Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
SOCIOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Dremel, Anita | 0 |
0 |
0 |
|
Klepač, Olgica | 0 |
0 |
60 |
Upoznati studente s osnovnim obilježjima seljačkog društva i ruralnog prostora. Pri tome se želi poseban naglasak staviti na procese modernizacije i njihov učinak na promjene u selu i seljačkoj kulturi. To će pomoći primjerenom lociranju ruralnog prostora i njegovog stanovništva u globalne procese tehnološke, gospodarske i kulturne integracije.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Sociologija sela kao posebna sociološka disciplina. Koncept ruralnog. Selo i seljaštvo, te ruralni prostor kao predmet sociološkog izučavanja. Dosezi i značaj socioloških istraživanja za ruralni razvoj.
Sociologijska slika povijesti seljačkog društva. Što je seljak? Seljak i priroda. Seljačka ekonomija. Seljak u odnosu prema politici i vlasti. Selo i seljaštvo u vremenu brze socijalne stratifikacije. Ruralni egzodus. Obilježja seljačke kulture. Aktualni procesi deagrarizacije i deruralizacije te industrijalizacije i modernizacije društva. Sociologijska obilježja ruralnih područja Hrvatske. Kakva je budućnost sela i seljaka? Razvoj obiteljskog poljoprivrednog gospodarstva i mješovita obiteljska domaćinstva. Ruralni prostor u svijetu kao tehnološkoj i ekološkoj cjelini. Revitalizacija ruralnog prostora. Pojam ruralnog razvoja. Ruralna politika u kontekstu europskih integracija.
predavanja, seminari i radionice
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
predavanje, seminarski rad, rasprava | aktivno praćenje predavanja (uključivanje u raspravu o postavljenim pitanjima), sudjelovanje u radu seminara, izlaganje seminarskog rada, pokazivanje stečenog znanja | prepoznati specifična obilježja ruralnog prostora kao posebnost u odnosu na urbani prostor, kao i perspektive ruralnog prostora u vremenu globalizacije | aktivnost u predavanjima i seminarima, evaluacija pripremljenosti izlaganja, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, seminarski rad, rasprava | aktivno praćenje predavanja (uključivanje u raspravu o postavljenim pitanjima), sudjelovanje u radu seminara, izlaganje seminarskog rada, pokazivanje stečenog znanja | razlikovati tradiciju sela i seljaštva od revitalizacije ruralnih prostora koja ne treba biti retradicionalizacija | aktivnost u predavanjima i seminarima, evaluacija pripremljenosti izlaganja, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, seminarski rad, rasprava | aktivno praćenje predavanja (uključivanje u raspravu o postavljenim pitanjima), sudjelovanje u radu seminara, izlaganje seminarskog rada, pokazivanje stečenog znanja | razlikovati ekološku poljoprivredu od industrijske | aktivnost u predavanjima i seminarima, evaluacija pripremljenosti izlaganja, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, seminarski rad, rasprava | aktivno praćenje predavanja (uključivanje u raspravu o postavljenim pitanjima), sudjelovanje u radu seminara, izlaganje seminarskog rada, pokazivanje stečenog znanja | prepoznati važnost seljaka u očuvanju okoliša | aktivnost u predavanjima i seminarima, evaluacija pripremljenosti izlaganja, pismeni ispit, usmeni ispit |
Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Pismeni ispit | 2 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,5 | 0% |
Seminarski rad | 0,5 | 0% |
Usmeni ispit | 1 | 0% |
Student tijekom nastave piše dva kolokvija i jedan seminarski rad. Završni ispit pišu studenti koji ne polože kolokvije. Konačna ocjena donosi se na usmenom ispitu.
Student je obvezan redovito pohađati nastavu (predavanja i seminare) te napisati jedan seminarski rad.
Studentska anketa.