Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
SOCIOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 3.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Žužul, Ivana | 30 |
0 |
15 |
Osnovni je cilj predmeta upoznati polaznike s raznorodnim recentnim uvidima u modernističke i postmodernističke teorije nacije i osvijestiti ulogu književnosti i drugih kulturnih praksi u tvorbi nacionalnog, rodnog i drugih identiteta. Također svrha je predmeta rasvijetliti na koji način kulturne prakse oblikuju nacionalni identitet odnosno niz njegovih vanjskih pojavnosti: ime, tradiciju, Drugo, kulturu, jezik, povijest.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Sadržaj predmeta posvećen je u širem smislu određenju funkcija kulture i književnosti u modernističkim i postmodernističkim teorijama nacije kao svojevrsnim medijima tvorbe nacionalnog ali i drugih identiteta. U užem smislu bavi se književnošću i kulturom kao diskursima koji u širokih slojeva stanovništva potiču stjecanje društveno važnih vrijednosti i normi te proizvode kontekst djelatan za uspostavljanje nacionalnog identiteta i nacionalizma. Metodološki okvir čitanja korpusa književnih, publicističkih, programatskih i drugih tekstova temelji se na modernističkim i postmodernističkim teorijama nacije. Spomenute teorije nacije (Anderson, Gellner, Hobsbawm, Smith, Bhabha, Balibar i dr.) naciju opisuju kao hibridnu i imaginarnu kategoriju oslobođenu metafizičke dimenzije. Sadržaj kolegija ne nudi tek panoramski prikaz spomenutih recentnih teorijskih uvida nego ih kritički preispituje objašnjavajući ih ih upravo na korpusu tekstova Hrvatskog narodnog preporoda. Na tom tragu iako antiesencijalističke teorije naciju čitaju kao diskurzivno simboličku konstrukciju, ona se na zadanom korpusu ne prikazuje kao puko „zamišljanje“ nego kao djelatna i počesto „problematična“ sila života u zajednici koja bi se trebala nužno i stalno iznova propitivati.
predavanja, seminari i radionice
2.1. Nastavna metoda | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4 Metoda procjene |
Uspoređivanje teorija, upućivanje studenata na samostalno proučavanje literature | Pohađanje nastave Aktivno sudjelovanje u raspravi |
Objasniti mjesto antiesencijalističkih modernističkih i postmodernističkih teorija nacije u okviru raznorodnih pristupa naciji u kritičkom dijalogu s njima Nabrojati značajke modernističkih i postmodernističkih teorija nacije; Objasniti ulogu kulture, tj. književnosti u teorijama nacije; Primijeniti modernističke teorije nacije pri analizi kulturnih praksi, osobito književnosti; Prepoznati važnost književnosti i drugih kulturnih praksi u oblikovanju nacionalnog identiteta; |
Pismeni i usmeni ispit. Dva kolokvija zamjenjuju pismeni ispit. U pismenom ispitu od studenta se traže kratki i argumentirani odgovori na postavljena pitanja. U usmenom i pismenom ispitu od studenta se traži analitičko, sintetičko i kritičko razmišljanje utemeljeno na odgovarajućim teorijskim pristupima. |
Uspoređivanje pojmova i teorija, izdvajanje prednosti i nedostataka | Aktivno sudjelovanje u raspravi Uspoređivanje primjera i zaključivanje |
Objasniti mjesto antiesencijalističkih modernističkih i postmodernističkih teorija nacije u okviru raznorodnih pristupa naciji u kritičkom dijalogu s njima Nabrojati značajke modernističkih i postmodernističkih teorija nacije Objasniti ulogu kulture, tj. književnosti u teorijama nacije Primijeniti modernističke teorije nacije pri analizi kulturnih praksi, osobito književnosti Prepoznati važnost književnosti i drugih kulturnih praksi u oblikovanju nacionalnog identiteta |
Pismeni i usmeni ispit. Dva kolokvija zamjenjuju pismeni ispit. U pismenom ispitu od studenta se traže kratki i argumentirani odgovori na postavljena pitanja. U usmenom i pismenom ispitu od studenta se traži analitičko, sintetičko i kritičko razmišljanje utemeljeno na odgovarajućim teorijskim pristupima. |
Predavanja, grupna rasprava, analiziranje primjera, interpretacija rezultata i učinaka analize | Aktivno sudjelovanje u raspravi Samostalna analiza literature i izvora |
Objasniti mjesto antiesencijalističkih modernističkih i postmodernističkih teorija nacije u okviru raznorodnih pristupa naciji u kritičkom dijalogu s njima Nabrojati značajke modernističkih i postmodernističkih teorija nacije Objasniti ulogu kulture, tj. književnosti u teorijama nacije Primijeniti modernističke teorije nacije pri analizi kulturnih praksi, osobito književnosti Prepoznati važnost književnosti i drugih kulturnih praksi u oblikovanju nacionalnog identiteta |
Pismeni i usmeni ispit. Dva kolokvija zamjenjuju pismeni ispit. U pismenom ispitu od studenta se traže kratki i argumentirani odgovori na postavljena pitanja. U usmenom i pismenom ispitu od studenta se traži analitičko, sintetičko i kritičko razmišljanje utemeljeno na odgovarajućim teorijskim pristupima. |
Provjera pojmova i teorija u seminarskoj nastavi | Samostalan rad na literaturi planiranje i provedba istraživanja izlaganje |
Objasniti mjesto antiesencijalističkih modernističkih i postmodernističkih teorija nacije u okviru raznorodnih pristupa naciji u kritičkom dijalogu s njima Primijeniti modernističke teorije nacije pri analizi kulturnih praksi, osobito književnosti Samostalno primijeniti usvojene teorijske modele na odabranom primjeru. |
Seminarski rad. U njemu se od studenta očekuje samostalna provedba istraživanja koje uključuje analizu podataka i poštovanja etičkih smjernica u znanosti |
Istraživanje, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Istraživanje | 0,5 | 15% |
Pismeni ispit | 1,2 | 70% |
Pohađanje nastave | 0,8 | 0% |
Seminarski rad | 0,5 | 15% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena postignuta istraživanjem, na temelju kojeg student izrađuje seminarski rad i ocjena iz završnoga pisanog ispita: 15% konačne ocjene čini ocjena iz istraživanja, 15% iz seminarskog rada, a 70% konačne ocjene čini ocjena iz završnoga pisanog ispita.
Iz navedenih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 100 bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 60 bodova.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 60%–69,9% = dovoljan (2), 70%–79,9% = dobar (3), 80%–89,9% = vrlo dobar (4), 90%–100% = izvrstan (5).
Student je obvezan redovito pohađati nastavu, provesti samostalno istraživanje i na osnovu njega izraditi seminarski rad te položiti pisani ispit.