Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
SOCIOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 3.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Pavić, Željko | 30 |
0 |
0 |
|
Jurlina, Juraj | 0 |
0 |
15 |
Cilj je kolegija studente upoznati s kompleksnošću odnosa čovjeka (društva, kulture) i prirode (okoliša) koji je trajan u povijesti. Taj odnos analizira se u kolegiju kroz povijesti društava (kultura, civilizacija) i suvremenosti. Čovjek se shvaća kao dvojako biće jer istodobno koristi prirodu (kao resurs), oblikuje i preoblikuje za svoje potrebe a s druge strane nastaju posljedice čovjekova djelovanja u prirodi i okolišu. Nastaje dvojaki problem: povećavaju se ograničenja prirodnog oikosa (resursa), ali i njegova destrukcija (zagađenje, uništavanje). Ograničenje se povećava s povećanjem čovjekove tehnološke moći. U kolegiju se analiziraju uzroci i glavni čimbenici socijalnoekološke krize: rast svjetskog stanovništva, industrijska proizvodnja, problem energije, proizvodnja hrane, zagađivanje okoliša. Kako problem postaje sve složeniji, kompleksniji, od lokalnih nastaju globalni, traže se i kompleksniji odgovori i rješenja, o kojima se također raspravlja u kolegiju.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Pojmovni sklop socijalnoekološkog mišljenja. Odnosi i obilježja triju sustava: društvo, priroda i tehnika. Ekološka orijentacije: antropocentrizam, ekocentrizam, tehnocentrizam. Priroda i kultura – nasilje u društvu i „nasilje“ u prirodi. Ekologija – prirodoznanstvena i socijalna. Kulturni i ekološki determinizam. Čovjekova ekspanzija u prirodu. Prirodni i kulturni krajolik. Socijalnoekološka kriza i entropijski procesi. Globalizacija, ekologizacija i razvoj. Održivi razvoj. Ekološki i industrijski metabolizam. Religija i okoliš. Dubinsko ekološko mišljenje. Ekozofija. Ekološki pokreti. Ekofeminizam. Ekološke etike. Bioetika. Ekološka edukacija.
predavanja, seminari i radionice
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
predavanje, seminarsko izlaganje, heuristički razgovor | slušanje izlaganja, analiza literature, pisanje seminara, rasprava | objasniti odnos društva (čovjeka) i okoliša (prirode) u povijesnom i aktualnom aspektu, teorijskoj i empirijskoj dimenziji | aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad, kolokvij, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje, heuristički razgovor | slušanje izlaganja, analiza literature, pisanje seminara, rasprava | navesti teorijska i empirijska znanja i interpretacije o odnosu čovjeka i prirode | aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad, kolokvij, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje, heuristički razgovor | slušanje izlaganja, analiza literature, pisanje seminara, rasprava | objasniti suvremeni fenomen socijalnoekološke krize | aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad, kolokvij, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje, heuristički razgovor | slušanje izlaganja, analiza literature, pisanje seminara, rasprava | opisati kompleksnu povezanost čovjeka i okoliša | aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad, kolokvij, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, seminarsko izlaganje, heuristički razgovor | slušanje izlaganja, analiza literature, pisanje seminara, rasprava | razviti teorijsko mišljenje o mogućim perspektivama čovječanstva u kontekstu odnosa društva i prirode | aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad, kolokvij, pismeni ispit, usmeni ispit |
Kontinuirana provjera znanja, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kontinuirana provjera znanja | 0,5 | 0% |
Pismeni ispit | 1 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,1 | 0% |
Seminarski rad | 0,9 | 0% |
Usmeni ispit | 1,5 | 0% |
Redovno pohađanje nastave. Obvezno izlaganje (referat) u seminaru. Tijekom semestra dva kolokvija. Nakon izvršenih obveza pismeni ispit sa završnom ocjenom.
Redovito pohađanje predavanja i seminara s aktivnim sudjelovanjem u nastavi. Obvezno izlaganje (referat) u seminaru. Tijekom semestra dva kolokvija. Nakon izvršenih obveza pismeni ispit sa završnom ocjenom. Student/ica može biti oslobođen/a završnog ispita na temelju uspjeha na oba kolokvija. U slučaju polovične ocjene iz kolokvija u obzir se uzima zalaganje studenta/ice tijekom akademske godine (referat, diskusija, redovni dolasci).
Studentska evaluacija nastave i nastavnika po završetku kolegija.