža i kako one utječu na naše živote. Zagreb: Algoritam.
Belmont, J.A. (2006). 103 group activities and TIPS. Eau Claire: Pesi.
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta. Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studiranju i Pravilnikom o unapređivanju i osiguranju kvalitete obrazovanja Sveučilišta. Praćenje i analiza kvalitete sadržaja predmeta u skladu s procjenom Stručnog vijeća studija psihologije.