Ciljevi i zadaci:
Predmet daje pregled teorijskih i praktičnih pitanja vezanih uz suvremene trendove nakladništva i knjižarstva, a posebna se pozornost pridaje utvrđivanju razlika, a potom prednosti i nedostataka na relaciji komercijalno-nekomercijalno nakladništvo, odnosno proizvodnje kulturološki vrijednih djela utemeljenih na baštinskim vrijednostima i djela odlikovanih elementima popularne kulture. Na seminarima studenti prezentiraju svoje uratke na navedene teme i raspravljaju o definiranim trendovima (ovisno o analiziranim slučajevima iz nakladničke prakse).
Ishodi učenja:
Studenta se kroz predavanja i vježbe osposobljava da:
- razumije razvoj nakladničkih trendova u zadanom vremenu i prostoru
- razumije komparativne prednosti i razlike komercijalnog, odnosno nekomercijalnog nakladništva
- definira projektna sredstva potrebna/dostupna za potrebe komercijalnog, odnosno nekomercijalnog nakladništva
- prepoznaje prednosti i poteškoće s kojima se suočava nakladnik (ne)komercijalnih publikacija
- razumije postupke organizacije i upravljanja objavljivanjem (ne)komercijalnih publikacija
- primjeni stečena znanja na samostalnu izradbu jednostavnog nakladničkog plana
- prepozna sadržaje koji su prisutni na tržištu nakladničkih (ne)komercijalnih proizvoda.
Sadržaj predmeta:
Sadržaji predavanja i seminara su sljedeći:
- upoznavanje s kolegijem, literaturom, načinom rada, ocjenjivanja i vrednovanja znanja
- terminološke i sadržajne odlike nakladništva 20., tj. 21. stoljeća
- komparativne prednosti i nedostaci (ne)komercijalnog nakladništva
- preduvjeti razvoja (ne)komercijalnog nakladništva: tehnička infrastruktura, čitateljske navike, pravni okvir
- ograničenja u osiguravanju sredstava nekomercijalnog nakladništva
- primjeri dobre prakse: odabrani projekti s otvorenim pristupom sadržajima, odabrani komercijalni projekti, odabrani nekomercijalni projekti, važnost znanstvene potpore
- izvori i literatura za proučavanje trendova u nakladništvu
- osnove sadržaja komercijalnih nakladničkih projekata
- osnove sadržaja nekomercijalnih nakladničkih projekata
- marketing komercijalnih nakladničkih projekata
- marketing nekomercijalnih nakladničkih projekata
- zaključna rasprava o budućim trendovima u nakladništvu.
Očekuje se da studenti kroz sadržaj predmeta usvoje sljedeća znanja, kompetencije i vještine:
- znanja o promjenama u suvremenim nakladničkim trendovima, student prati te promjene i primjenjuje ih u radu
- svijest o razlici komercijalnih u odnosu na nekomercijalne nakladničke projekte
- sposobnost samostalne procijene prikladnost sadržaja komercijalnih, odnosno nekomercijalnih nakladničkih projekata
- poznavanje načina financiranja i marketinškog praćenja komercijalnih, odnosno nekomercijalnih nakladničkih proizvoda.
Vrste izvođenja nastave:
predavanja, seminari i radionice
Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:
Obveze i praćenje rada studenta:
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Seminarski rad
Način vrednovanja i ocjenjivanja:
Elementi praćenja i provjeravanja:
| Element |
Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
| Aktivnost u nastavi |
1 |
0% |
| Pismeni ispit |
1 |
0% |
| Seminarski rad |
1 |
0% |
Način oblikovanja konačne ocjene:
Rad studenta na predmetu vrednovat će se i ocjenjivati tijekom nastave, na završnom pismenom ispitu i prema uspješnosti napisanih i izloženih seminara. Pismeni ispit donosi 40 % bodova, uspješnost na seminarima 40 % bodova, a pohađanje nastave i aktivnost na nastavi 20 % bodova.
Primjer izračunavanja ocjene:
Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:
Obveze studenata na predmetu su sljedeće:
- redovito pohađanje nastave (prisutnost preko 70 % – uvjet za potpis)
- aktivno sudjelovanje u nastavi
- polaganje pismenog ispita nakon završetka semestra
- izrada i prezentacija seminarskog rada.