Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
SOCIOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Herceg Pakšić, Barbara | 30 |
0 |
0 |
|
Pakšić, Ivan | 0 |
0 |
15 |
Cilj je predmeta pojasniti temeljna obilježja kriminologije kao discipline, razjasniti osnovne odrednice etiologije kažnjivih ponašanja počevši od teorijskih opravdanja, uzimajući u obzir makro i mikro kriminološku perspektivu. Potom se pažnja usmjerava na fenomenologiju određenih kažnjivih ponašanja.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Određivanje predmeta i pojma kriminologije, uloga kriminologije u znanosti, povijesni razvitak kriminologije (prve ideje o kriminologiji kao znanosti o kriminalu i razvoj kriminologije kao samostalne znanstvene discipline), odnos suvremene kriminologije i viktimologije. Politika suzbijanja kriminaliteta kao ideja o smanjenju broja kaznenih djela. Uzroci kažnjivih ponašanja(etiologija). Pojam kriminogenih čimbenika, faktora kriminogenog rizika, uzročnost i smjerovi u kriminologiji. Teorije u kriminologiji(sociološke, psihološke, kulturološke, fiziološke, psihopatološke, rodne, feminističke). Egzogeni etiološki faktori: obiteljske prilike, profesija, mjesto stanovanja, socioekonomske prilike, rasna, vjerska i nacionalna pripadnost, teorije o utjecaju društvene sredine na kriminalno ponašanje pojedinca. Endogeni etiološki faktori: fiziološke karakteristike, emocije, motivacija, frustracija. Duševni poremećaji i kažnjiva ponašanja. Fenomenologija kriminaliteta: nasilnički kriminalitet, seksualni kriminalitet, prometni kriminalitet, imovinski kriminalitet, gospodarski kriminalitet, organizirani i međunarodni kriminalitet, računalni kriminalitet. Utjecaj ovisnosti na kriminalitet. Kriminalna statistika i tamna brojka kriminaliteta. Specifičnosti kriminaliteta u svijetu, u EU, na Balkanu, u R. Hrvatskoj. Kriminalitet s obzirom na dob, kriminalitet mladih, rizični i zaštitni čimbenici. Kriminalitet žena. Kriminalni povrat. Žrtve kriminaliteta.
predavanja, seminari i radionice
2.1. Nastavna metoda | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4 Metoda procjene |
predavanje heuristički razgovor rasprava |
samostalna analiza literature izlaganje aktivno sudjelovanje u raspravi |
definirati pojam kriminologije i ulogu kriminologije u znanosti | aktivnost na nastavi pismeni dio ispita usmeni dio ispita |
predavanje heuristički razgovor |
slušanje izlaganje |
primjenjivati kriminološku terminologiju |
aktivnost na nastavi usmeni dio ispita |
heuristički razgovor rasprava analiza primjera |
aktivno sudjelovanje u raspravi samostalna analiza literature uspoređivanje primjera i zaključivanje |
objasniti razvoj kriminaliteta, tumačiti njegovo kretanje i ulogu na društvo u cjelini |
aktivnost na nastavi usmeni dio ispita esej |
heuristički razgovor rasprava analiza primjera |
aktivno sudjelovanje u raspravi samostalna analiza literature uspoređivanje primjera i zaključivanje |
analizirati i diferencirati strukturu kriminaliteta u Hrvatskoj i u inozemstvu |
aktivnost na nastavi esej usmeni dio ispita |
rasprava upućivanje studenata na samostalno proučavanje literature i izvora rad na tekstu |
aktivno sudjelovanje u raspravi samostalna analiza literature i izvora |
predložiti mjere za suzbijanje kažnjivih ponašanja |
aktivnost na nastavi |
heuristički razgovor rasprava analiza primjera |
aktivno sudjelovanje u raspravi samostalna analiza literature uspoređivanje primjera i zaključivanje |
izdvojiti endogene i egzogene faktore koji doprinose kriminogenezi i viktimogenezi | aktivnost na nastavi esej |
heuristički razgovor rasprava upućivanje studenata na samostalno proučavanje literature i izvora analiza primjera |
aktivno sudjelovanje u raspravi samostalna analiza literature i izvora uspoređivanje primjera i zaključivanje |
povezati postavke kriminoloških teorija s fenomenologijom kažnjivih ponašanja |
aktivnost na nastavi esej usmeni dio ispita |
heuristički razgovor rasprava analiza primjera |
aktivno sudjelovanje u raspravi samostalna analiza literature i izvora izlaganje |
opisati temeljne značajke određenih kažnjivih djela sa fenomenološkog aspekta | aktivnost na nastavi usmeni dio ispita |
seminarsko izlaganje | izlaganje samostalan rad na literaturi |
obraditi seminarsku temu | seminarski rad |
Aktivnost u nastavi, Istraživanje, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,25 | 0% |
Istraživanje | 0,5 | 0% |
Pismeni ispit | 1 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,25 | 0% |
Seminarski rad | 0,5 | 0% |
Usmeni ispit | 0,5 | 0% |
Ocjenjivanje studenta provodi se kontinuirano tijekom nastave, prema svim navedenim elementima te zaključno sa usmenim i pisanim dijelom ispita. Usmeni dio ispita se sastoji od razgovora sa studentom u kojem se traži razumijevanje materije.
Ocjena se formira prema svi navedenim kriterijima vrednovanja rada s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni.
Ukupan zbroj bodova na svim aktivnostima kreće se od 0 do 100. Studenti iz svakog pojedinog elementa praćenja moraju zadovoljiti minimalno propisane kriterije (50% bodova koje donosi pojedini element ocjene) s kojima su upoznati i koji su im javno dostupni.
Udjeli pojedinih elemenata vrednovanja u konačnoj ocjeni iskazani ECTS ljestvicom ocjenjivanja:
Seminarski rad 30% (30 bodova)
Pismeni ispit 30% (30 bodova)
Usmeni ispit 40% (40 bodova)
Bodovna ljestvica:
0,00 – 50,00 bodova: nedovoljan (1);
50,01 – 58,00 bodova: dovoljan (2);
58,01 – 75,00 bodova: dobar (3);
75,01 – 92,00 bodova: vrlo dobar (4);
92,01 – 100,00 bodova: izvrstan (5).
Sudjelovanje na nastavi
Polaganje usmenog i pisanog dijela ispita
Provedba jedinstvene sveučilišne ankete među studentima za ocjenjivanje nastavnika koju utvrđuje Senat Sveučilišta
Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studiranju i Pravilnikom o unaprjeđivanju i osiguranju kvalitete obrazovanja Sveučilišta