Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 2.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Njari, Denis | 30 |
0 |
15 |
Cilj ovoga kolegija jest identificirati i upoznati sadržaje srednjovjekovne povijesti ili one s motivacijom na temelju srednjovjekovlja, a koji su dio suvremene popularne kulture i na kojima se temelji niz suvremenih kreativnih industrija, prvenstveno zapadnih (filmska, industrija računalnih igara, izdavačka…). Nadalje, cilj je kolegija pokazati na koji se način navedeni sadržaji mogu uklopiti u osnovnoškolsku i srednjoškolsku nastavu povijesti, ali i upoznati studente s mogućnošću samostalne izrade takve vrste sadržaja.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Uvodni sat. Upoznavanje sa sadržajem kolegija, metodama rada i načinom vrjednovanja. Slika srednjeg vijeka u književnosti i umjetnosti 19. stoljeća. Srednjovjekovlje u postmodernoj književnosti. Povijesni roman i historiografija. Historiografska metafikcija. Računalne igre s tematikom srednjega vijeka – strategije na poteze i u realnom vremenu, RPG (igranje uloga) iz prvog i trećeg lica, simulacije građenja. Igrane serije iz pop-kulture i elementi preuzeti iz srednjovjekovne povijesti. Igrani i dokumentarni filmovi i vizualizacija srednjega vijeka. Primjena sadržaja srednjovjekovne povijesti posredstvom kreativnih industrija u osnovnoškolskoj i srednjoškolskoj nastavi povijesti. Poticanje kreativnoga osmišljavanja povijesno utemeljenih sadržaja za primjenu u podučavanju sadržaja iz srednjeg vijeka. Korištenje digitalnih nastavnih materijala (interaktivna lenta vremena, digitalni prikazi i simulacije) u nastavi povijesti. Korištenje suvremenih aplikacija za podučavanje srednjovjekovnih sadržaja u osnovnoškolskoj i srednjoškolskoj nastavi (kvizovi, ilustracije, mobilne aplikacije). U skladu s mogućnostima, posjet Osijek Software Cityju. Završna sinteza i rasprava.
predavanja, seminari i radionice
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja |
predavanje heuristički razgovor rasprava |
slušanje samostalna analiza literature aktivno sudjelovanje u raspravi |
protumačiti ulogu i značaj kreativnih industrija u suvremenom društvu |
predavanje seminarsko izlaganje |
slušanje samostalna analiza literature i digitalnih primjera uspoređivanje primjera i zaključivanje |
pripremiti i predstaviti barem jedan primjer sadržaja iz srednjovjekovne povijesti kreiran od strane kreativnih industrija s razrađenim objašnjenjem načina na koji bi se navedeni sadržaj mogao izvesti u osnovnoškolskoj i/ili srednjoškolskoj nastavi povijesti |
seminarsko izlaganje heuristički razgovor rasprava |
samostalna analiza literature aktivno sudjelovanje u raspravi |
prepoznati tokove modernizacijskih procesa u okviru grada Osijeka |
predavanje heuristički razgovor rasprava seminarsko izlaganje |
slušanje samostalna analiza literature aktivno sudjelovanje u raspravi uspoređivanje primjera i zaključivanje |
kreativno pristupati pripremi nastave korištenje podataka o srednjem vijeku iz različitih izvora |
seminarsko izlaganje | samostalna analiza literature i digitalnih izvora uspoređivanje primjera i zaključivanje |
samostalno napisan esej s kritičkim osvrtom na primjenu srednjovjekovnih sadržaja u kreativnim industrijama, koristeći historiografsku literaturu te donoseći vlastite zaključke i prijedloge. |
Aktivnost u nastavi, Esej, Kontinuirana provjera znanja, Pismeni/usmeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,2 | 20% |
Esej | 0 | 0% |
Kontinuirana provjera znanja | 0 | 0% |
Pismeni/usmeni ispit | 1 | 50% |
Pohađanje nastave | 1,1 | 0% |
Seminarski rad | 0,7 | 30% |
Studentima se vrjednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihova rada, a prema razrađenim kriterijima vrjednovanja s kojima su studenti upoznati. Završni ispit ocjena je pismenoga ispita esejskoga tipa te usmenoga ispita. Studenti iz svakoga pojedinog elementa praćenja moraju zadovoljiti minimalno propisane kriterije.
Udio pojedinih elemenata vrednovanja u konačnoj ocjeni iskazani ECTS skalom ocjenjivanja su sljedeći:
aktivnost na nastavi 20 %
seminarski rad 30 %
pismeni ispit/usmeni ispit 50 %
Ocjena iz aktivnosti na nastavi A x 0,2
Ocjena iz seminarske nastave S x 0,3
Ocjena iz pismenoga/usmenoga ispita I x 0,5
(A x 0,2) + (S x 0,3) + (I x 0,5) = X (konačna ocjena)
Studenti su dužni redovito pohađati nastavu (do 30 % nastavnih sati izostanaka), pripremiti za nastavni sat barem jedan primjer sadržaja iz srednjovjekovne povijesti kreiran od strane kreativnih industrija s razrađenim objašnjenjem načina na koji bi se navedeni sadržaj mogao izvesti u osnovnoškolskoj i/ili srednjoškolskoj nastavi povijesti, aktivno sudjelovati u raspravama na zadanu temu te na koncu samostalno napisati esej s kritičkim osvrtom na primjenu srednjovjekovnih sadržaja u kreativnim industrijama, koristeći historiografsku literaturu te donoseći vlastite zaključke i prijedloge.
Johan Huizinga, Homo ludens (Zagreb, Naprijed, 1992.)
Lukács, György, Roman i povijesna zbilja (Zagreb, 1986.), str. 155-206.
Gjorgjieva Dimova, Marija, Narativne melioracije povijesti (Književna smotra, Vol. 48., o. 182., 2016., str. 23-28.)
Baltrušaitis, Jurgis, Fantastični srednji vijek (Sarajevo, Svjetlost, 1991.)
Singman, Jeffrey, Everyday life in medieval Europe (New York, Sterling, 2013.)
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta.
Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studiranju i Pravilnikom o unaprjeđivanju i osiguranju kvalitete obrazovanja Sveučilišta.
Interna anketa o korisnosti i primjenjivosti stečenih znanja i vještina na kolegiju, na posljednjem satu u semestru.
Dostupne na web stranici Odsjeka za povijest.