Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
SOCIOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 3.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Dremel, Anita | 30 |
0 |
0 |
|
Lukić, Attila | 0 |
0 |
30 |
Cilj nastave je upoznati studente s osnovama sociologije kulture, prenijeti i steći osnovna znanja o sociološkom aspektu fenomena kulture, te odnosa kulture i društva. Glede toga u predavanjima i seminarima bit će riječi o općim i posebnim teorijama kulture, o područjima kulturne proizvodnje, o suodnosu razvoja društva i kulturnih promjena. Polaznici će se osposobiti za bolje razumijevanje različitih kultura, kulturnih promjena, njihova smisla u ljudskom životu, te uloge kulture i kulturnih razlika u modernom društvu, posebice u hrvatskom društvu. Cilj je razviti kritičko mišljenje kod studenata o kulturi kao specifično ljudskom području djelovanja, te razvijanje razumijevanja, tolerancije i interakcije kulturnih različitosti.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Uvodno predavanje - upoznavanje studenata sa smislom i sadržajem kolegija, programom i načinom rada, te s obvezama i uvjetima za polaganje ispita i evaluacijom rada. Pojam kulture – osnovna određenja; Opće teorije odnosa kulture i društva. Funkcionalistička perspektiva: Emile Durkheim; Talcott Parsons. Marksistička perspektiva: Karl Marx; Kultura i društveno djelovanje. Max Weber. Simbolička interakcija. George H. Mead i Erving Goffman. Konstrukcija društvene zbilje. Alfred Schultz. Peter Berger. Thomas Luckmann. Etnometodologija Harolda Garfinkela; Područja kulturne proizvodnje: jezik, mit, religija; Socijalizacija i obrazovanje. Komunikacija. Osnovni čimbenici socijalizacije. Primarna i sekundarna socijalizacija. Uloga i važnost obrazovnih i odgojnih procesa u suvremenom društvu. Procesi i sredstva komunikacije; Kultura, civilizacija, kulturna promjena; Modernitet i kultura moderne. Razvoj modernog društva. Proces modernizacije – osnovne karakteristike i prijepori. Suvremeni teorijski pristupi. Sekularizacija i individualizacija; Pitanje identiteta kao pitanje razvoja i krize moderniteta. Osnovne odrednice identiteta. Pregled osnovnih teorija identiteta: Charles Taylor; Anthony Giddens, Richard Jenkins, Zygmunt Bauman, Stuart Hall. Kriza identiteta u modernitetu; Postmodernitet, postmoderna kultura i neodređenost identiteta. Jean Baudrillard i vladavina simulakruma. Zygmunt Bauman i postmoderni tipovi identiteta, Kenneth Gergen i višestrukost identiteta; Teorije društvenog kapitala, kulturne razlike i politika; Globalizacija i kultura potrošnje; Globalizacija i promjene intimnih odnosa; Suvremeno hrvatsko društvo – između re-tradicionalizacije i (post)modernizacije.
predavanja, seminari i radionice
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
predavanje, seminarski rad, izlaganje, rasprava | slušanje izlaganja, samostalna analiza literature, pisanje zadaće, pisanje seminarskog rada i izlaganje seminarske teme | prepoznati specifična obilježja suvremene zapadne kulture | seminarski rad i izlaganje, kolokvij, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, seminarski rad, izlaganje, rasprava | slušanje izlaganja, samostalna analiza literature, pisanje zadaće, pisanje seminarskog rada i izlaganje seminarske teme | usporediti sličnosti i razlike koje proizlaze iz različitih sociokulturnih konteksta | seminarski rad i izlaganje, kolokvij, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, seminarski rad, izlaganje, rasprava | slušanje izlaganja, samostalna analiza literature, pisanje zadaće, pisanje seminarskog rada i izlaganje seminarske teme | razlikovati pojedine faze kulturnih promjena | seminarski rad i izlaganje, kolokvij, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, seminarski rad, izlaganje, rasprava | slušanje izlaganja, samostalna analiza literature, pisanje zadaće, pisanje seminarskog rada i izlaganje seminarske teme | povezati pojedine faze kulturnih promjena s fazama razvoja društva | seminarski rad i izlaganje, kolokvij, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, seminarski rad, izlaganje, rasprava | slušanje izlaganja, samostalna analiza literature, pisanje zadaće, pisanje seminarskog rada i izlaganje seminarske teme | s razumijevanjem primijeniti klasične i suvremene sociologijske teorije kulture u analizi suodnosa društvenih i kulturnih promjena u hrvatskom društvu | seminarski rad i izlaganje, kolokvij, pismeni ispit, usmeni ispit |
Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Pismeni ispit | 2 | 60% |
Pohađanje nastave | 1,5 | 0% |
Seminarski rad | 0,5 | 30% |
Usmeni ispit | 2 | 10% |
Završna ocjena donosi se na temelju rezultata dvaju kolokvija (ili rezultata završnog pismenog ispita), te rezultata izlaganja seminarske teme i sudjelovanja u radu seminara. Dva kolokvija (ili završni pismeni ispit) donosi 50% ocjene, a 50% ocjene donosi izlaganje seminarske teme i sudjelovanje u radu seminara. Prvi kolokvij je planiran u sedmom tjednu rada i obuhvaća sadržaje predavanja u prvih šest tjedana, a drugi kolokvij je planiran u posljednjem, petnaestom tjednu rada i obuhvaća sadržaje predavanja od osmog do četrnaestog tjedna.
Ukoliko kandidat/kinja ne položi oba kolokvija pristupa se završnom pismenom ispitu koji obuhvaća sadržaj predavanja i navedene ispitne literature. Isto vrijedi i ukoliko kandidat/kinja nije zadovoljan/na postignutim uspjehom na kolokvijima.
I na kraju, uspješno polaganje ispita podrazumijeva pozitivne ocjene iz svih navedenih područja rada (kolokviji ili završni pismeni ispit, izlaganje seminarske teme i sudjelovanje u radu seminara).
Polaznici su obvezni redovito pohađati nastavu (predavanja i seminare) te usmeno izlagati jedan seminarski rad.
Studentska anketa.