Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Josipović, Igor | 30 |
0 |
0 |
Cilj kolegija je studente upoznati s ekonomskom povijesti ranoga novoga vijeka, razvojem kapitalizma i onim povijesnim procesima koji su kao uzrok imali različiti stupanj ekonomskog razvoja država ranoga novoga vijeka.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Određivanje pojma kapitalizma, vrste kapitalizma – trgovački, agrarni i protoindustrija, uloga ekonomskog stupnja razvoja država u uspjehu u velikim geografskim istraživanjima, ekonomski razvoj zapadnoeuropskih država, ekonomski utjecaji na političke i vojne procese ranoga novog vijeka, kolonizacija svijeta, Francuska revolucija, nizozemsko zlatno doba, ekonomski uzorci ratova ranoga novog vijeka, ekonomski pojmovi – burza, banka, dionice, multinacinalne kompanije, prvi velike ekonomske krize i ratovi.
predavanja, seminari i radionice
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
heuristički razgovor rasprava |
samostalna analiza literature izlaganje aktivno sudjelovanje u raspravi |
protumačiti temeljni pojam kapitalizam |
aktivnost na nastavi pismeni ispit |
predavanje seminarsko izlaganje |
slušanje izlaganje |
izložiti činjenice o kapitalizmu kao historiografskoj kategoriji |
seminarski rad pismeni ispit |
heuristički razgovor rasprava analiza primjera |
aktivno sudjelovanje u raspravi samostalna analiza literature uspoređivanje primjera i zaključivanje |
analizirati različite vidove utjecaja kapitalističkog razvoja na političku i društvenu povijest ranoga novoga vijeka u svijetu |
aktivnost na nastavi |
heuristički razgovor rasprava analiza primjera |
aktivno sudjelovanje u raspravi samostalna analiza literature uspoređivanje primjera i zaključivanje |
procijeniti ulogu i značaj razne ekonomske razvijenosti na razvoj pojedinih društvenih skupina i država u ranome novom vijeku |
aktivnost na nastavi usmeni ispit |
rasprava upućivanje studenata na samostalno proučavanje literature i izvora rad na tekstu |
aktivno sudjelovanje u raspravi samostalna analiza literature i izvora |
raspravljati o historiografskim tekstovima koji se bavi ekonomskom poviješću |
aktivnost na nastavi |
seminarsko izlaganje | izlaganje samostalan rad na literaturi |
obraditi seminarsku temu |
seminarski rad |
Aktivnost u nastavi, Pismeni/usmeni ispit, Pohađanje nastave, Samostalni zadatak, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,25 | 20% |
Pismeni/usmeni ispit | 1 | 40% |
Pohađanje nastave | 1,1 | 0% |
Samostalni zadatak | 0,2 | 20% |
Seminarski rad | 0,45 | 20% |
Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihovoga rada, a prema detaljno razrađenim kriterijima vrednovanja s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Završni ispit je ocjena iz pismenog ispita i od usmenog ispita. Studenti iz svakog pojedinog elementa praćenja moraju zadovoljiti minimalno propisane kriterije s kojima su upoznati i koji su im javno dostupni.
Udjeli pojedinih elemenata vrednovanja u konačnoj ocjeni iskazani ECTS skalom ocjenjivanja:
aktivnost na nastavi 20%
seminarski rad 20%
samostalni zadaci 20%
pismeni/usmeni ispit 40%
Studenti su obvezani redovito pohađati nastavu (do 30% nastavnih sati izostanka), pripremiti za nastavni sat analizu zadanoga historiografskoga teksta, aktivno sudjelovati u raspravama na zadanu temu, samostalno rješavati seminarske i druge zadatke.
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta. Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studiranju i Pravilnikom o unaprjeđivanju i osiguranju kvalitete obrazovanja Sveučilišta.