Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST UMJETNOSTI - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Loinjak, Igor | 0 |
0 |
0 |
|
Balen, Barbara | 30 |
0 |
15 |
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Dijelom će se obrađivati sadržaji povijesno-umjetničke hermeneutike posebno metode za analizu umjetničkog djela kao što su formalna, stilska i ikonografska analiza koje se primjenjuju u interpretaciji tradicionalnih medija likovne umjetnosti. Uključit će se i metode koje se koriste u interpretaciji suvremene umjetnosti i sadržajima vizualne kulture kao što su kontekstualna i semantička analiza. Sadržaji obuhvaćaju tehnike i elemente slikarske, kiparske, crtačke, grafičke forme koji su osnova za razumijevanje i interpretiranje vizualnih karakteristika likovne umjetnosti. Obrađuju se i izražajni i izvedbeni elementi fotografije, filma i videa kao i različiti oblici popularne kulture i masovnih medija koji imaju snažan učinak na suvremenu umjetnost. Građa se objašnjava na reprezentativnim primjerima svjetske i hrvatske umjetnosti od prapovijesti do 21. stoljeća te primjerima vizualne umjetnosti i popularnih medija. 20% sadržaja tumačit će se na terenskoj nastavi u muzeju, galeriji ili urbanom prostoru.
Uvod u formalnu analizu likovnog djela.
Slikarske tehnike i elementi slikarske forme
Karakteristike pojedinih crtačkih i grafičkih tehnika.
Kiparske tehnike i elementi kiparske forme.
Izražajni elementi i karakteristike vizualnih medija
Problem stila i stilske pripadnosti
Tumačenje sadržaja ( ikonografsko-ikonološkom analizom)
Vrste tema i njihova povijest
Odnosi teme i reprezentacije
Kontekstualno tumačenje suvremene umjetnosti
Semantički pristup i tumačenje umjetnosti u kontekstu vizualne kulture
Pojam kanona (klasično, moderno i postmoderno)
predavanja, seminari i radionice, terenska nastava, samostalni zadatci
2. POVEZIVANJE ISHODA UČENJA, NASTAVNIH METODA I PROCJENA ISHODA UČENJA | |||
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
Aktivno sudjelovanje u nastavi |
Rasprava o zadanim problemima Portfolio |
poznavati povijesno-umjetničke metode analize i koristiti ih u interpretaciji umjetničkog djela samostalno interpretirati i kontekstualizirati umjetničko djelo ili vizualnu pojavu |
anketa (Studentsko vrednovanje) 20% ocjene |
terenska nastava | Pisanje eseja | pravilno koristiti stručnu terminologiju u pisanoj i usmenoj analizi umjetničkog djela; kritički misliti o mehanizmima kojima umjetnička djela i masovni mediji prenose poruku promatraču | Pisani osvrt (nastavnik) 20% ocjene |
Istraživanje zadane teme | Pisanje seminarskog rada na zadanu temu | poznavati povijesno-umjetničke metode analize i koristiti ih u interpretaciji umjetničkog djela | Pisani osvrt (nastavnik) 30% ocjene |
Istraživanje zadane teme | Pisanje seminarskog rada na zadanu temu | pravilno koristiti stručnu terminologiju u pisanoj i usmenoj analizi umjetničkog djela | Pisani osvrt (nastavnik) 30% ocjene |
Istraživanje zadane teme | Pisanje seminarskog rada na zadanu temu | prepoznati, opisati i kategorizirati vizualne i kompozicijske elemente; samostalno interpretirati i kontekstualizirati umjetničko djelo ili vizualnu pojavu |
Pisani osvrt (nastavnik) 30% ocjene |
Završni ispit | Usmeno odgovaranje | poznavati povijesno-umjetničke metode analize i koristiti ih u interpretaciji umjetničkog djela | Procjena nastavnika 30%ocjene |
Završni ispit | Usmeno odgovaranje | pravilno koristiti stručnu terminologiju u pisanoj i usmenoj analizi umjetničkog djela | Procjena nastavnika 30%ocjene |
Završni ispit | Usmeno odgovaranje | samostalno interpretirati i kontekstualizirati umjetničko djelo ili vizualnu pojavu | Procjena nastavnika 30%ocjene |
Aktivnost u nastavi, Esej, Pohađanje nastave, Portfolio, Seminarski rad, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,2 | 0% |
Esej | 0,35 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,1 | 0% |
Portfolio | 0,5 | 0% |
Seminarski rad | 0,35 | 0% |
Usmeni ispit | 0,5 | 0% |
Studentima se tijekom godine kontinuirano vrednuje aktivnost u raspravama na seminarima kolegija, jednom tijekom godine esej koji proizlazi iz terenske nastave, na kraju godine seminarski rad. Obavezni su imati porfolio s vizualnim materijjalima svake nastavne teme. U završnom usmenom ispitu vrednuje se poznavanje spomenutih teorijskih sadržaja i primjena stečenih znanja na zadanim primjerima umjetničkih djela.
pišu se dva kolokvija, izvodi se jedan do dva seminarska rada; esej o pogledanoj izložbi ovisi o trenutnoj izložbenoj aktivnosti u Osijeku;
Krešimir Purgar (prir.), Vizualne komunikacije, Zbirka tekstova s pitanjima; - Schade Sigrid, Wenk, Silke, Studien zur visuellen Kultur. Einführung in ein transdisziplinäres Forschungsfeld; Bielefeld: Transcript, 2011.; - Frank, Gustav, Lange, Barbara, Einführung in die Bildwissenschaft; Darmstadt: Wissenschaftliche Buchgesellschaft, 2010.
Samovrednovanje, studentska anketa