Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
PEDAGOGIJA - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Žižanović, Senka | 0 |
30 |
0 |
Cilj je ovoga kolegija studentima pedagogije organizirati neposredni uvid u odgojno-obrazovni rad stručnoga suradnika pedagoga unutar razvojne pedagoške djelatnosti odgojno-obrazovne ustanove te razvijati metodičke kompetencije samostalnim praktičnim ostvarivanjem glavnih zadaća i aktivnosti u području rada pedagoga. Pridonijet će uspoređivanju i primjeni teorijskog znanja s konkretnom pedagoškom praksom.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija studenti će moći:
Boraveći u osnovnoj/srednjoj školi student će upoznati: prostor, radne uvjete i programsku opremljenost škole i školskoga okoliša; školski kurikulum, godišnji plan i program rada škole, razvojni plan i izvješća o radu škole te opću pedagošku dokumentaciju; suradničke i partnerske odnose škole s roditeljima i lokalnim okruženjem. Ukoliko se student opredijeli za provođenje prakse u učeničkom domu ili predškolskoj ustanovi, upoznat će gore navedeno u okviru odabrane ustanove.
U neposrednom mentorskom radu s pedagogom škole/učeničkoga doma/predškolske ustanove detaljnije sudjeluje i analizira potrebe, ciljeve, planiranje, funkcije i područja rada te dokumentaciju stručnoga suradnika pedagoga, dnevnu i tjednu dinamiku njegovoga rada te važnost i načine suradnje sa svima odgojno-obrazovnim subjektima.
Osobito prati praktičan rad pedagoga unutar područja unaprjeđivanja nastave, razredništva, suradnje s roditeljima i razvoja partnerskog odnosa, profesionalne orijentacije, stručnoga usavršavanja, kao i istraživačkoga rada.
Samostalno ostvaruje zadane praktične radove: praćenje nastave primjerenim protokolima, razgovor vijećanja o nastavi, razgovor savjetovanja s učenikom, održavanje pedagoške radionice, održavanje sat razrednoga odjela o temi profesionalne orijentacije, intervju s razrednikom i nastavnikom pripravnikom te samostalno provođenje ili sudjelovanje u jednom pedagoškom istraživanju.
2.1. Nastavna aktivnost | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4 Metoda procjene |
Mentorski rad, analiza pedagoške dokumentacije, suradničko učenje, samostalni praktični zadatak, pedagoška radionica | Sustavno opažanje i zaključivanje, učenje po modelu, suradnja, aktivno sudjelovanje. | Operacionalizirati glavne ciljeve razvojne pedagoške djelatnosti u neposrednim školskim uvjetima | Aktivnost studenta, dnevnik rada i prakse, pisano i usmeno izvješće |
Mentorski rad, suradničko učenje, samostalni praktični zadatak, | Sustavno opažanje i zaključivanje, učenje po modelu, suradnja, aktivno sudjelovanje | Primijeniti osnovne oblike i metode rada pedagoga u odgojno-obrazovnoj suradnji s razrednicima |
Aktivnost studenta, dnevnik rada i prakse, pisano i usmeno izvješće |
Mentorski rad, suradničko učenje, samostalni praktični zadatak | Sustavno opažanje i zaključivanje, učenje po modelu, dijaloška metoda, suradnja, | Pratiti nastavu primjerenim protokolima | Aktivnost studenta, dnevnik rada i prakse, pisano i usmeno izvješće |
Mentorski rad, suradničko učenje, samostalni praktični zadatak | dijaloška metoda, postavljanje i rješavanje problema, praktičan rad |
Kreirati suradničke i partnerske odnose sa svim sudionicima kurikuluma |
Aktivnost studenta, dnevnik rada i prakse, pisano i usmeno izvješće |
Mentorski rad, zadatak čitanja i analize primjera analiza pedagoške dokumentacije, samostalni praktični zadatak |
Analiza literature, sustavno opažanje i zaključivanje, suradnja, aktivno sudjelovanje, praktičan rad | Primjenjivati osnovne oblike suradnje s roditeljima (razgovor, savjetovanje, roditeljski sastanak) |
Aktivnost studenta, dnevnik rada i prakse, pisano i usmeno izvješće |
Mentorski rad, zadatak čitanja i analize primjera analiza pedagoške dokumentacije, |
Analiza literature, analiza pedagoške dokumentacije, sustavno opažanje i zaključivanje, učenje po modelu. | Koristiti školsku dokumentaciju te evidenciju i dokumentaciju pedagoga. |
Aktivnost studenta, dnevnik rada i prakse, pisano i usmeno izvješće |
Aktivnost u nastavi, Pohađanje nastave, Projekt
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,5 | 0% |
Pohađanje nastave | 2,5 | 0% |
Projekt | 1 | 0% |
Studenti trebaju ostvariti 90 sati prakse unutar kojih moraju izraditi pet praktičnih radova prema zadanome programu.
Izvješće o nastavi, anketiranje studenata o zadovoljstvu nastavom i postignutim kompetencijama