Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Jelaš, Danijel | 15 |
0 |
15 |
Cilj predmeta je studente upoznati s temeljnim temama, metodama i vještinama vezanim za proučavanje povijesnu geografije te povijesnih zemljovida kao historiografskih vrela.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Čime se bave povijesna geografija i kartografija, počeci kartografije u starom vijeku i srednjovjekovna kartografija, antička i srednjovjekovna slika svijeta, slika svijeta nakon velikih zemljopisnih otkrića, novovjekovna kartografija i tehnike izmjere, tipologija kartografskog materijala, hrvatska kartografska baština, kartografski materijal kao izvor podataka za povijesna istraživanja, povijesna toponimija i topografija, ekohistorija i socijalna geografija, suvremena kartografija i sustavi mjera, kartografska radionica.
predavanja, seminari i radionice
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
predavanje |
slušanje samostalna analiza literature aktivno sudjelovanje u raspravi |
prepoznavati i rabiti osnovnu terminologiju vezanu za povijesnu geografiju i kartografiju |
pismeni ispit |
seminarsko izlaganje heuristički razgovor rasprava |
samostalna analiza literature aktivno sudjelovanje u raspravi |
identificirati opseg tematskih područja kojima se povijesna geografija i kartografija bave |
seminarsko izlaganje aktivnost u nastavi |
predavanje seminarsko izlaganje |
slušanje samostalna analiza literature |
objasniti tijek razvoja kartografije |
seminarsko izlaganje pismeni ispit |
seminarsko izlaganje heuristički razgovor rasprava radionica |
slušanje samostalna analiza literature uspoređivanje primjera i zaključivanje sudjelovanje na radionici |
prepoznati različite tipove i vrste zemljovida |
seminarsko izlaganje aktivnost na nastavi pismeni ispit |
predavanje heuristički razgovor rasprava seminarsko izlaganje radionica |
slušanje samostalna analiza literature uspoređivanje primjera i zaključivanje sudjelovanje na radionici |
analizirati povijesni zemljovid kao historiografski izvor |
aktivnost na nastavi seminarski rad pismeni ispit |
predavanje heuristički razgovor rasprava seminarsko izlaganje radionica |
slušanje samostalna analiza literature uspoređivanje primjera i zaključivanje sudjelovanje na radionici |
pretvoriti stare mjere i mjerila na hrvatskoj kartografskoj baštini 18. i 19. stoljeća u metrički sustav |
seminarsko izlaganje aktivnost u nastavi pismeni ispit |
predavanje heuristički razgovor rasprava seminarsko izlaganje |
slušanje samostalna analiza literature aktivno sudjelovanje u raspravi uspoređivanje primjera i zaključivanje |
analizirati historiografski izvor i tekst | seminarsko izlaganje aktivnost u nastavi |
seminarski zadatak | samostalna analiza literature uspoređivanje primjera i zaključivanje |
obraditi seminarsku temu | seminarsko izlaganje |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Referat
pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,4 | 20% |
Pismeni ispit | 1,2 | 60% |
Referat | 0,4 | 20% |
Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihova rada, a prema detaljno razrađenim kriterijima vrednovanja s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Završni ispit uključuje faktografska pitanja te kraći esejski zadatak ili nekoliko pitanja koja zahtijevaju opsežniji odgovor. Studenti iz svakoga pojedinog elementa praćenja moraju zadovoljiti minimalno propisane kriterije s kojima su upoznati i koji su im javno dostupni.
Udio pojedinih elemenata vrednovanja u konačnoj ocjeni iskazani ECTS skalom ocjenjivanja su sljedeći:
seminarsko izlaganje 20 %
uručak 20%
pismeni ispit 60 %
Studenti su dužni redovito pohađati nastavu (do 30 % nastavnih sati izostanaka), proučiti unaprijed zadane tekstove te samostalno rješavati seminarske zadatke.
Online izvori:
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta.
Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studiranju i Pravilnikom o unaprjeđivanju i osiguranju kvalitete obrazovanja Sveučilišta.