Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij - nastavnički smjer) | 2.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Mlikota, Jadranka | 15 |
0 |
15 |
Studenti će se upoznati s hrvatskim sociolingvističkim stanjem u drugoj polovici 20. st. Proučavat će se razvoj pravopisne, gramatičke i leksičke norme, značajke jezične politike u novoj Jugoslaviji, uloga jezikoslovnih časopisa, važnijih kulturnih i znanstvenih ustanova te djelatnost istaknutih hrvatskih jezikoslovaca druge polovice 20. stoljeća.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Načela avnojske jezične politike i obnova jezičnoga unitarizma. Jezikoslovni časopisi i njihova uloga u normizaciji hrvatskoga jezika. Jezično-pravopisni priručnici pedesetih godina: Boranićev Pravopis (91947., 101951.), Brabec-Hraste-Živkovićeva Gramatika hrvatskosrpskoga jezika (1952.). Anketa o pitanjima srpskohrvatskoga jezika i pravopisa Letopisa Matice srpske (1953.). Novosadski dogovor, Novosadski pravopis (1960.) i Rječnik dviju Matica (1967.). Deklaracija o nazivu i položaju hrvatskog književnog jezika i njezini učinci. Londonsko izdanje Hrvatskoga pravopisa Babića, Finke i Moguša (1972.). Jezični priručnici šezdesetih godina: Težak-Babićev Pregled gramatike hrvatskosrpskoga jezika (1966.), Jezični savjetnik s gramatikom Instituta za jezik (1971.). Jezično-pravopisna politika i praksa sedamdesetih i osamdesetih godina. Prevladavanje ideje serbokroatizma početkom devedesetih godina.
predavanja, seminari i radionice
2.1. Nastavna aktivnost | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4. Metoda procjene |
predavanje analiza primjera seminarsko izlaganje diskusija |
slušanje izlaganja, grupna rasprava, analiza literature | opisati razvoj hrvatskoga jezika u drugoj polovici 20. stoljeća | aktivnost studenata u nastavi kolokvij seminarski rad usmeni ispit |
predavanje seminarsko izlaganje diskusija |
slušanje izlaganja, rasprava, analiza literature | definirati osnovne značajke i učinke jugoslavenske jezične politike u navedenom razdoblju | aktivnost studenata u nastavi kolokvij seminarski rad usmeni ispit |
predavanje seminarsko izlaganje grupna rasprava |
slušanje izlaganja, rasprava, analiza literature | usporediti različite smjerove u hrvatskom jezikoslovlju i normizaciji | aktivnost studenata u nastavi seminarski rad usmeni ispit |
diskusija grupna rasprava samostalni istraživački zadatak |
analiza primjera, dijaloška metoda, analiza izvora literature, aktivno sudjelovanje | služiti se kroatističkom literaturom o jeziku druge polovice 20. stoljeća | aktivnost studenata u nastavi esej samostalno istraživanje |
Aktivnost u nastavi, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,2 | 0% |
Pohađanje nastave | 0,8 | 0% |
Seminarski rad | 0,5 | 0% |
Usmeni ispit | 0,5 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz seminarskoga rada i ocjena iz završnog usmenog ispita: 20% konačne ocjene čini ocjena iz seminarskoga rada i 80% konačne ocjene čini ocjena iz završnog usmenog ispita.
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 60 ocjenskih bodova ili 60% ocjene.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 60%–69,9% = dovoljan (2), 70%–79,9% = dobar (3), 80%–89,9% = vrlo dobar (4), 90%–100% = izvrstan (5).
Studenti su obvezni izložiti seminarski rad i položiti kolokvij. Studentske obveze pohađanja nastave opisane su Pravilnikom o studiranju.
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta.