Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
SOCIOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 3.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Perkušić, Ivana | 30 |
0 |
15 |
Cilj je kolegija pružiti sustavna znanja o okvirima i temeljima medijske i komunikacijske teorije kroz masovne komunikacije/medijske studije kao znanstvenog područja na sjecištu društvenih znanosti i humanistike, a čiji je predmet i danas javni, komunikacijski odnos medijske industrije, pojedinca i društva i njihovi međusobni utjecaji. Kolegij teži osposobiti studente da ovladaju različitim pristupima analizi masovnih i umreženih medija i medijske komunikacije te znanjima o najvažnijim istraživanjima koja su pridonijela razvoju discipline masovnih komunikacija i medijskih studija.
Nakon položenog kolegija student će moći:
predavanja, seminari i radionice
2.1. Nastavna metoda | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4 Metoda procjene |
Predavanja Rasprava Analiza primjera Analiza izvora |
Pohađanje nastave Aktivno sudjelovanje u raspravi Samostalan rad na literaturi Seminarski rad |
Objasniti osnovne pojmove medija, komunikacije i masovne komunikacije | Pismeni ispit ili kolokviji Seminarski rad Mentorski rad i konzultacije |
Predavanja Seminarska izlaganja Analiza izvora |
Pohađanje nastave Samostalan rad na literaturi Seminarski rad |
Prepoznati teorijske pravce i modele masovog komuniciranja | Pismeni ispit ili kolokviji Seminarski rad |
Heuristički razgovor Seminarska izlaganja Rasprava Analiza primjera Analiza izvora |
Pohađanje nastave Aktivno sudjelovanje u raspravi Samostalan rad na literaturi Seminarski rad |
Protumačiti preduvjete, važnost i obilježja komunikacijskog čina kroz medije za masovno komuniciranje | Pismeni ispit ili kolokviji. Seminarski rad |
Predavanja Seminarska izlaganja Rasprava Analiza primjera Analiza izvora |
Pohađanje nastave Aktivno sudjelovanje u raspravi Samostalan rad na literaturi Seminarski rad |
Opisati proces komuniciranja u skladu s načelima suvremenih medijskih komunikacijskih kanala |
Pismeni ispit ili kolokviji. Seminarski rad |
Predavanja Seminarska izlaganja Rasprava Analiza primjera Analiza izvora |
Pohađanje nastave Aktivno sudjelovanje u raspravi Samostalan rad na literaturi Seminarski rad |
Objasniti temeljne modele komuniciranja, elemente komunikacijskog odnosa i principe uspješnog komuniciranja |
Seminarski rad. |
Aktivnost u nastavi, Kontinuirana provjera znanja, Pohađanje nastave, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,25 | 0% |
Kontinuirana provjera znanja | 2 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,25 | 0% |
Seminarski rad | 0,5 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene za studente uzimaju se u obzir prisustvovanje nastavi i praćenje nastave (aktivnost na nastavi, priprema za nastavni sat, refleksivni osvrt na nastavne sadržaje) samostalni radni zadatci i provjeravanje znanja (parcijalni ispiti) ili završni pismeni/usmeni ispit. Izlazak na parcijalne ispite nije obvezan, kao što ni izlazak na završni ispit nije obvezan ako student položi oba parcijalna ispita/kolokvija.
Rad studenata i usvojenost znanja i vještina redovito se prati tijekom rasprava i diskusijskih grupa. Način praćenja studenata jest i prezentacija seminarskih radova u kojima studenti trebaju pokazati (usmeno i pismeno) sposobnost integracije znanja, vještinu pisanja, usmenog izražavanja, te prezentacijske vještine. Usvojenost znanja pokazuje se pismenim i po potrebi usmenim ispitom.
Pohađanje nastave i aktivnosti na nastavi:
5% (dovoljan ) - student/studentica nije koncentriran na nastavu ali ju pohađa bez izostanaka
7% (dobar) - student/studentica prati nastavni proces i ponekad se samoinicijativno uključuje u nastavu
9% (vrlo dobar) - student/studentica dolazi pripremljen na nastavu i aktivno sudjeluje
10%(odličan) – student/studentica uvijek student/studentica uvijek pokazuje visok stupanj zainteresiranosti, postavlja pitanja, daje svoje komentara
Seminarski rad
10% (dovoljan)- radni zadatak pripremljen i prezentiran uz velike preinake
20%(dobar) – radni zadatak pripremljen i prezentiran prema smjernicama, ali uz veće sadržajne i formalne propuste
30%(vrlo dobar) – dobro pripremljen i prezentiran radni zadatak uz manje formalne i sadržajne propuste
40% (izvrstan) – izvrsno pripremljen i prezentiran radni zadatak prema svim smjernicama
Kolokvij ili pismeni ispit
Dva pismena predispita (kolokvija). Svaki kolokvij ima 10 pitanja, a održat će se u skaldu s unaprijed najavljnim terminima(okvirni termini provedbe kolokvija 7. i 13. tjedan nastave)
Svaki pojedinačni kolokvij nosi 20% udjela u ocjeni ili pismeni ispit (40%) udjela ocjene.
