Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 1.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Njari, Denis | 30 |
0 |
0 |
|
Lovaš, Eldina | 0 |
0 |
15 |
Cilj kolegija jest upoznati studente o mogućnostima proučavanja i poučavanja o „malim“ temama, sa što različitijih područja ljudskog života, te s naglaskom na srednjovjekovno i ranonovovjekovno razdoblje. S druge strane, nasuprot općim karakteristikama na pojedinačnim primjerima, cilj je i ukazati na regionalne i lokalne specifičnosti u povijesti proučavanoga područja.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Uvodni sat. Upoznavanje sa sadržajem kolegija, metodama rada i načinom vrjednovanja. Teorijsko-metodološki uvod s pojmovnim razlikovanjem mikropovijesti od lokalne povijesti. Primjeri dosadašnjih mikrohistorijskih istraživanja iz razdoblja srednjovjekovne i ranonovovjekovne povijesti. Primjeri dosadašnjih istraživanja lokalne povijesti iz razdoblja srednjovjekovne i ranonovovjekovne povijesti. Primjeri iz zapadne, srednje i jugoistočne Europe, te primjeri razlika hrvatskih regija. Priprema historiografskog teksta iz mikrohistorije i njegova analiza na nastavi. Samostalno istraživanje odabrane mikrohistorijske teme te odabrane teme iz područja lokalne povijesti. Prikaz rezultata istraživanja. Kritički osvrt i esej. Prema mogućnosti, terenska nastava s izlaganjima in situ. Završna sinteza i rasprava.
predavanja, seminari i radionice
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
predavanje heuristički razgovor rasprava |
slušanje samostalna analiza literature aktivno sudjelovanje u raspravi |
protumačiti smisao mikrohistorije i važnost lokalne povijesti | aktivnost na nastavi |
predavanje seminarsko izlaganje |
slušanje samostalna analiza literature i digitalnih primjera uspoređivanje primjera i zaključivanje |
pripremiti i predstaviti barem jedan primjer sadržaja iz mikrohistorije i lokalne povijesti s razrađenim objašnjenjem načina na koji bi se navedeni sadržaj mogao izvesti u osnovnoškolskoj i/ili srednjoškolskoj nastavi povijesti | seminarski rad |
seminarsko izlaganje heuristički razgovor rasprava |
samostalna analiza literature aktivno sudjelovanje u raspravi |
prepoznati opće povijesne modele i procese na lokalnim primjerima | seminarski rad aktivnost na nastavi |
predavanje heuristički razgovor rasprava seminarsko izlaganje |
slušanje samostalna analiza literature aktivno sudjelovanje u raspravi uspoređivanje primjera i zaključivanje |
kreativno pristupati pripremi nastave korištenje podataka o srednjem i ranom novom vijeku iz različitih izvora |
aktivnost na nastavi |
seminarsko izlaganje | samostalna analiza literature i digitalnih izvora uspoređivanje primjera i zaključivanje |
samostalno napisan esej s kritičkim osvrtom na primjenu mikrohistorijskih i lokalnih sadržaja u povijesti, koristeći historiografsku literaturu te donoseći vlastite zaključke i prijedloge. | seminarski rad esej |
Aktivnost u nastavi, Esej, Pismeni ispit, Pismeni/usmeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0 | 20% |
Esej | 0 | 0% |
Pismeni ispit | 0 | 0% |
Pismeni/usmeni ispit | 0 | 50% |
Pohađanje nastave | 0 | 0% |
Seminarski rad | 0 | 30% |
Studentima se vrjednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihova rada, a prema razrađenim kriterijima vrjednovanja s kojima su studenti upoznati. Završni ispit ocjena je pismenoga ispita esejskoga tipa te usmenoga ispita. Studenti iz svakoga pojedinog elementa praćenja moraju zadovoljiti minimalno propisane kriterije.
Udio pojedinih elemenata vrednovanja u konačnoj ocjeni iskazani ECTS skalom ocjenjivanja su sljedeći:
aktivnost na nastavi 20 %
seminarski rad 30 %
pismeni ispit/usmeni ispit 50 %
Ocjena iz aktivnosti na nastavi A x 0,2
Ocjena iz seminarske nastave S x 0,3
Ocjena iz pismenoga/usmenoga ispita I x 0,5
(A x 0,2) + (S x 0,3) + (I x 0,5) = X (konačna ocjena)
Studenti su dužni redovito pohađati nastavu (do 30 % nastavnih sati izostanaka), pripremiti za nastavni sat barem jedan primjer sadržaja iz mikrohistorije te iz lokalne povijesti te jasno navesti na koji bi se navedeni sadržaj mogao izvesti u osnovnoškolskoj i/ili srednjoškolskoj nastavi povijesti, aktivno sudjelovati u raspravama na zadanu temu te na koncu samostalno napisati esej s kritičkim osvrtom o mikrohistoriji i lokalnoj povijesti, koristeći historiografsku literaturu s predstavljanjem vlastitog zaključka.
Nurdberg, Mihael, Dinamični srednji vek (Beograd, Evoluta, 2011.)
La Roy Ladurie, Emmanuel, Montaju, oksitansko selo od 1294. do 1324. (S. Karlovci, IK Z. Stojanovića, 1991.)
Gies, Frances; Gies, Joseph, Life in a medieval village (New York, HarperCollins, 2016.)
Sarti, Raffaella, Živjeti u kući – stanovanje prehrana i odijevanje u novovjekovnoj Europi (Zagreb, Ibis Grafika, 2006.)
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta.
Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studiranju i Pravilnikom o unaprjeđivanju i osiguranju kvalitete obrazovanja Sveučilišta.
Interna anketa o korisnosti i primjenjivosti stečenih znanja i vještina na kolegiju, na posljednjem satu u semestru.
Dostupne na web stranici Odsjeka za povijest.