Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Pšihistal, Ružica | 15 |
0 |
15 |
Kolegijem se stječu specifične stručne kompetencije iz područja stare hrvatske književnosti, koje pretpostavljaju usvajanje i primjenu cjelovita književnopovijesnoga znanja o Marku Maruliću, kao i suvremenih maruloloških spoznaja. Cilj je kolegija također usvajanje općega kulturnog znanja o Marulićevoj ulozi u formiranju kanona nacionalne književnosti.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Marulićev životopis. Marulićevi prijatelji i poznanici. Frane Božićević Natalis. Split Marulićeva vremena i splitski humanistički krug. Sintetski pregled Marulićeva opusa na hrvatskome, latinskome i talijanskome jeziku prema žanrovskom kriteriju. Posvete u Marulićevim latinskim i u hrvatskim djelima. Marulićeva pisma. Biblijski spjevovi. Marulić u kontekstu hrvatske i europske književnosti humanizma i renesanse. Marulić u kontekstu kršćanskoga humanizma. Svjetska recepcija Marulićevih latinskih djela. Marulić u hrvatskoj književnoj historiografiji. Marulić u književnoj kritici i u znanstvenim monografijama. Kritička izdanja Marulićevih djela, rječnici (latinski i hrvatski), bibliografije i znanstvena periodika. Marulianum – Centar za proučavanje Marka Marulića i njegova humanističkoga kruga. Marulićeve obljetnice. Marulić u hrvatskome pjesništvu. Književno i kulturno pamćenje Marulića kao »oca hrvatske književnosti«.
predavanja, seminari i radionice
2.1. Nastavna aktivnost | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4. Metoda procjene |
predavanja seminari i radionice |
sustavno opažanje, sudjelovanje u raspravama | opisati Marulićev autorski opus prema žanrovskim, tematskim i stilskim odrednicama | pismeni ispit usmeni ispit |
predavanja seminari i radionice |
sustavno opažanje, sudjelovanje u raspravama, analiza literature | objasniti Marulićevo mjesto u kontekstu hrvatske i europske književnosti humanizma i renesanse | pismeni ispit |
seminari i radionice | učenje po modelu, analiza izvora i literature | primijeniti suvremene marulološke spoznaje u interpretaciji Marulićevih tekstova | referat esej |
mentorski rad samostalni zadaci |
izvršavanje dogovorenih obveza, samostalno postavljenje i rješavanja problema | primijeniti metodologiju monografskoga pristupa Marulićevu životu i djelu | esej |
terenska nastava mutimedija i mreža |
uporaba izvora i arhivske građe, korištenje vizualnih, zapisanih i slušnih sadržaja | upotrijebiti kritička izdanja, rječnike, bibliografije i druga znanstvena pomagala u čitanju Marulićevih tekstova | esej |
predavanja seminari i radionice |
sustavno opažanje sudjelovanje u raspravama | vrjednovati Marulićevu ulogu u formiranju kanona hrvatske književnosti | referat usmeni ispit |
Esej, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Referat, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Esej | 0,2 | 0% |
Pismeni ispit | 0,6 | 0% |
Pohađanje nastave | 0,8 | 0% |
Referat | 0,2 | 0% |
Usmeni ispit | 0,2 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjene iz eseja, referata, pisanoga ispita i ocjena iz završnoga usmenog ispita: 50% konačne ocjene čini ocjena iz pisanoga ispita, 15% iz eseja, 15% iz referata, a 20% konačne ocjene čini ocjena iz završnoga usmenog ispita.
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 60 ocjenskih bodova ili 60% ocjene.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 60%–69,9% = dovoljan (2), 70%–79,9% = dobar (3), 80%–89,9% = vrlo dobar (4), 90%–100% = izvrstan (5).
Studenti su obvezni redovito pohađati i aktivno pratiti nastavu, kontinuirano izvršavati seminarske zadaće i položiti završni ispit.
Sabrana djela Marka Marulića
Izbori i antologije
Znanstvene monografije
Rječnici
Bibliografije
Časopisi i zbornici
Analizom uspješnosti izvršavanja studentskih obveza, ispitivanjem mišljenja studenata, njihovih sugestija i reakcija tijekom nastave pratit će se kvaliteta stjecanja izlaznih kompetencija. Kvaliteta izlaznih kompetencija pratit će se također putem završnoga evaluacijskog upitnika i drugih postupaka koje provodi Povjerenstvo za kvalitetu Filozofskog fakulteta.