Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Josipović, Igor | 15 |
0 |
15 |
Cilj kolegija je studente upoznati s povijesti SAD-a do kraja Prvog svjetskog rata, ukazati na procese koji su doveli do njezina formiranja i uspona na globalnoj političkoj sceni, prikazati razvoj demokratskih političkih institucija i borbu protiv ropstva.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Kroz kolegij obrađivat će se teme: kolonizacija sjeverne Amerike, organizacija života u prvim kolonijama, stvaranje republike i analiza američkog Ustava i Deklaracije o neovisnosti, prvi američki predsjednici i političke stranke, građanski rat, rekonstrukcija, ropstvo, građanska prava, istraživanje i širenje na zapad, industrijski razvoj, SAD u Prvom svjetskom ratu.
predavanja, seminari i radionice
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
predavanje |
slušanje |
prisjetiti se važnih datuma, osoba i činjenica iz povijesti SAD-a do kraja Prvog svjetskog rata |
pismeni ispit |
seminarsko izlaganje heuristički razgovor rasprava |
samostalna analiza literature izlaganje aktivno sudjelovanje u raspravi |
protumačiti pojmove federalizam, Ustav, trodioba vlasti, rekonstrukcija |
seminarski rad aktivnost na nastavi pismeni ispit |
heuristički razgovor rasprava analiza primjera |
aktivno sudjelovanje u raspravi samostalna analiza literature uspoređivanje primjera i zaključivanje |
objasniti posljedice razvoja SAD-a na njezin međunarodni položaj |
aktivnost na nastavi |
heuristički razgovor rasprava analiza primjera |
aktivno sudjelovanje u raspravi samostalna analiza literature uspoređivanje primjera i zaključivanje |
procijeniti utjecaj procesa ukidanja ropstva na tijek razvoja američkog društva |
aktivnost na nastavi pismeni ispit |
rasprava upućivanje studenata na samostalno proučavanje literature i izvora rad na tekstu |
aktivno sudjelovanje u raspravi samostalna analiza literature i izvora |
protumačiti pojmove federalizam, Ustav, trodioba vlasti, rekonstrukcija |
aktivnost na nastavi pismeni ispit |
seminarsko izlaganje | izlaganje samostalan rad na literaturi |
obraditi seminarsku temu |
seminarski rad |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,45 | 0% |
Pismeni ispit | 0,5 | 0% |
Pohađanje nastave | 0,75 | 0% |
Seminarski rad | 0,3 | 0% |
Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihovoga rada, a prema detaljno razrađenim kriterijima vrednovanja s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Završni ispit je ocjena iz pismenog ispita i od usmenog ispita. Studenti iz svakog pojedinog elementa praćenja moraju zadovoljiti minimalno propisane kriterije s kojima su upoznati i koji su im javno dostupni.
Udjeli pojedinih elemenata vrednovanja u konačnoj ocjeni iskazani ECTS skalom ocjenjivanja:
aktivnost na nastavi 30%
seminarski rad 20%
pismeni ispit 50%
Studenti su obvezani redovito pohađati nastavu (do 30% nastavnih sati izostanka), pripremiti za nastavni sat analizu zadanoga historiografskoga teksta, aktivno sudjelovati u raspravama na zadanu temu, samostalno rješavati seminarske i druge zadatke.