Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 3.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Vuco, Jurica | 30 |
0 |
15 |
Kolegij Svjetska književnost 2 temelji se na povijesnom proučavanju književnosti u slijedu velikih književnih epoha u okviru nacionalnih književnosti. Potreba razvrstavanja slijeda povijesti svjetske književnosti unutar književnih epoha upućuje na zajednički sustav književnih vrsta i zajedničkih poetika. Unutar zajedničkog književnog, društvenog i povijesnog konteksta opisuju se pojedinačno temeljna razdoblja od baroka, klasicizma i prosvjetiteljstva, preko romantizma do realizma. Navedene odrednice primjenjuju se i uspoređuju u pristupu reprezentativnim autorima i književnim djelima. Kritičko razmatranje znanstvene literature u analizi i interpretaciji književnih djela služi kao paradigma u izradi samostalnog proučavanja i istraživanja određene književnoznanstvene teme.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
1. BAROK
Naziv i pojam barok. Manirizam i barok: jedno ili dvoje? Vremenske i prostorne koordinate barokne i manirističke književnosti. Barok kao stil i kao razdoblje. Odnos baroka prema srednjem vijeku i renesansi. Marinizam. Gongorizam. Španjolsko kazalište i drama.
2. KLASICIZAM I PROSVJETITELJSTVO
Racionalizam. Prosvjetiteljstvo. Enciklopedisti. Klasicizam. Obnova antike: propisivanje književne tehnike. Klasicistička tragedija i komedija. Voltaireov roman. Raslojavanje književnosti u Engleskoj: sentimentalni roman, književnost za djecu, komični roman; putopis. Drama prosvjetiteljstva: ugledanje na Shakespearea. Basna.
3. ROMANTIZAM
Preokret u cjelokupnom shvaćanju književnosti: recepcija, uloga i moć razuma, tradicija, žanrovska pometanja. Romantičarske težnje. Manifest romantizma. Predromantizam. Glavni predstavnici: njemačkog, engleskog, francuskog, romantizma u nordijskim školama, talijanskog, romantizma u slavenskim zemljama. Američki romantizam.
4. REALIZAM
Romantizam i realizam. Književne konvencije realizma. Otkrića prirodnih znanosti – raskid s filozofijom. »Doba romana«. Francuski realizam. Engleski realizam. Ruski realizam. Američki realizam. Lirika. Raslojavanje književnosti u književne pravce: simbolizam, naturalizam, verizam. Raslojavanje književnosti na visoku i trivijalnu. Naturalistička drama: norveška i švedska.
predavanja, seminari i radionice
2.1. Nastavna aktivnost | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4 Metoda procjene |
predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | - klasificirati povijest svjetske književnosti (periodizacija) | kontinuirano provjeravanje znanja |
predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | - književnopovijesno i književnoteorijski opisati književne epohe i žanrove (poetika) | kontinuirano provjeravanje znanja |
predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | - književnopovijesno i književnoteorijski usporediti književne epohe i žanrove | kontinuirano provjeravanje znanja |
predavanje | slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | - definirati književni, kulturni i povijesni kontekst autora i književnog djela | kontinuirano provjeravanje znanja |
seminari i radionice multimedija i mreža mentorski rad |
suradnja, aktivno sudjelovanje, odgovorno izvršavanje obveza, samostalna uporaba literature, javni govor, prezentacija | - interpretirati književna djela iz svjetske književnosti | referat kontinuirano provjeravanje znanja |
seminari i radionice multimedija i mreža mentorski rad |
suradnja, aktivno sudjelovanje, odgovorno izvršavanje obveza, samostalna uporaba literature, javni govor, prezentacija | - primijeniti znanstvenu literaturu u analizi i interpretaciji književnih djela | referat kontinuirano provjeravanje znanja |
Kontinuirana provjera znanja, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Referat
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kontinuirana provjera znanja | 0,35 | 0% |
Pismeni ispit | 1,1 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,2 | 0% |
Referat | 0,35 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz pismenog ispita, ocjena iz kontinuirane provjere znanja i ocjena iz referata: 50% konačne ocjene čini ocjena iz pismenog ispita, a 25% konačne ocjene čini ocjena iz referata i 25% konačne ocjene čini ocjena iz kontinuirane provjere znanja.
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Po elementima vrednovanja to znači da student može ostvariti sljedeći maksimalan broj ocjenskih bodova: pismeni ispit 50 ocjenskih bodova, kontinuirana provjera znanja 25 ocjenskih bodova i referat 25 ocjenskih bodova. Student može pristupiti pismenom ispitu tek nakon što je ostvario minimalan broj ocjeniskih boodva iz kontinuirane provjere znanja i referata. Za prolaznu ocjenu iz kontinuirane provjere znanja student treba ostvariti minimalno 15 ocjenskih bodova ili 60% ocjene. Za prolaznu ocjenu iz referata student treba ostvariti minimalno 15 ocjenskih bodova ili 60% ocjene. Za prolaznu ocjenu iz ispita student treba ostvariti minimalno 60 ocjenskih bodova ili 60% ocjene.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 60–69 ocjenskih bodova (60%–69%) = dovoljan (2), 70–79 ocjenskih bodova (70%–79%) = dobar (3), 80–89 ocjenskih bodova (80%–89%) = vrlo dobar (4), 90–100 ocjenskih bodova (90%–100%) = izvrstan (5).
Redovito pohađanje predavanja i seminarske nastave. Usmeno izlaganje referata. Izrada seminarskog rada. Sustavno čitanje književnih djela i aktivno sudjelovanje u raspravama o njima. Kontinuirana provjera znanja iz područja znanstvene literature i pripadajućih književnih djela.
Lektira (izbor)
Evaluacijski listići.