Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
INFORMACIJSKA TEHNOLOGIJA - DIPLOMSKI (dvopredmetni) | 1.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Bosančić, Boris | 15 |
0 |
0 |
|
Mićunović, Milijana | 0 |
0 |
15 |
Cilj je predmeta upoznati studente s pojmom informacije s povijesnoga, jezičnoga, filozofskoga, društvenoga, tehničkoga i etičkog aspekta. Upoznavanje s teorijskim pristupom pojmu informacije ostvaruje se kroz razmatranje postojećih informacijskih teorija. U okviru predmeta daje se pregled predloženih definicija i vrsta informacija te pravaca u razvoju informacijskih teorija. Poseban naglasak stavlja se na razumijevanje odnosa pojma informacije sa srodnim pojmovima podatka i znanja. Jedan od ciljeva predmeta je i osposobljavanje studenata za kritičko i konstruktivno promišljanje uporabe pojmova podatka, informacije i znanja u kontekstu široke uporabe informacijske tehnologije u suvremenom društvu, poglavito u okruženju informacijskih ustanova. Na seminarskim raspravištima poseban se naglasak stavlja na pojam informacije u kontekstu kompleksnih društvenih promjena koje su zahvatile suvremeno informacijsko društvo, odnosno na ulogu i važnost informacije u području digitalnih medija i digitalne komunikacije, informacijske etike, pojave i razvoja novih društvenih paradigmi, suvremene digitalne i informacijsko-komunikacijske tehnologije, privatnosti i prava na pristup informacijama.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Povijesni pregled razvoja pojma informacije; definicije pojma informacije s različitih teorijskih stajališta; vrste informacija. Odnos pojma informacije sa srodnim pojmovima podatka i znanja; Informacijske teorije; matematička teorija komunikacije ili matematičko-statistička teorija informacije; ostale informacijske teorije: semantička, algoritamska, dinamička, pragmatična, situacijska i opća teorija informacije. Pravci u razvoju informacijskih teorija & pristupi pojmu informacije; kognitivni pristup informaciji; objektivistički pristup informaciji; konstruktivistički pristup informaciji; semiotički pristup informaciji; filozofija informacije; pan-informacionalizam, pan-komputacionalizam i kvantna informacija; suvremeni pristupi informaciji. Pojam informacije u okruženju informacijskih ustanova. Operacije s informacijama: informiranje, obrada informacija, korištenje informacija. Uloga informacije u organizaciji, zaštiti, prezentaciji i posredovanju informacija.
predavanja, seminari i radionice
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
---|---|---|---|
predavanja | slušanje predavanja i sudjelovanje u raspravama | - razumjeti teorijske postavke pojma informacije s povijesnoga, jezičnoga, filozofskoga, društvenoga, tehničkoga i etičkog aspekta - definirati pojam informacije i srodne pojmove podatka i znanja s različitih teorijskih stajališta - objasniti osnovne postavke postojećih informacijskih teorija |
-pismeni test (50% ukupne ocjene, odnosno 100 ocjenskih bodova) -ocjena usmenog ispita (25% ukupne ocjene, odnosno 50 ocjenskih bodova) |
seminari i radionice | sudjelovanje u seminarskim raspravama i izrada seminarskog rada | - kritički i konstruktivno promišljati pojam informacije i srodne pojmove podatka i znanja u kontekstu široke uporabe informacijske tehnologije u suvremenom društvu, poglavito u okruženju informacijskih ustanova - razumjeti i pratiti suvremene trendove i promjene u području razvoja informacijske teorije - povezati teorijske postavke pojma informacije s njezinom ulogom u organizaciji, zaštiti, prezentaciji i posredovanju informacija |
- ocjena seminarskog rada (20% ukupne ocjene, odnosno 40 ocjenskih bodova) - ocjena seminarskog izlaganja/referata (5% ukupne ocjene, odnosno 10 ocjenskih bodova) |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Referat, Seminarski rad, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,13 | 0% |
Pismeni ispit | 0,64 | 0% |
Referat | 0,15 | 0% |
Seminarski rad | 0,5 | 0% |
Usmeni ispit | 0,46 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzima se u obzir ocjena pismenog i završnog usmenog ispita (sadržaji i literatura obrađena na predavanju i na seminarskim raspravištima), seminarskog izlaganja (referata) i sudjelovanja u projekcijama i grupnim raspravama. Od toga 50% konačne ocjene čini ocjena pismenog ispita (100 ocjenskih bodova, od toga 75 bodova predavanja i 25 bodova seminarska raspravišta), 25% završnog usmenog ispita (50 ocjenskih bodova, od toga 35 bodova predavanja i 15 bodova seminarska raspravišta), 20% ocjena seminarskog rada (40 ocjenskih bodova) i 5% ocjena seminarskog izlaganja/referata (10 bodova).
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti najviše 200 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti najmanje 110 ocjenskih bodova ili 55% ocjene.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: izvrstan (5) – od 180 do 200 bodova, vrlo dobar (4) – od 160 do 179 bodova, dobar (3) – od 125 do 159 bodova; dovoljan (2) – od 110 do 124 boda; nedovoljan (1) – od 0 do 109 bodova.
Redovito pohađati nastavu, napisati seminarski rad i održati seminarsko izlaganje na odabranu temu, položiti pismeni ispit, položiti završni usmeni ispit.
1. Adriaans, P. Philosophy of Information: Concepts and History. // Handbook of the Philosophy of Science. / Philosophy of Information, eds. Pieter Adriaans and Johan van Benthem, 2008.
2. Buckland, M. Information and information systems. Westport, Connecticut, London: Praeger, 1991.
3. Dretske, F. I. Knowledge and the flow of information. Cambridge: MIT Press, 1981.
4. Gleick, James. The information : a history, a theory, a flood. New York: Pantheon Books, 2011.
5. Godfrey-Smith, P.; Sterelny, K. Biological Information. // The Stanford Encyclopedia of Philosophy. / ed. Edward N. Zalta. 2011. URL: http://plato.stanford.edu/archives/spr2011/entries/information-biological/ (2014-12-28)
6. Hofkirchner, W. How to achieve a unified theory of information. // triple C 7, 2(2009), str. 357-368.
7. Perožić, P. Teorija semantičke informacije Luciana Floridija. // Libellarium 5, 1(2012), str. 89-110.
8. Popper, K. Objective knowledge; an evolutionary approach. Oxford: Clarendon Press, 1972.
9. Stonier, T. Information as a basic property of the universe. // Biosystems 38, 2-3(1996), str. 135-140.
10. Zins, C. Conceptual approaches for defining data, information, and knowledge. // Journal of the American Society for Information Science and Technology, 58, 4(2007), 479–493.
Izbor literature za seminarske radove:
Aktivnost studenata prati se i na seminarima tijekom izlaganja i sudjelovanja u grupnim raspravama na temu odabrane video projekcije. Nakon svakog izlaganja/projekcije slijedi grupna rasprava u kojoj se aktivno, kritički i konstruktivno nastoji analizirati problemski sadržaj. Na početku svakog predavanja daje se osvrt na nastavne sadržaje s prethodno održanog sata. Također, na kraju svakog predavanja slijedi osvrt na nastavne sadržaje s tog sata u obliku pitanja i odgovora.