Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
SOCIOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Dremel, Anita | 30 |
0 |
0 |
|
Bujas, Ljiljana | 0 |
0 |
15 |
Kolegij omogućuje studentima uvid u osnovne varijetete konceptualiziranja i operacionaliziranja roda/spola i odnosa roda i društva u sociološkim teorijama i istraživanjima. Cilj je također konstatntno raditi na kritičkom promišljanju teorijskih i empirijskih radova relevantnih i korisnih za razumijevanje rodnih vrijednosti, uloga i odnosa. Korelira se s društvenom moći i upućuje studente da reflektiraju o vlastitim pretpostavkama o naturaliziranosti ili konstruiranosti rodnog identiteta i drugih intersekcijski povezanih dimenzija društvenog identiteta. Pružit će se vještine, znanja i kompetencije te odgajati stavovi potrebni za rad u onim područjima ili institucijama u kojima se pažnja poklanja rodnoj osjetljivosti, ljudskim pravima žena, odgoju za nenasilje itd.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Pregled raznolikosti rodnih teorija u sociologiji (biologističke, psihoanalitičke, socijalnopsihološke, postmoderne, postkolonijalne, socijalni konstrukcionizam, queer...), feministička epistemologija i kritika znanosti, distinktivne rodne razlike, rodni pokreti. Rod i mikro procesi poput rodne socijalizacije, odnosa i uloga, rodno zasnovanog nasilja i interakcija. Zatim rod i makroprocesi i strukture, rod i Treći svijet, globalizacija, kultura, ženski pokreti, migracije, feminizacija siromaštva. Rod i institucije: plaćeni i neplaćeni rad, obitelj, obrazovanje, znanost, politika, religija, zdravlje, zločin.
predavanja, seminari i radionice
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
Obogaćena predavanja |
Aktivno slušanje |
Interpretirati relevantnost različitih teorija o rodu i spolu u sociologiji i njihovom odnosu s društvenim kontekstom Objasniti odnos i međusobnu povezanost roda i obitelji, religije, statusa, moći, zdravlja, politike, medija, rada i kulture. |
Pismeni i usmeni ispit |
Rasprave | Aktivno sudjelovanje u raspravama |
Interpretirati relevantnost različitih teorija o rodu i spolu u sociologiji i njihovom odnosu s društvenim kontekstom |
Evaluacija aktivnosti studenata, pismeni i usmeni ispit |
Seminarski rad |
Pisanje seminarskog rada i usmeno izlaganje |
Kritički analizirati osnovne znanstvene spoznaje o makro i mikro procesima i strukturama po pitanju roda i društva, od roda i organizacija do rodne socijalizacije Na primjeren i valjan način upotrebljavati naučene koncepte u sociološkoj analizi odnosa roda i društva |
Evaluacija seminarskih radova i usmenih izlaganja |
Dnevnici čitanja – refleksivni dnevnici | Čitanje i istraživanje literature |
Refleksivno analizirati primjere i slučajeve na temelju relevantne literature iz valjanih izvora. | Ocjena refleksivnih dnevnika, usmeni ispit |
Esej, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Esej | 0,5 | 10% |
Pismeni ispit | 1 | 40% |
Pohađanje nastave | 0,5 | 0% |
Seminarski rad | 0,5 | 20% |
Usmeni ispit | 0,5 | 30% |
Konačna ocjena proizlazi iz usmenog izlaganja (20%), pisanih refleksivnih dnevnika (20%), dva kolokvija ili pismenog ispita (30%) i ocjene iz završnog usmenog ispita (30%).
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 60% - 69,9% = dovoljan (2), 70% - 79,9% = dobar (3), 80% - 89,9% = vrlo dobar (4), 90% - 100% = izvrstan (5).
Kriteriji za ocjenjivanje ekvivalentni su ECTS ocjenama A (5), B (4), C (3), D/E (2) i F/FX (1) i pripadnim kvalitativnim opisima.
Kao uvjet za potpis i izlazak na usmeni ispit (30%), studenti moraju redovito pohađati nastavu (najmanje 70% održanih sati), usmeno izložiti i prezentirati pred kolegama odabranu temu (20%), napisati tri refleksivna dnevnika (20%) i položiti dva kolokvija/pismeni ispit (30%).
Stalne povratne informacije kroz rasprave i čitanje pisanih uradaka. Vlastite i institucionalne studentske ankete