Usmeni ispit:
Studenti koji kolokviraju ili polože pismeni ispit imaju pravo izlaska na usmeni ispit u roku od godine dana nakon ispunjenja te obveze. Usmeni ispit održavat će se prema utvrđenim terminima, a studenti ih moraju prethodno prijaviti putem ISVU-a (studomata)(10%), a preporučuje se studentima koji žele višu ocjenu ( vrlo dobar, odličan)
Primjer oblikovanja konačne ocjene:
Prosjek svih dobivenih ocjena čini konačnu ocjenu
Konačna ocjena izračunava se prema formuli: (ocjena pohađanja nastave i aktivnosti u nastavi x 0,10 + ocjena radnog zadatka x 0,40 +ocjena kolokvija/pismenog ispita x0,40 +ocjena usmenog x 0,10)
Maksimalan broj bodova kojeg će student moći postići u ovom kolegiju iznosit će 100 bodova. Konačna ocjena bit će izračunata prema slijedećoj kriterijskoj tablici, unutar koje će biti pripremljena distribucija prolaznih ocjena u odnosu na broj bodova, u skladu s normalnom (Gaussovom) raspodjelom:
0,00 – 50,00 bodova: nedovolja (1)
50,01 – 58,00 bodova: dovoljan (2)
58,01 – 75,00 bodova: dobar (3)
75,01 – 92,00 bodova: vrlo dobar (4)
92,01 – 1000,00 bodova: izvrstan (5)
Studenti će kriterije za apsolviranje kolegija moći zadovoljiti na gore navedene načine!
ili
redovitim pohađanjem nastave (minimalno 70% nastave)
uz pozitivno ocijenjen seminarski rad
uz pozitivnu ocjenu na pismenom ispitu (za prolazak pisanog dijela ispita je potrebno minimalno ostvariti 60% mogućih bodova pisanog dijela ispita).
Od studenata se očekuje kontinuirano prisustvovanje nastavi (minimalno 70%) i aktivno sudjelovanje u zadacima tijekom izvođenja predavanja.
Tijekom semestra organizirat će se 2 kolokvija. Izlazak na oba kolokvija je obavezan. Kolokviji se održavaju izvan obavezne nastave, u terminima koji će biti na vrijeme najavljeni, a granica prolaznosti kolokvija je 60 %.
Studenti koji nisu izašli na oba kolokvija, ili na nekom od kolokvija nisu prošli prag od 60%, kao i studenti koji nisu zadovoljni svojom ocjenom, trebaju izaći na završni ispit za vrijeme ispitnih rokova.
Studenti koji su prošli na kolokviju, ovisno o svom rezultatu mogu dobiti do 40 bodova na prvom, i do 20 bodova na drugom kolokviju. Dakle, iz kolokvija je moguće ukupno imati 60 bodova.
Student je obvezan izraditi seminarski rad koji je obavezno mora prezentirati u trajanju 10-15 minuta. Rredoslijed prezentiranja bit će unaprijed utvrđen. Seminarski se rad predaje se na kraju semestra u pisanom obliku.
Student tijekom semestra ima obavezu izvršavanja domaće zadaće. Zadaci se zadaju sukladno nastavnom gradivu. Zadaća se dostavlja pismeno u obliku izvješća, eseja ili plakata.
Redovno čitanje zadane literature.
Polaganje kolokvija te eventualno pismenog ispita u slučaju neuspješnog polaganja putem kolokvija.
Izvršavanjem obveza student može pristupiti ispitu.
Aktivan pristup promiče logičko studentsko zaključivanje te podrazumijeva redovitu nazočnost i sudjelovanje u nastavi (postavljanjem i odgovaranjem na pitanja), sudjelovanje u provjerama znanja, kao i konzultacije s nositeljem predmeta i suradnicima.
Cjelokupni nastavni materijali potrebni za svladavanje predmeta i polaganje ispita biti će izloženi tijekom predavanja i seminara te objavljeni u okviru e-kolegija na portalu Loomen. Uz studentovo pažljivo praćenje nastave i vođenje bilješki, neće biti nužna druga osnovna literatura za uspješno polaganje ispita.